stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Nový Renault MEGANE R.S.: Detailné predstavenie

(Bratislava) - Už od predstavenia modelu na frankfurtskom autosalóne v septembri 2017, vyznávači športovej jazdy netrpezlivo očakávali Nový Renault MEGANE R.S. S cieľom stať sa - rovnako ako jeho predchodcovia - etalónom na trhu hot hatch segmentu C, disponuje tretia generácia MEGANE R.S. kompletným know-how divízie Renault Sport. Svojim jedinečným dizajnom a zameraním na výkon sa nový Renault MEGANE R.S. nijako nesnaží skrývať svoj športový rodokmeň a ponúka zážitky tak na ceste ako aj na okruhu.

Prvý s 4Control!

Po tom, čo model Megane III R.S. zdvihol latku jazdných vlastností, vývojári podvozku pri novom  Megane R.S. posunuli úroveň ešte ďalej, a to vďaka použitiu technológie 4Control.

Systém aktívneho riadenia všetkých štyroch kolies je súčasťou sériovej výbavy pri podvozkoch Sport i Cup. Tento systém je použitý v segmente športových kompaktov vôbec prvýkrát na svete!

Experti na podvozky a zavesenie z Renault Sport zásadne prepracovali naladenie systému 4Control, aby ho adaptovali pre vysoko výkonný športový automobil. Tým dosiahli ešte oveľa efektívnejší jazdný zážitok, poskytujúci vodičovi pocit, že vozidlo je doslova prilepené k vozovke. Systém 4CONTROL zlepšuje agilitu v zatáčkach a stabilitu vo vysokých rýchlostiach:
▪ Pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú v opačnom smere voči predným kolesám, maximálne v uhle 2,7 °. Systém 4Control si prichádza na svoje na kľukatých cestách, kde prináša o 20% priamejšie riadenie a ostrejšie jazdné vlastnosti. Zvolené nastavenia prinášajú lepšie nájazdy do zákrut a v rámci vozidiel s predným náhonom aj bezprecedentné potešenie z jazdy.
▪ Pri vysokých rýchlostiach sa predné a zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom, maximálne v uhle 1° pri zadných kolesách. Vďaka,  vždy ideálne natočeným, zadným kolesám si vodič užíva zvýšenú stabilitu a pokojný, no napriek tomu športový, zážitok z jazdy.
▪ Bod zmeny natáčania je nastavený na 60km/h, no v režime RACE je zvýšený na 100km/h. Toto nastavenie v režime  Race je dané jeho zamýšľaným použitím pre jazdu na pretekárskej trati, kde sa stretávame s vyššími rýchlosťami prejazdov zákrutami. Systém 4Control potom pomáha vodičovi umiestniť vozidlo do správnej stopy pri prejazde zákrutami a umožniť čo najskoršiu akceleráciu na výjazde.

Technika podvozka

 Už od prvej generácie modelu Megane R.S., ktorý sa objavil v roku 2004, symbolizovala predná náprava v oblasti podvozkov a zavesenia  skúsenosti Renault Sport. Táto náprava bola pôvodne vyvinutá pre použitie v motoršporte, no následne bola adaptovaná pre výkonné vozidlá s predným pohonom, najmä ak sú vybavené ešte samosvorným diferenciálom.

Predná náprava Nového MEGANE R.S. bola úplne prepracovaná s cieľom prispôsobiť geometriu väčšej šírke 19 "kolies a zvýšiť tuhosť.

Nový Renault MEGANE R.S. je dostupný s dvoma typmi podvozkov: Sport a Cup. Táto ponuka umožňuje zákazníkom zvoliť si spomedzi dvoch druhov jazdných vlastností. Každý podvozok sa vyznačuje špecifickým nastavením zavesenia (pružín, tlmičov, dorazov tlmičov a tuhosti stabilizátora).

Podvozok Sport nového MEGANE R.S. je navrhnutý tak, aby poskytol maximálnu efektivitu na ceste a prináša všestrannosť na všetkých druhoch povrchu, vrátane ciest najhoršej kvality. Prichádza s novými tlmičmi a elektronicky riadeným systémom prerozdeľovania krútiaceho momentu. Tým, že pôsobí nezávisle na brzdy predných kolies, umožňuje táto technológia obmedziť nedotáčavosť a optimalizovať trakciu na výjazde zo zákruty.

