stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Hyundai mal na Slovensku úspešný rok

(Bratislava, január 2018) - Rok 2017 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný, keďže sa po prvýkrát v histórii predalo na Slovensku viac ako 7.000 nových vozidiel značky Hyundai. Nových majiteľov si našlo presne 7.229 áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%. Hyundai sa stal treťou najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku, s trhovým podielom 7,0%. Významným míľnikom bola aj skutočnosť, že až päť mesiacov uplynulého roka bol Hyundai jednotkou v predaji súkromnej klientele.

Úspešný nástup novej i30

V kategórii malých osobných áut sa darilo najmä modelu i20 s 1 321 predanými kusmi a stal sa tak trhovou trojkou vo svojej kategórii. Najsilnejším mesiacom bol máj 2017, kedy si i20 vybralo až 158 nových majiteľov. Klienti uprednostňovali klasický 5-dverový hatchback, ale pätina klientov sa rozhodla pre model i20 Active.

Modelová rada IONIQ, ktorá ako prvá priniesla až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electric, hybrid a plug-in hybrid) oslovila v minulom roku 55 klientov, z ktorých sa takmer polovica rozhodla pre čisto elektrický automobil.

Celkovo najpredávanejšou modelovou radou Hyundai za rok 2017 sa stala i30, ktorej sa predalo 2.610 kusov, čo predstavuje trhový podiel v kategórii C1 na úrovni 12,5%. V marci bola na trh uvedená nová, v poradí už tretia generácia modelu i30 v karosárskej verzii hatchback, v júni pribudol nový kombi a posledný štvrťrok odbornú aj laickú verejnosť mimoriadne zaujal športový model i30 N. Až 57% slovenských zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu i30. Najčastejším výberom boli i30 s benzínovými motormi (61%) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.   

 

SUV: kraľoval Tucson, zaujala Kona s pohonom 4x4

Veľmi úspešným bol rok 2017 aj pre model Tucson, ktorý sa stal celkovo najpredávanejším vozidlom v kategórii SUV-C. 2.262 predaných kusov znamenalo takmer 16% podiel na predaji všetkých SUV kategórie C. Zaujímavosťou je, že takmer 7 z 10 klientov sa rozhodlo pre Tucson v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium a miernu prevahu mali dieselové motory (53%).

Do kategórie malých SUV vstúpila značka Hyundai koncom minulého roka svojím novým modelom KONA. Do konca roka slovenský importér zaznamenal 30 predaných vozidiel, z toho drvivú väčšinu tvorí KONA s motorom 1.6 T-GDi a pohonom 4x4.

 

Novinky roku 2018

Už v januári prichádza na slovenský trh štýlový i30 Fastback, ktorý chce zaujať nielen technologickou vyspelosťou, ale aj atraktívnym dizajnom. K vrcholom roka môže patriť príchod 4. generácie SUV Santa Fe a model KONA s čisto elektrickým pohonom a s predpokladaným dojazdom až 526 km na jedno nabitie. Okrem toho Hyundai pripravi aj facelifty modelov i20, i40 a Tucson.  

Výsledky predaja modelov Hyundai za rok 2017 podľa ZAP:

Segment

Hyundai model

Predaných ks

Trhový podiel

A

i10

113

6,8 %

B

i20

1 321

6,9 %

C1

i30

2 610

12,5 %

C1

Elantra

103

0,5 %

C2

IONIQ

55

0,8 %

D1

i40

192

8,1 %

E1

Genesis

5

0,4 %

SUV-B

Kona

30

0,4 %

SUV-C

Tucson

2 262

15,8 %

SUV-D

Santa Fe

147

3,0 %

MPV-B

ix20

366

30,8 %

MPV-D

H1 Tour

13

1,9 %

N1

H350

12

0,2 %

SPOLU

Hyundai

7.229

7,0 %