stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Koncentrát výkonov: BMW X5 M50i a X7 M50i.

(Mníchov) - Nové najvýkonnejšie motorizácie pre vozidlá z kategórie Sport Activity Vehicle sú na špičke triedy aj luxusného segmentu. Výkon 390 kW (530 k) dodáva motor V8 s technológiou BMW TwinPower Turbo a upravený podvozok dopĺňa diferenciál M sport. Výsledkom je nová úroveň špičkového výkonu.  

Dva nové top modely rodiny BMW X vyžarujú výnimočnú osobnosť a s tým spojený výkon. Ich koncentrovaná sila pochádza z nového benzínového motora V8 s technológiou BMW TwinPower Turbo, ktorý dodáva maximálny výkon 390 kW (530 k). Tento motor pracuje v oboch modeloch - v BMW X5 M50i (kombinovaná spotreba paliva: 10,7 – 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 243 – 238 g/km) aj v BMW X7 M50i (kombinovaná spotreba paliva: 11,1 – 10,9 l/100 km; kombinované emisie CO2: 252 – 248 g/km). Nové vysoko výkonné motory podčiarkujú športové zameranie najnovšej generácie pôvodného vozidla kategórie Sports Activity Vehicle (SAV) a zároveň prvého modelu z rodiny BMW X v luxusnom segmente. Oba modely spájajú motor V8 s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive a so špeciálnym naladením podvozka, ktoré vzniklo na základe skúseností oddelenia BMW M GmbH.

Okrem motora a podvozka dostali oba nové modely BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i dôsledné dizajnové úpravy a bohatú štandardnúvýbavu. Nové modely BMW X5 M50i a BMW X7 M50i sa od augusta 2019 začnú vyrábať v  USA v závode v meste Spartanburg a na trh sa dostanú na jeseň 2019.

Nový motor V8 s výkonom a charakteristickým zvukom.
Nová 4,4-litrová pohonná jednotka v nových modeloch BMW X5 M50i a BMW X7 M50i sa vyznačuje charakteristickými vlastnosťami 8-valcových motorov v oblasti priebehu výkonu a krútiaceho momentu a posúva ich do nových dimenzií. A to aj pri pokojnom jazdení na nízkych otáčkach motora ale aj pri dosahovaní špičkových výkonov počas športového zrýchľovania. Niektoré komponenty prešli oproti predchádzajúcej generácii viacerými úpravami. Patria sem kľuková skriňa, vložky valcov, piesty, kľukový hriadeľ a hlava valcov, no najmä aktuálne upravená technológia BMW TwinPower Turbo. Zmenilo sa umiestnenie turbodúchadiel medzi radmi valcov V8 a priame vstrekovanie už pracuje s maximálnym vstrekovacím tlakom až 350 barov. Technologický balík taktiež obsahuje najnovšiu verziu plne variabilného časovania ventilov VALVETRONIC ako aj variabilný zdvih ventilov double VANOS.

Nový motor V8 citlivo reaguje na každý pohyb pedálu. Maximum krútiaceho momentu 750 Nm je k dispozícii už od 1 800 ot./min. a zostáva tak až do 4 600 ot./min. Na základe toho je aj výkon 390 kW (530 k) ihneď dostupný v rozsahu od 5 500 do 6 000 ot./min. Výsledkom je, že nový model BMW X5 M50i zrýchľuje z na 100 km/h za 4,3 sekundy. Nový model BMW X7 M50i zvládne tento štandardný šprint za 4,7 sekundy.

Tento výrazný nárast výkonu dopĺňa aj výborný zvuk, ktorý vytvára štandardne dodávaný M športový výfukový systém. Použitím Ovládača jazdných zážitkov si vodič môže vybrať medzi extrémne športovým alebo skôr komfortne zameraným režimom. Nefalšovaný zvuk motora pri tom vytvára nezameniteľnú kulisu. V režimoch SPORT a SPORT PLUS sa spolu s dynamickými jazdnými vlastnosťami a reakciami motora na stláčanie plynového pedála potom mení aj charakteristický a podmanivý zvuk motora V8.

Osemstupňová športová prevodovka Steptronic, BMW xDrive a diferenciál M sport. 
Výkonové charakteristiky oboch športovo orientovaných modelov segmentu SAV dopĺňa špecificky upravená prevodovka. Nový motor V8 sa štandardne dodáva s 8-stupňovou športovou prevodovkou Steptronic, ktorá sa vyznačuje mimoriadne rýchlymi zmenami prevodov. Na manuálnu zmenu prevodov slúžia páčky namontované v blízkosti volantu. Funkcia Launch Control umožňuje mimoriadne dynamický štart z miesta s maximálnou možnou trakciou.