Podvozok Cup je určený pre intenzívne športové využitie a predovšetkým pre jazdu na okruhoch. Prináša o 10% tuhšie tlmiče a predovšetkým nový mechanický samosvorný diferenciál Torsen®. Ten má modifikované nastavenia v porovnaní s predchádzajúcou generáciou a zlepšuje tak jazdné vlastnosti vo všetkých situáciách:
Pri spomaľovaní, nižšia svornosť (25% oproti 30% u Mégane III R.S. ) umožňuje vozidlu dosiahnuť oveľa presnejší nájazd do zákruty;
Pri akcelerácii, vyššia svornosť (45% oproti 38% u Mégane III R.S. ) zlepšuje trakciu a obmedzuje nedotáčavosť - prirodzenú nevýhodu vozidiel s predným pohonom.

Uznávaný brzdový systém z Megane III R.S. bol opäť vylepšený, poskytuje vodičovi väčší brzdný účinok, výdrž a tým pádom aj väčšiu dôveru za volantom. Polomer predných brzdových kotúčov bol zväčšený na 355 mm (+15 mm v porovnaní s predchádzajúcou generáciou). Ako voliteľný prvok výbavy je u podvozku Cup možné zvoliť bi-materiálové brzdové kotúče (hliník / oceľ), ktoré pomáhajú znížiť hmotnosť o 1,8 kg na jedno koleso, zatiaľ čo zlepšujú chladenie pri intenzívnom brzdení. Nastavenie brzdového pedálu sa zameralo na presnosť dávkovania brzdného účinku, čo umožňuje vodičovi zachovať plnú ovládateľnosť vozidla najmä na okruhu.

Štyri tlmiče s hydraulickými dorazom

Druhá novinka na podvozku Nového MEGANE R.S. je ukrytá v jeho tlmičoch. Renault Sport opäť zdvihol latku použitím hydraulických dorazov na všetkých štyroch tlmičoch.

Táto technológia inšpirovaná rallye spočíva v integrácii "tlmiča do tlmiča". Ako sa blíži koniec zdvihu tlmiča, sekundárny piest tlmí pohyb kolesa než narazí na doraz tlmiča. Hydraulický doraz pohltí energiu nárazu bez toho, aby ju preniesol späť na koleso - ako by tomu bolo u tradičných dorazov - hydraulické dorazy zabraňujú odskakovaniu kolesa a zabezpečujú optimálny kontakt medzi pneumatikou a cestou.

Nielen že hydraulické dorazy prinášajú zvýšený komfort pri každodenných prekážkach (rýchlostné spomaľovače, výmole), ale súčasne filtrujú nežiaduce javy pri vysokých rýchlostiach:
Podvozok Sport robí športovú jazdu oveľa jednoduchšou, s najlepšou účinnosťou vo svojej triede;
Pri podvozku Cup je zaistený vyšší športový výkon vďaka presnejšej jazde s menšou nutnosťou korekcie a menšiemu množstvu rušivých elementov pre vodiča.

Nový turbo motor 1,8 l

Nový Renault MEGANE R.S. prichádza s novou verziou motora 1.8 turbo s priamym vstrekovaním, ktorá je produktom synergie Aliancie Renault-Nissan. Táto verzia motora poskytuje výkon 280K (205kW) pri 6000 ot / min a maximálny krútiaci moment 390 Nm je k dispozícii od 2400 do 4800ot / min. Kľúčovým faktorom pre potešenie z jazdy je krútiaci moment, ktorý je jedným z najlepších v tejto kategórii.

Aby sa dosiahlo požadovaného výkonu, špecialisti na vývoj motorov Renault Sport navrhli úplne novú hlavu valcov so zosilnenou konštrukciou a účinnejším chladením, ktoré rozptyľuje teplo čo najbližšie ku spaľovacej komore. Práce na motore boli zverené najlepším expertom z Renault Sport Cars, Renault Sport Racing a Technocentra Renault. Vďaka využitiu výpočtových a simulačných kapacít zo zariadenia vo Viry-Châtillon bol čas potrebný na vývoj skrátený na rekordných šesť mesiacov

Práca sa sústredila aj na twin scroll turbomiešadlo, ktoré sa už používalo aj v prípade  Megane III R.S. Táto technológia zlepšuje krútiaci moment v nízkych otáčkach.

