stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Nové BMW X5 vyskúšali od polárneho kruhu až po Južnú Afriku

(Mníchov, máj 2018) - Včera sa nové BMW X5 testovalo na polárnom kruhu a dnes sa už preháňa po okruhu Nürburgring: jazdné skúšky nástupcu súčasného BMW X5 testujú nielen odolnosť vozidla, ale aj jeho všestrannosť. Nové SAV sa podrobuje mimoriadne náročnému a rôznorodému programu testov, ktorý je súčasťou vývoja tohto modelového radu. Prototypy nového BMW X5 musia obstáť v testoch vo všetkých svetových podnebných pásmach a zvládnuť všetky typy terénu. Tu musí úplne nová technológia zavesenia ukázať svoje kvality naplno.

Prvá generácia BMW X5 bola prvým vozidlom s pohonom všetkých kolies, ktoré poskytlo vodičom vzrušujúci pocit a pôžitok z jazdy na kľukatých vidieckych cestách aj na dlhých diaľničných úsekoch. Základy úplne novej kategórie SAV vozidiel položila už pred takmer dvadsiatimi rokmi.

S prichádzajúcou štvrtou generáciu sa celkové schopnosti vozidla dostávajú do popredia ešte výraznejšie. Prispieva k tomu zavedenie nových systémov zavesenia a podvozku, ktoré sú v modeli BMW X k dispozícii po prvýkrát a v porovnaní s inými značkami sú  jedinečné. Nový offroadový balík napríklad ponúka kombináciu najvyššieho jazdného komfortu na cestách a možnosti meniť nastavenie vozidla stlačením tlačidlového voliča tak, aby sa dokonale prispôsobilo podmienkam jazdy mimo spevnených ciest. Či už jazdí po snehu, piesku, skalách alebo štrkových cestách, nové X5 má dokonalé nastavenie pohonu a zavesenia na každý povrch.

Prototypy potvrdili potenciál novinky pri akcelerácii, riadení a brzdení v zimnom testovacom centre v Arjeplogu vo Švédsku, na štrkoviskách v Južnej Afrike aj na púštnych dunách v USA. Vozidlá boli vystavené nielen maximálnemu chladu, ale aj spaľujúcej horúčave. Nové X5 rovnako dobre zdolá extrémne suchý hornatý terén aj mokré a blatisté cesty v trópoch. A keďže vytrvalostný test overuje len časť nezameniteľného charakteru tohto vozidla, rovnako dôležitá bola aj séria testov na testovacích okruhoch v Miramas na juhu Francúzska, na vysokorýchlostnom okruhu v Talladege v americkom štáte Alabama a na závodnej dráhe Nürburgring v Nemecku. Takto získané informácie a poznatky ukazujú, že nový model spĺňa najvyššie nároky na agilitu, presnosť, ovládanie a komfort, a to najmä vďaka systému Adaptive M Suspension Professional a integrálnemu aktívnemu riadeniu, ktoré sú v ponuke rovnako po prvýkrát.