Najnovšia verzia systému BMW xDrive rozdeľuje krútiaci moment motora medzi predné a zadné kolesá spôsobom, ktorý umožňuje rýchle prispôsobenie sa aktuálnym podmienkam na ceste. Inteligentný pohon všetkých kolies zvyšuje obratnosť a trakciu oboch nových modelov BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i a zároveň upravuje aj jazdnú stabilitu pri všetkých jazdných a poveternostných podmienkach. Športové jazdné vlastnosti podporuje aj základné nastavenie systému, ktorý dodáva viac výkonu na zadné kolesá. Súčasťou štandardnej výbavy oboch nových modelov BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i je športový diferenciál M sport. Elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál v zadnej rozvodovke obmedzuje rýchlosť otáčania vnútorného kolesa v zákrute a pridáva viac výkonu vonkajšiemu kolesu, čo umožňuje dynamické zrýchľovanie pri výjazde zo zákruty. M športový diferenciál okrem toho spolupracuje s ovládaním dynamickej stability vozidla DSC (Dynamic Stability Control), čím zlepšuje trakciu a prenos výkonu pri jazde v teréne ako aj v prípade rozdielnej priľnavosti na rôznych povrchoch medzi pravým a ľavým zadným kolesom. Tým sa znižuje možnosť zbytočného pretáčania kolesa z dôvodu nedostatočnej priľnavosti, pričom krútiaci moment sa ihneď presmeruje na druhé koleso.

Špecifické nastavenie podvozka pre dynamickú jazdu.
Pri špecifickom nastavení podvozka oboch nových modelov BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i sa konštruktéri zamerali na to, aby vyťažili maximum potenciálu z pohonu, ktorý využíva skúsenosti oddelenia BMW M GmbH. Oba modely využívajú konštrukciu prednej nápravy s dvoma lichobežníkovými ramenami a zadného päťprvkového zavesenia. Dopĺňa ich upravená kinematika a elastokinematika uloženia kolies, nezávislé nastavenie zavesenia a odpruženia ako aj 21-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin so zmiešanými pneumatikami. Štandardnú výbavu dopĺňajú elektromechanické riadenie s funkciou Servotronic a M športové brzdy s modrými brzdovými strmeňmi s logom M. Na požiadanie sa dodávajú 22-palcové disky kolies z ľahkých zliatin taktiež so zmiešanými pneumatikami.

Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW X5 M50i je M adaptívne odpruženie. Elektronicky ovládané tlmiče ponúkajú vodičovi prostredníctvom ovládača jazdného zážitku možnosť nastavenia režimov COMFORT alebo SPORT. Nový model BMW X7 M50i dostal štandardne adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré je na požiadanie dostupné aj pre nový model BMW X5 M50i. V režime SPORT ako aj pri rýchlosti nad 138 km/h sa svetlá výška automaticky zníži o 20 milimetrov. Okrem toho si vodič môže nastaviť svetlú výšku aj priamo tlačidlom v kokpite. K dispozícii sú dve úrovne nastavenia so zvýšením o 40 milimetrov oproti základnej svetlej výške. To môže vodič využiť napríklad pri jazde v teréne.

Do oboch modelov sa na požiadanie dodáva integrálne aktívne riadenie, ktoré zlepšuje ovládateľnosť vozidla. Taktiež pomáha vozidlu pri zmene jazdného pruhu a ovládateľnosti v meste. Prejavuje sa to natáčaním zadných kolies v rovnakom alebo opačnom smere, ako sa natáčajú predné kolesá. Smer natáčania zadných kolies sa mení v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla. Okrem integrálneho aktívneho riadenia sa o zlepšenie dynamických jazdných vlastností starajú aj aktívne elektronické stabilizátory, ktoré zabezpečujú veľmi rýchle a precízne vyváženie a potlačenie bočného nakláňanie pri dynamickom prejazde zákrutami, čo vykonávajú aktívne členy na prednej aj zadnej náprave. Oba tieto prvky tvoria súčasť na želanie dodávaného balíka Adaptive M Suspension Professional pre nový model BMW X5 M50i, prípadne účasť na želanie dodávaného balíka Executive Drive Pro pre nový model BMW X7 M50i.