stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

KIA ponúkne viac zábavy aj s hybridmi!

(Bratislava) - Budúce hybridné vozidlá od spoločnosti Kia Motors ponúknu svetovú novinku, ktorou je prevodovka s technológiou aktívneho ovládania radenia ASC (Active Shift Control). Táto inovačná funkcia, ktorú vyvinula materská spoločnosť automobilky Kia, skupina Hyundai Motor Group, zabezpečuje optimálnu účinnosť prevodovky. Až 500-krát za sekundu sleduje zmeny prevodových stupňov a precízne upravuje rýchlosť otáčania prevodovky, aby dochádzalo k rýchlejšiemu radeniu.

Nová technológia zažije premiéru v pripravovanom modeli Hyundai a časom z nej budú profitovať aj nové hybridné a plug-in hybridné modely značky Kia.

Funkcia ASC využíva v rámci hybridnej riadiacej jednotky (HCU) softvér s novou riadiacou logikou, ktorá ovláda elektromotor a zosúlaďuje rýchlosť otáčania spaľovacieho motora a prevodovky, vďaka čomu sa podarilo skrátiť čas radenia o 30 %. Technológia však zaručuje nielen rýchlejšie, ale zároveň aj hladšie radenie.

Použitie nezávisle vyvinutej riadiacej logiky v elektromotore

Bežné hybridné vozidlá nepoužívajú meniče krútiaceho momentu, aby ešte viac znížili spotrebu paliva – meniče krútiaceho momentu totiž zvyčajne pri prenose výkonu strácajú energiu. Hoci sú prevodové systémy v hybridných vozidlách úsporné, často vyžadujú dlhšie časy radenia, ak majú byť zmeny prevodových stupňov hladšie. Vďaka technológii ASC môže elektromotor hybridného vozidla regulovať aj radenie prevodových stupňov. To umožňuje softvér s novou logikou použitý v hybridnej riadiacej jednotke (HCU), ktorý zmierňuje problémy súvisiace s pomalším radením. Jednotka HCU 500-krát za sekundu sleduje rýchlosť otáčania prevodovky pomocou senzora namontovaného vnútri elektromotora a bleskovo synchronizuje rýchlosť otáčania prevodovky s rýchlosťou otáčania spaľovacieho motora.

Prostredníctvom takejto synchronizácie sa čas radenia skrátil o 30 % z 500 na 350 ms. To prispelo k lepšej akcelerácii a nižšej spotrebe hybridného vozidla. Minimálne trenie počas radenia navyše prispieva k dlhšej životnosti prevodovky.

Zdroj: Kia Slovensko  júl 2019