stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Nissan Leaf rozžiari aj domácnosť...

(JOKOHAMA) – Nissan LEAF je podľa jeho tvorcov svetovo najvyspelejší elektromobil určený pre masový trh.

Úplne elektrické a plne vybavené inteligentnými technológiami – nový LEAF je prvým vozidlom Nissanu v Európe, ktoré zavádza prvé prvky autonómneho riadenia a je plné inovácií, ako je e-Pedal, ktorý umožňuje jazdiť a brzdiť celkom novým a plynulým spôsobom. Dokáže prejsť ďalej – ponúka dojazd 378 km na jedno nabitie –  jeho dizajn bol prepracovaný po všetkých stránkach, aby vyhovel potrebám nových zákazníkov. Nový LEAF bude na európskom trhu v predaji od januára 2018.

Úplne nové vozidlo Nissan LEAF je praktickým stelesnením vízie Inteligentnej mobility Nissan, ktorá priekopnícky zavádza prvky technológie autonómneho riadenia ProPilot, disponuje vyspelým, úplne elektrickým hnacím ústrojenstvom a má jedinečnú schopnosť pripájať sa k budovám, a tiež ich napájať.

Intelligent Power

Ústredným bodom technológie Nissan Intelligent Power v novom modeli LEAF je jeho elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré ponúka vyššiu energetickú efektivitu, vyšší krútiaci moment a výkon prinášajúci dynamickejšie jazdné vlastnosti. Toto nové hnacie ústrojenstvo dopĺňa špičková zostava lítium-iónových batérií s vyšším výkonom a vyššou kapacitou uloženia energie.

S vyššou energetickou efektivitou poskytuje nové elektrické hnacie ústrojenstvo lineárne jazdné vlastnosti s výkonom 110 kW. Krútiaci moment vzrástol na 320 Nm, čo sa priaznivo prejavuje v lepšej akcelerácii.

Dojazd nového Nissanu LEAF bol zväčšený na 378 km (Nový európsky jazdný cyklus) na jedno nabitie. Pre tých, ktorí chcú jazdiť svojím vozidlom LEAF ešte ďalej, spoločnosť Nissan uvedie koncom roku 2018 na trh verziu s vyšším výkonom a kapacitou batérie za vyššiu cenu. Táto verzia poskytne ešte väčší dojazd a zákazníci si tak budú môcť vybrať variant dojazdu podľa svojich potrieb.

Intelligent Driving

Nové vozidlo disponuje tromi hlavnými technológiami Intelligent Driving. Prvá je technológia autonómneho riadenia ProPILOT. Využíva sa pri jazde v jednom jazdnom pruhu na diaľnici a prispieva k tomu, že jazda je jednoduchšia, menej stresujúca a uvoľnenejšia.

Druhá technológia, ProPILOT Park, mení spôsob, akým ľudia uvažujú o parkovaní. Pri svojej aktivácii táto technológia prevezme kontrolu nad kompletným riadením, rozjazdmi, brzdením a radením rýchlostí a automaticky umiestni vozidlo na parkovacie miesto. Parkovanie tak bude pre všetkých vodičov bez starostí a oveľa presnejšie.

Tretia technológia, e-Pedal, je á technológia, ktorá mení spôsob, akým jazdíme. Umožňuje vodičovi naštartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastavovať jednoducho pôsobením na plynový pedál. Keď je plynový pedál celkom uvoľnený, postupne sa aktivujú rekuperačné a mechanické brzdy a postupne uvedú vozidlo až do úplného pokoja. Vozidlo si potom udržuje svoju pozíciu i v prudkých kopcoch až do opätovného zošliapnutia plynového pedála. Vynikajúca odpoveď pedála e-Pedal umožňuje vodičom maximalizovať ich pôžitok z jazdy, keď potom môžu opäť vyraziť ďalej.

V situáciách vyžadujúcich si agresívne brzdenie je však nutné použiť tradičný brzdový pedál.