Pre zvýšenie prístupu čerstvého vzduchu do motora bolo sacie potrubie prepracované s pridaním druhého prívodu vzduchu a nového väčšieho vzduchového filtra.

Z pokroku v povrchových úpravách stále ťaží motor Nového MEGANE R.S., v rámci motoršportu a sveta superšportových áut, ako je DLC (Diamond Like Carbon) na ventilových zdvíhadlách a Mirror Bore Coating pre povrchovú úpravu vnútornej časti valcov.

Tento moderný motor s reťazovým rozvodom tiež znížil emisie CO2 a spotrebu (- 11% a -8% v porovnaní s Mégane III R.S.).

Prevodovky : máte možnosť voľby  

Majitelia Megane III R.S. jednoznačne oceňujú manuálnu šesťstupňovú prevodovku, ktorá preto naďalej ostáva k dispozícii aj pri Novom MEGANE R.S.

Po novom je voliteľne dostupná aj šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC. Aby bola zaistená dokonalá spoľahlivosť, bola táto prevodovka, ktorá už slúži v rade vozidiel Renault, zosilnená. Vďaka tomu tak zvláda vysoký krútiaci moment a vysoké otáčky motora športového vozidla. Na základe požiadaviek na zrýchlenie a požadovanú maximálnu rýchlosť, vývojári Renault Sport nastavili osobité preraďovanie a logiku radenia spojenú s režimami MULTI-SENSE, ktoré sa prispôsobia všetkým štýlom jazdy.

Prevodovka EDC disponuje, rovnako ako pretekárske automobily, radením pádlami pod volantom. Rýchlosť radenia závisí od zvoleného režimu MULTI-SENSE:

Comfort a Normal: hladké komfortné radenie;
Šport: rýchlejšie radenie so zosilneným zvukom;
Race: efektívne a nekompromisné,  s ešte rýchlejšou zmenou prevodových stupňov.

V režimoch Sport a Race prevodovka EDC poskytuje tiež funkcie:

Multi Change Down: v manuálnom režime pri brzdení môžete súčasne podradiť o niekoľko rýchlostných stupňov naraz, keď podržíte ľavé pádlo. Pri výjazde zo zákruty je tak zaradený vždy ten najvhodnejší rýchlostný stupeň.

Launch Control: vďaka čo najefektívnejšej práci so spojkami a predpríprave turbomiešadla je možná okamžitá akcelerácia z miesta, rovnako ako pri pretekoch. V režime Sport je protiprešmyk nastavený tak, aby zabezpečil čo najlepšiu trakciu pri akcelerácii.

Dizajn: Širší rozchod kolies a prvky prevzaté zo sveta motoršportu

Svojim expresívnym a športovým stylingom Nový MEGANE R.S. prináša dizajn v mene výkonu. Špecifické bočné panely karosérie rozširujú blatníky vpredu o 60 mm a vzadu o 45 mm (v porovnaní s MEGANE GT). So svetlou výškou zníženou o 5 mm v porovnaní s MEGANE GT a novými kolesami s rozmermi 18 alebo 19 palcov vyzerá vozidlo prirodzene agresívnejšie.Tento pôsobivý dizajn je znásobený hneď niekoľkými odkazmi na svet motoristického športu, ktoré Nový MÉGANE R.S. ihneď zaraďujú do sféry vysoko výkonných automobilov: 

Predný nárazník so širokým prívodom vzduchu a integrovaným spojlerom v štýle F1 je charakteristickým znakom dizajnu Renault Sport a symbolom zapojenia značky do Formule 1. Jej saténový odtieň Gun Metal Gray kontrastuje s leskom karosérie;

 Špecifická maska ​​chladiča s 3D dizajnom odkazuje na Renault Sport.

 Karoséria s výrazne tvarovanými a zmyselnými líniami, ktorá je dedičstvom dizajnu aktuálnej generácie Renault MEGANE a je zvýraznená rozšírenými rozchody kolies vpredu i vzadu. Bočné výduchy vzduchu, ktoré optimalizujú tok prúdenia vzduchu z podbehov kolies. Špecifický bočný prah spája prednú a zadnú časť a jeho čierna lamela odkazuje na plochú podlahu monopostov Formule 1. Zadný spojler je špeciálne upravený pre zvýšenie aerodynamiky. K zvýrazneniu šírky vozidla napomáhajú aj vertikálne spätné výduchy, ktoré tiež prispievajú k efektívnejšiemu obtekaniu vzduchu.

