stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Škodovka do zástrčky...

(Bratislava) – Na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom predstaví ŠKODA svoju prvú štúdiu s čisto elektrickým pohonom a automatickým riadením úrovne 3 - automobil ŠKODA VISION E. Dizajn prešiel po svetovej premiére v Šanghaji ďalším vývojom. Štúdia predstavuje ďalší krok do digitálnej budúcnosti a preberá úlohu priekopníka v oblasti konektivity. Najnápadnejšími dizajnovými detailmi sú chýbajúci stĺpik B a proti sebe sa otvárajúce dvere. Typická pre vozidlá značky ŠKODA je veľkorysá ponuka priestoru, moderné asistenčné systémy a množstvo „Simply Clever“ riešení.

Dizajn štúdie VISION E ukazuje svojské znaky nového dizajnového jazyka značky pre elektromobily. Nápadné sú proti sebe sa otvárajúce dvere a štyri samostatne otočné sedadlá. Vonkajšie spätné zrkadlá už automobil nepotrebuje – obraz diania okolo automobilu je na monitory prenesený vďaka integrovaným kamerám. ŠKODA VISION E nemá stĺpiky B, čo sa pozitívne prejavilo na ešte veľkorysejšej priestrannosti a jednoduchom nastupovaní. V porovnaní s vozidlom zo svetovej premiéry v Šanghaji, prešla evolúciou predná časť vozidla, ktorá má v súčasnosti ešte výraznejší charakter.

So štúdiou VISION E spravila ŠKODA veľký krok smerom k digitálnej budúcnosti. Prvá štúdia s elektrickým pohonom a automatickým riadením v histórii automobilky ukazuje novú úroveň konektivity. Vedľa obrazovky v kokpite a centrálneho dotykového displeja, na ktorom môže vodič a spolujazdec odčítať a ovládať všetky dôležité funkcie a služby ŠKODA Connect, má každý pasažier k dispozícii aj vlastný monitor. Dotykom je možné ovládať rad komfortných detailov a zábavných funkcií, ako aj zobrazovať jazdné dáta automobilu. V každej vnútornej výplni dverí je integrovaná jedna schránka s Phoneboxom, ktorá inteligentné telefóny indukčne nabíja. Súčasne slúži aj ako rozhranie, pomocou ktorého môžu pasažieri pohodlne na príslušnom dotykovom displeji ovládať osobné nastavenia, dáta a informácie mobilného zariadenia.

Budúcnosť sa skrýva aj v rade ďalších detailov. Systémy infotainmentu je možné ovládať gestami alebo hlasom. Palubné kamery neustále sledujú vodiča a prostredníctvom sýtemu Eye Tracking monitorujú jeho aktuálnu kondíciu a pozornosť. Systém Driver Alert upozorňuje osobu za volantom v prípade únavy. Heart Rate Monitor sleduje srdcovú frekvenciu a pri zdravotných problémoch automobil sám zastaví. Taktiež, ako vo viacerých sériových modeloch značky, sú aj pasažieri vo vozidle VISION E neustále online vďaka Wi-Fi hotspotu a LTE modulu.

S dĺžkou 4668 milimetrov, šírkou 1924 milimetrov a výškou 1591 milimetrov je štúdia VISION E neprehliadnuteľná. Vďaka rázvoru dlhému 2851 milimetrov a krátkym previsom vpredu a vzadu sa konštruktérom podarilo vytvoriť veľkorysý a komfortný interiér. Vďaka absencii stredového tunelu, vyplývajúceho z koncepcie vozidla, je štúdia vpredu aj vzadu veľmi priestranná.

Elektromotory so systémovým výkonom 225 kW (306 k) poháňajú všetky štyri kolesá. Dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie akumulátoru a maximálna rýchlosť 180 km/h sú pôsobivé hodnoty. ŠKODA VISION E umožňuje automatické riadenie úrovne 3. Vďaka systému Autopilot štúdia pri jazde po diaľnici automaticky zrýchľuje, riadi, brzdí a dokonca sa aj vyhýba. Car Park Autopilot nájde voľné miesto na zaparkovanie a samočinne s automobilom zaparkuje. Akumulátory štúdie ŠKODA VISION E sa nabíjajú indukčne.