stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai Tucson banner reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Opel Insignia GSi Sports Tourer: Športové kombi bez kompromisov

(Frankfurt) - Ostré, precízne a  výkonné s novým špičkovým motorom: také by malo byť podľa jeho tvorcov nové športové kombi Opel Insignia GSi Sports Tourer. Tvrdia, že si získa nielen vodiča ale aj celú rodinu. Pretože vyžaruje obrovské množstvo pôžitku z jazdy bez obmedzenia priestoru a praktickosti...

Insignia GSi Sports Tourer už na prvý pohľad ponúka všetko, po čom túžia športovo založení vodiči: kombi s dynamickým vzhľadom môže byť teraz poháňané motorom, ktorý Opel pripravil na mieru pre svoju vlajkovú loď – naftovým štvorvalcom 2.0 BiTurbo s výkonom 154 kW (210 k) s energickým maximálnym krútiacim momentom 480 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: mesto 8,9 l/100 km, mimo mesta 6,1 l/100 km, kombinovaná 7,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 192 g/km). K štandardným prvkom vybavenia patrí dynamicky vyladený podvozok FlexRide, pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring, športové pneumatiky a nová 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá sa dá manuálne ovládať páčkami na volante.  

Pohonné ústrojenstvo, podvozok a brzdy

Opel Insignia GSi Sports Tourer Opel vybavil špičkovým naftovým motorom 2.0 BiTurbo so sekvenčným dvojstupňovým prepĺňaním dvoma turbodúchadlami. Tento motor dosahuje výkon 154 kW (210 k) pri otáčkach 4000 min a maximálny krútiaci moment 480 Nm už pri otáčkach 1500 min. Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 231 km/h.

Pre zákazníkov, ktorí preferujú turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva je k dispozícii štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý dosahuje výkon 191 kW (260 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: mesto 11,5/100 km; mimo mesta 7,1 l/100 km; kombinovaná 8,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 199 g/km). Tento motor udeľuje športovému kombi zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 245 km/h.

Pôžitok z jazdy a efektívny prenos výkonu poskytuje nový podvozok GSi: kratšie pružiny zmenšujú svetlú výšku športového kombi o 10 milimetrov oproti normálnej verzii Sports Tourer; špeciálne športové tlmiče pruženia znižujú nakláňanie karosérie. Štandardný podvozok FlexRide adaptuje charakteristiku tlmičov pruženia a posilňovača riadenia podľa jazdných podmienok. Riadiaca jednotka FlexRide ovplyvňuje aj kalibráciu elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania automatickej prevodovky. Vodič môže prepínať režimy Standard, Tour a Sport, rovnako ako pri ostatných verziách modelového radu Insignia. Exkluzívnym prvkom pre GSi je režim Competition, ktorý sa aktivuje tlačidlom stabilizačného systému ESP. Po dvojnásobnom stlačení môžu skúsení vodiči lepšie využívať dynamický potenciál vozidla s vypnutou trakčnou kontrolou a zoslabenou funkciou stabilizačného systému. A ak vodič naozaj chce mať kontrolu nad všetkým, môže ručne radiť páčkami na volante osem stupňov štandardnej automatickej prevodovky.

Systém pohonu všetkých kolies Twinster s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na zadné kolesá (funkcia torque vectoring) je jedinečný v tejto triede. Pri tomto systéme high-tech klasický diferenciál zadnej nápravy nahrádzajú dve lamelové spojky, z ktorých každá dokáže akcelerovať zadné koleso individuálne podľa jazdnej situácie. To znamená, že vozidlo presne sleduje líniu naznačenú vodičom a nedotáčavosť je prakticky úplne potlačená.

Na dosiahnutie optimálnej trakcie konštruktéri vybavili novinku pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 S s extrémnou priľnavosťou – namontovanými na 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny. Spomalenie z vysokých rýchlostí zabezpečujú výkonné brzdy Brembo so štvorpiestovými brzdičmi (priemer kotúčov 345 milimetrov). Všetky tieto technické prvky spolu s nízkou hmotnosťou sľubujú jedinečné športové jazdné vlastnosti, aké vodič neočakáva od kombi.  

Športový dizajn a komfort

Dlhý rázvor 2829 milimetrov je zárukou veľkého vnútorného priestoru. To je zvlášť dobre viditeľné v zadnej časti kabíny, kde môžu na zadnom sedadle pohodlne sedieť traja pasažieri, pričom dve vonkajšie sedadlá sú vyhrievané. Celá posádka má k dispozícii špičkovú konektivitu vďaka systémom infotainmentu IntelliLink najnovšej generácie, kompatibilným s Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou vybavenia je aj revolučný telematický systém Opel OnStar, ktorý teraz poskytuje nové služby ako rezervácia hotelovej izby a vyhľadávanie parkoviska. Vďaka hotspotu WLAN 4G LTE majú všetci členovia posádky rýchly a jednoduchý prístup na internet so svojimi mobilnými koncovými zariadeniami.  

Rovnako ako pri bežnej verzii Sports Tourer má variabilný batožinový priestor objem od 560 do 1665 litrov a príplatkové zadné sedadlo delené v pomere 40/20/40 umožňuje flexibilné konfigurácie nákladného priestoru. Komfort zvyšujú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, ktoré sa dajú otvoriť a zatvoriť bez fyzického dotyku pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Vodič okrem toho profituje z mnohých špičkových technológií, siahajúcich od adaptívnych reflektorov IntelliLux LED® matrix po asistenčný systém Forward Collision Alert s detekciou chodcov a automatickým núdzovým brzdením.

33-ročná tradícia: Modely GSi značky Opel

Insignia GSi nadväzuje a dlhú tradíciu športových modelov Opel s označením GSi. Prvými z nich boli v roku 1984 Manta GSi a Kadett GSi, poháňané štvorvalcom 1,8 litra s výkonom 85 kW (115 k). Iba o štyri roky neskôr 16-ventilový motor DOHC s objemom 2,0 litra pod kapotou modelu Kadett 2.0 GSi 16V dosahoval výkon 110 kW (150 k). Tento motor mala aj prvá Astra GSi a v roku 1993 pribudol alternatívny motor 1,8 litra s výkonom 92 kW (125 k). Verzia GSi existovala aj v mnohých variáciách aj v modelovom rade Corsa, začínajúc výkonom 74 kW (100 k) pri prvej generácii (1988), ktorá sa stala vyhľadávaným objektom zberateľov. Predbežný koniec modelov GSi predstavovala Corsa D v auguste 2012.