 Zadný nárazník integruje difúzor a centrálny výfuk MEGANE R.S., zvýraznený ozdobnou lištou, ktorá je identifikačným znakom modelu Megane R.S .. Difúzor disponuje zvýšenou účinnosťou v porovnaní s predchádzajúcou generáciou a zvyšuje prítlak.

 Brzdové strmene Brembo®, s lakovanými strmeňmi načerveno pri podvozku Cup, dokážu nadšenci značky rozoznať okamžite
 

R.S. Monitor: jednoduchší a výkonnejší

Komplexne prepracovaná ergonómia, rozšírené funkcie. R.S. Monitor je systém palubnej telemetrie pre zobrazovanie jazdných dát a ponúka nový zážitok pre vodičov Nového MEGANE R.S. K dispozícii sú dve verzie:

Pri zadaní vozidla do výroby je k dispozícii R.S. Monitor, ktorý syntetizuje informácie z približne štyridsiatich senzorov umiestnených vo vozidle. Na dotykovom displeji systému R-Link 2 je možné v reálnom čase zobraziť rad parametrov vozidla: zrýchlenie, brzdenie, uhol volantu, fungovanie systému 4Control, teploty a tlaky ...

Novinkou v tomto segmente je R.S. Monitor Expert, ktorý umožňuje natáčať video z jazdy a dopĺňať ho telemetrickými dátami. Výsledkom sú potom videá v rozšírenej realite. Tieto videá obohacujú jazdné zážitky Nového MEGANE R.S. a môžu byť okamžite zdieľané na sociálnych sieťach pomocou aplikácií dostupných pre smartphony iOS a Android.

S  R.S. Monitorom Expert však môžeme ísť ešte ďalej. Zaznamenané dáta môžu byť exportované na webovú stránku R.S. Replay. Tým je možné vizualizovať jazdu, analyzovať riadenie v každom detaile a porovnať ich s ostatnými užívateľmi automobilov Renault Sport. 

R.S. Vision: naozaj výkonné osvetlenie od Renault Sport

Multireflektorový prídavný Full LED svetelný systém R.S. Vision, ktorý sa prvýkrát objavil na Novom CLIO R.S., sa teraz sériovo objavuje aj pri Novom MEGANE R.S. Grafika reflektorov v tvare šachovnicovej vlajky je umiestnená v prednom nárazníku na oboch stranách spojlera v štýle F1.

R.S. Vision, unikátne riešenie v tomto segmente trhu, spĺňa potrebu výkonného a efektívneho osvetlenia v súlade s ďalšími technológiami Nového MEGANE R.S.. Zariadenie je vybavené deviatimi LED diódami na jeden blok. Tento systém zoskupuje štyri funkcie osvetlenia: obrysové svetlá, svetlomety pre prisvetlenie do zákruty (funkcia cornering), predné hmlové svetlomety a pomocné diaľkové svetlomety. S rozsahom 460 metrov (+ 17% v porovnaní s Mégane III R.S.) diaľkové svetlá dokonale dopĺňajú hlavné svetlomety s technológiou Full LED. Prvýkrát tu svetelný podpis v tvare C integruje tiež smerové svetlá.

MULTI-SENSE: zážitok ušitý na mieru 

Systém MULTI-SENSE umožňuje personalizovať zážitok z jazdy podľa aktuálnych okolností. Nastavuje reakciu motora, mapovanie plynového pedála, logiku i rýchlosť radenia a tuhosť riadenia. K dispozícii je päť režimov:

Comfort: špecifické nastavenie reakcie motora a logiky radenia, ktoré znižujú spotrebu paliva
Normal: rovnováha medzi pohodlím, akustikou a bezpečnosťou, s nastavením ESP, ktoré je ideálne pre každodenné použitie;
Sport: športovejší temperament, ktorý kombinuje živšie reakcie a príjemne zvýraznený zvuk motora, tuhšie riadenie a benevolentnejšie nastavenie ESP;
Race: pre použitie na okruhu, systém ESP úplne deaktivovaný a nastavenia systému 4Control poskytujú ešte väčšiu agilitu;
Perso: personalizácia nastavenia jednotlivých parametrov a asistenčných systémov podľa požiadaviek vodiča;
Rôzne režimy sú dostupné na dotykovom paneli R-Link 2. Tlačidlo R.S. Drive ponúka skratku k režimom Sport (krátke stlačenie) a Race (dlhé stlačenie).

