stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i30 fastback reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Hyundai mal na Slovensku úspešný rok

(Bratislava, január 2018) - Rok 2017 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný, keďže sa po prvýkrát v histórii predalo na Slovensku viac ako 7.000 nových vozidiel značky Hyundai. Nových majiteľov si našlo presne 7.229 áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%. Hyundai sa stal treťou najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku, s trhovým podielom 7,0%. Významným míľnikom bola aj skutočnosť, že až päť mesiacov uplynulého roka bol Hyundai jednotkou v predaji súkromnej klientele.

Úspešný nástup novej i30

V kategórii malých osobných áut sa darilo najmä modelu i20 s 1 321 predanými kusmi a stal sa tak trhovou trojkou vo svojej kategórii. Najsilnejším mesiacom bol máj 2017, kedy si i20 vybralo až 158 nových majiteľov. Klienti uprednostňovali klasický 5-dverový hatchback, ale pätina klientov sa rozhodla pre model i20 Active.

Modelová rada IONIQ, ktorá ako prvá priniesla až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electric, hybrid a plug-in hybrid) oslovila v minulom roku 55 klientov, z ktorých sa takmer polovica rozhodla pre čisto elektrický automobil.

Celkovo najpredávanejšou modelovou radou Hyundai za rok 2017 sa stala i30, ktorej sa predalo 2.610 kusov, čo predstavuje trhový podiel v kategórii C1 na úrovni 12,5%. V marci bola na trh uvedená nová, v poradí už tretia generácia modelu i30 v karosárskej verzii hatchback, v júni pribudol nový kombi a posledný štvrťrok odbornú aj laickú verejnosť mimoriadne zaujal športový model i30 N. Až 57% slovenských zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu i30. Najčastejším výberom boli i30 s benzínovými motormi (61%) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.   

 

SUV: kraľoval Tucson, zaujala Kona s pohonom 4x4

Veľmi úspešným bol rok 2017 aj pre model Tucson, ktorý sa stal celkovo najpredávanejším vozidlom v kategórii SUV-C. 2.262 predaných kusov znamenalo takmer 16% podiel na predaji všetkých SUV kategórie C. Zaujímavosťou je, že takmer 7 z 10 klientov sa rozhodlo pre Tucson v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium a miernu prevahu mali dieselové motory (53%).

Do kategórie malých SUV vstúpila značka Hyundai koncom minulého roka svojím novým modelom KONA. Do konca roka slovenský importér zaznamenal 30 predaných vozidiel, z toho drvivú väčšinu tvorí KONA s motorom 1.6 T-GDi a pohonom 4x4.

 

Novinky roku 2018

Už v januári prichádza na slovenský trh štýlový i30 Fastback, ktorý chce zaujať nielen technologickou vyspelosťou, ale aj atraktívnym dizajnom. K vrcholom roka môže patriť príchod 4. generácie SUV Santa Fe a model KONA s čisto elektrickým pohonom a s predpokladaným dojazdom až 526 km na jedno nabitie. Okrem toho Hyundai pripravi aj facelifty modelov i20, i40 a Tucson.  

Výsledky predaja modelov Hyundai za rok 2017 podľa ZAP:

Segment

Hyundai model

Predaných ks

Trhový podiel

A

i10

113

6,8 %

B

i20

1 321

6,9 %

C1

i30

2 610

12,5 %

C1

Elantra

103

0,5 %

C2

IONIQ

55

0,8 %

D1

i40

192

8,1 %

E1

Genesis

5

0,4 %

SUV-B

Kona

30

0,4 %

SUV-C

Tucson

2 262

15,8 %

SUV-D

Santa Fe

147

3,0 %

MPV-B

ix20

366

30,8 %

MPV-D

H1 Tour

13

1,9 %

N1

H350

12

0,2 %

SPOLU

Hyundai

7.229

7,0 %