Intelligent Integration

Systém funguje tak, že umožňuje majiteľom elektromobilov Nissan pripojiť sa do elektrickej siete a hrať aktívnu rolu v službách energetickej siete a poskytuje im príležitosť alternatívneho zdroja príjmu. Technológia vozidiel v sieti (Vehicle2Grid – V2G) dovoľuje obojsmerné dodávky energie a umožňuje plne integrovať elektromobily do národnej elektrickej siete. Prispieva k zlepšeniu schopnosti siete zvládať ťažko predvídateľný prísun energie z obnoviteľných zdrojov. Zaistí tak ešte širšiu integráciu obnoviteľných zdrojov energie a prispeje k ich vyššej dostupnosti. Keď sa technológia V2G rozšíri, môže úplne zmeniť pravidlá hry pre majiteľov elektromobilov Nissan. Tí sa totiž stanú aktívnou skupinou ovplyvňujúcou dianie na trhu s energiou.

Usilovať sa o udržateľnejšiu spoločnosť znamená prijímať lepšie rozhodnutia každý deň. Systém na ukladanie energie xStorage využíva kolektívne skúsenosti tých najlepších v odbore, aby bola spotreba energie domácností efektívnejšia a udržateľnejšia. Systém ukladá energiu v ekonomicky najvýhodnejších obdobiach dňa a zároveň kontroluje, ako a kedy sa táto energia využíva, čím šetrí zákazníkom peniaze a zlepšuje fungovanie celého energetického systému. V jedinom zariadení dokonale integruje všetok hardvér a softvér potrebný na riadenie a ukladanie energie potrebnej pre domácnosť. Funguje ako energetická sieť: jednotka xStorage Home sa môže nabíjať z elektrickej siete alebo môže energiu do siete dodávať, čím prináša flexibilitu potrebnú na ďalšie zvyšovanie podielu obnoviteľných zdrojov energie.

Zákazníci môžu rovnako využívať novonavrhnuté rozhranie aplikácie nového modelu pre inteligentné telefóny, ktorá im umožní monitorovať stav nabitia ich vozidla, nájsť najbližšiu nabíjaciu stanicu a dopredu vyhriať alebo vychladiť vozidlo na ideálnu teplotu pred vyštartovaním.

Interiér

Úplne prepracovaná kabína nového modelu LEAF pôsobí vkusne a ponúka charakteristické výrazne modré prešívanie sedadiel, palubnej dosky a volantu a nový vzhľad sedempalcovej farebnej (TFT) obrazovky. Prepracované bolo aj rozloženie obrazovky, aby boli prehľadnejšie kľúčové prvky, ako je technológia Safety Shield, stav nabitia, ukazovateľ výkonu a informácie audiosystému a navigačného systému. Do informačného a zábavného systému boli v niektorých krajinách doplnené i systémy Apple CarPlay a Android Auto.

Špecifikácie Nissan LEAF 2017 (európsky model)

 

Exteriér

(mm)

Celková dĺžka

4 480

Celková šírka

1 790

Celková výška

1 535 / 1 545

Rázvor

2 700

Rozchod předných / zadných kolies

1 540 / 1 555

Minimálna svetlá výška

150

Koeficient odporu vzduchu (Cd)

0,28

Pneumatiky

205/55R16 or 215/50R17

 

Hmotnosti / kapacita

(kg)

Pohotovostná hmotnosť (min)

1 535

Počet sedadiel

5

Celková hmostnosť vozidla

1 765 -1 795

 

Batérie

 

Typ

Lithium-iontová batérie

Kapacita

40 kWh

 

Motor

 

Kód motora

EM57

Maximálny výkon

110 kW (150 k)/3283-9795 ot./min

Maximálny krútivý moment

320 Nm/0-3283 ot./min

 

Výkon

 

Dojazd

378 km (NEDC)

Doba nabitia (normálne nabíjanie)

16 hodín (3 kW palubná nabíjačka)
8 hodín (6 kW palubná nabíjačka)

Doba nabitia na 80% (rychlonabíjanie)

40 minút

Maximálna rýchlosť

144 km/h