Technológie v službách všestrannosti

Nový Renault MEGANE R.S., športové vozidlo s mimoriadnymi výkonmi, je súčasne všestranné a dokonale využiteľné v každodennom živote. Pre pohodlie a bezpečnosť vodiča a spolucestujúcich je vozidlo vybavené všetkými špičkovými technológiami, ktoré zdedil od štandardných prevedení Renault MEGANE:

Výsuvný Head-Up Displej, ktorý zobrazuje informácie týkajúce sa rýchlosti, navigáciu a jazdných asistentov;
Desiatku pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS), vrátane adaptívneho tempomatu (ACC), aktívneho núdzového brzdenia (AEBS), varovania o bezpečnej vzdialenosti (DW), rozpoznávania dopravných značiek s upozornením na rýchlostné obmedzenia (OSP s TSR), systémom sledovania mŕtveho uhla (BSW), cúvacej kamery a parkovacieho asistenta (Easy Park Assist) ...

Multimediálny systém R-Link 2 s online pripojením a dotykovým displejom - formát 7 '' vo vodorovnom usporiadaní alebo 8,7 "vo vertikálnom usporiadaní - pre správu všetkých systémov vozidla: aktivácia jazdných asistentov, správa režimov MULTI-SENSE, R.S.. Monitor.

Audiosystém vyvinutý v spolupráci s inžiniermi Bose®, pozostávajúci zo stredového reproduktora vpredu, ďalších ôsmich reproduktorov v kabíne a subwoofera integrovaného do batožinového priestoru, ktorý poskytuje presný, čistý a vyvážený zvuk.

A trocha histórie: MEGANE R.S.  má už 15 rokov!

Megane II R.S. sa po prvýkrát objavil na autosalóne vo Frankfurte už v roku 2003, a tak rozšíril rad športových vozidiel značky Renault. Ďalší rok sa prichádza s motorom vo výkone 225 koní a podvozkom, ktorý je už vybavený prednou nápravou s oddelenou tehlicou.

Verzia Trophy, vybavená radikálnejším podvozkom, sa objavila v roku 2005. O dva roky neskôr bola predstavená verzia F1 Team R26, ktorá vzdáva poctu titulom majstra sveta značky Renault a prináša samosvorný diferenciál.

Dobrodružstvo Megane II R.S. končí v plnej kráse v roku 2008 s limitovanou edíciou R26.R., odľahčenou o 123 kg, ktorá zašla rekordný čas 8'17 '' na Nürburgring Nordschleife

Tretia generácia modelu Megane preberá štafetu v roku 2009 s motorom s výkonom 250 koní a s ešte osobitejším svalnatým vzhľadom, vrátane predného spojlera v štýle F1.

Do roku 2016 kariéra Megane III R.S. graduje vo forme limitovaných edícií a štylistických zmien. V roku 2011 vyniká verzia Trophy s motorom s výkonom 265 koní vďaka novému rekordu na Nürburgringu (8'07''97). Výkon sa naďalej zlepšuje s 275 Trophy a 275 Trophy-R (2014). Za volantom tejto finálnej verzie sa Laurent Hurgon dostal pod 8 minút na pretekárskom okruhu Nordschleife s tretím rekordom pre Megane R.S. s časom 7'54''36.

V prvých dvoch generáciách Mégane R.S. bolo vyrobených viac ako 53 000 kusov a predávali sa nielen v Európe, ale aj v Japonsku, Austrálii, či Južnej Afrike. Nový Megane R.S. sa objavil prvýkrát na Veľkej cene Monaka v roku 2017. A sága pokračuje ďalej.

Verzia "TROPHY" na konci roka 2018  

Koncom roka 2018 Renault Sport predstaví verziu "Trophy" s motorom s výkonom 300 k s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Podvozok Cup, 19 " disky kolies z ľahkých zliatin a bi-materiálové brzdové kotúče budú pre túto verziu štandardom.

 

Pozn.: Cena vozidla na Slovensku sa začína od 27 090 Eur pri verzii s manuálnou prevodovkou.