(Bratislava, január 2018) - Rok 2017 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný, keďže sa po prvýkrát v histórii predalo na Slovensku viac ako 7.000 nových vozidiel značky Hyundai. Nových majiteľov si našlo presne 7.229 áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%. Hyundai sa stal treťou najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku, s trhovým podielom 7,0%. Významným míľnikom bola aj skutočnosť, že až päť mesiacov uplynulého roka bol Hyundai jednotkou v predaji súkromnej klientele.
Úspešný nástup novej i30
V kategórii malých osobných áut sa darilo najmä modelu i20 s 1 321 predanými kusmi a stal sa tak trhovou trojkou vo svojej kategórii. Najsilnejším mesiacom bol máj 2017, kedy si i20 vybralo až 158 nových majiteľov. Klienti uprednostňovali klasický 5-dverový hatchback, ale pätina klientov sa rozhodla pre model i20 Active.
Modelová rada IONIQ, ktorá ako prvá priniesla až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electric, hybrid a plug-in hybrid) oslovila v minulom roku 55 klientov, z ktorých sa takmer polovica rozhodla pre čisto elektrický automobil.
Celkovo najpredávanejšou modelovou radou Hyundai za rok 2017 sa stala i30, ktorej sa predalo 2.610 kusov, čo predstavuje trhový podiel v kategórii C1 na úrovni 12,5%. V marci bola na trh uvedená nová, v poradí už tretia generácia modelu i30 v karosárskej verzii hatchback, v júni pribudol nový kombi a posledný štvrťrok odbornú aj laickú verejnosť mimoriadne zaujal športový model i30 N. Až 57% slovenských zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu i30. Najčastejším výberom boli i30 s benzínovými motormi (61%) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
SUV: kraľoval Tucson, zaujala Kona s pohonom 4x4
Veľmi úspešným bol rok 2017 aj pre model Tucson, ktorý sa stal celkovo najpredávanejším vozidlom v kategórii SUV-C. 2.262 predaných kusov znamenalo takmer 16% podiel na predaji všetkých SUV kategórie C. Zaujímavosťou je, že takmer 7 z 10 klientov sa rozhodlo pre Tucson v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium a miernu prevahu mali dieselové motory (53%).
Do kategórie malých SUV vstúpila značka Hyundai koncom minulého roka svojím novým modelom KONA. Do konca roka slovenský importér zaznamenal 30 predaných vozidiel, z toho drvivú väčšinu tvorí KONA s motorom 1.6 T-GDi a pohonom 4x4.
Novinky roku 2018
Už v januári prichádza na slovenský trh štýlový i30 Fastback, ktorý chce zaujať nielen technologickou vyspelosťou, ale aj atraktívnym dizajnom. K vrcholom roka môže patriť príchod 4. generácie SUV Santa Fe a model KONA s čisto elektrickým pohonom a s predpokladaným dojazdom až 526 km na jedno nabitie. Okrem toho Hyundai pripravi aj facelifty modelov i20, i40 a Tucson.
Výsledky predaja modelov Hyundai za rok 2017 podľa ZAP:
Segment |
Hyundai model |
Predaných ks |
Trhový podiel |
A |
i10 |
113 |
6,8 % |
B |
i20 |
1 321 |
6,9 % |
C1 |
i30 |
2 610 |
12,5 % |
C1 |
Elantra |
103 |
0,5 % |
C2 |
IONIQ |
55 |
0,8 % |
D1 |
i40 |
192 |
8,1 % |
E1 |
Genesis |
5 |
0,4 % |
SUV-B |
Kona |
30 |
0,4 % |
SUV-C |
Tucson |
2 262 |
15,8 % |
SUV-D |
Santa Fe |
147 |
3,0 % |
MPV-B |
ix20 |
366 |
30,8 % |
MPV-D |
H1 Tour |
13 |
1,9 % |
N1 |
H350 |
12 |
0,2 % |
SPOLU |
Hyundai |
7.229 |
7,0 % |