stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai Tucson banner reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Opel Insignia Sports Tourer – kompletné predstavenie novinky.

(Bratislava) - Nový Opel Insignia pripravili jeho tvorcovia ako auto, ktoré má športovú eleganciu veľkého kupé, vďaka kompletne novej architektúre je nekompromisne priestranné, poskytuje vysokú mieru pôžitku z jazdy a je vybavené tými najlepšími bezpečnostnými a komfortnými prvkami ako sa patrí na skutočnú vlajkovú loď. Novinka má preto ideálnu východiskovú pozíciu prekonať úspech modelového radu Insignia prvej generácie: “Auto roka 2009” sa predalo vyše 900 000-krát.

Insignia druhej generácie fascinuje nielen dizajnom karosérie a príjemnou atmosférou v kabíne ale aj širokým portfóliom inteligentných technológií, siahajúcich od inovatívnych reflektorov Opel IntelliLux LED® a sofistikovaného systému pohonu všetkých kolies s funkciou torque vectoring po ultramoderné asistenčné systémy a head up displej.

Okrem toho nová Insignia poskytuje typickú prvotriednu konektivitu Opel s integráciou smartfónu a novými funkciami telematického systému Opel OnStar – ako napríklad osobný asistent. Táto funkcia umožňuje posádke modelu Insignia rezervovať si hotelové izby a vyhľadať voľné parkovacie miesto prostredníctvom dispečingu OnStar. Celkovo Insignia novej generácie chce zaujať zvýšenou agilitou a väčším vnútorným priestorom spolu s vynikajúcim pomerom ceny a úžitkovej hodnoty, čím sa stáva vážnym konkurentom aj pre modely značiek premium.

Je ľahšia a má 4x4...

Po prvý raz u značky Opel je v modelovom rade Insignia novej generácie k dispozícii inteligentný systém pohonu všetkých kolies s funkciou torque vectoring – aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na kolesá – 8-stupňová automatická prevodovka a kamerový systém so záberom 360°. Spolu s novou generáciou turbodúchadlom prepĺňaných motorov, až o 200 kilogramov menšou hmotnosťou (podľa verzie) nové modely Insignia Sports Tourer poskytujú vodičovi bezprostrednejší a agilnejší zážitok z jazdy ako kedykoľvek predtým. S mnohými asistenčnými systémami najnovšej generácie sa nová Insignia stará nielen o bezpečnosť svojej posádky – je prvým modelom Opel vybaveným aktívnou hliníkovou kapotou motora, ktorá sa v prípade kolízie s chodcom v priebehu milisekúnd zdvihne aby sa zväčšil odstup od tvrdých častí motora, čo výrazne znižuje riziko zranenia chodca.

Dizajn inšpirovaný štúdiou Monza Concept

Inšpiráciou dizajnu karosérie a interiéru modelu Insignia Sports Tourer  bola oceňovaná štúdia Monza Concept, vďaka čomu novinka vyzerá rovnako impozantne a dynamicky ako štúdia.

Aj napriek tomu, že nové kombi je dlhé 4980 mm, má širší rozchod kolies o 11 mm a jeho rázvor dosahuje hodnotu 2829 mm, pôsobí prekvapujúco kompaktným dojmom. Prispieva k tomu i skrátenie previsu prednej časti o 30 milimetrov.

Typická “čepeľ” automobilov Opel sa začína na predných dverách a zdvíha sa smerom dozadu, čím vedie pohľad na zadnú časť karosérie Chrómovaná lišta bočných okien, bezprostredne inšpirovaná jednou z najikonickejších dizajnových čŕt štúdie  Monza Concept, prechádza do zadných skupinových svetiel z LED a dodáva nízkej karosérii (iba 1500 milimetrov) kombi Insignia Sports Tourer ešte atletickejší vzhľad. Strieborné pozdĺžne lišty strešného nosiča (štandardné pri všetkých verziách vybavenia) vizuálne predlžujú automobil a zvýrazňujú dizajn vysokej kvality.

Do „kufra“ iba kývnutím nohy

Insignia Sports Tourer je aj praktickým vozidlom. Šírka zadnej hrany batožinového priestoru bola znížená, a tak môže vodič nakladať predmety pohodlnejšie. Dĺžka plochy určenej pre náklad sa zväčšila – pri sklopených zadných operadlách sa ložná plocha zväčšila o 97 milimetrov a teraz má dĺžku cez dva metre. Najväčší využiteľný objem batožinového priestoru je 1665 litrov , čo je o 130 litrov viac ako u prechádzajúceho modelu.

Sports Tourer má nové praktické detaily: Pre maximálne uľahčenie manipulácie s batožinou sú elektrické dvere batožinového priestoru ovládané senzorom bez fyzického dotyku vozidla. V kombinácii so systémom odomykania a štartovania bez kľúča “Keyless Open & Start” stačí malý pohyb nohou – naznačené kopnutie – pod zadným nárazníkom na otvorenie dverí batožinového priestoru (silueta vozidla premietaná na zem ukazuje správnu oblasť). Ďalšie kopnutie nohou pod nárazníkom aktivuje zatvorenie dverí. Inteligentný systém pri tom rozoznáva prekážky a v kritickej situácii zastaví pohyb dverí.

Druhým detailom je uzáver palivovej nádrže. Konštruktéri Opel sa rozhodli vypustiť klasické skrutkovacie veko. Jednoducho stačí zasunúť pištoľ do hrdla a automatická klapka otvorí prívod do nádrže. Tankovanie je tak jednoduchšie, rýchlejšie a čistejšie.

Praktické kombi Opel Insignia Sports Tourer môže mať zadné sedadlá delené a sklopné v pomere 40/20/40, sklápať sa dajú tlačidlom, ktoré je v batožinovom priestore. O dokonalé uchytenie prevážaných předmetov sa postará sada FlexOrganizer, obsahujúca deliace siete, úchytné háčiky a ližiny.

Interiér v znamení wellnessu

Pozornosť venovaná najmenším detailom je dobre viditeľná aj v kabíne. Vodič sedí nižšie ako predtým a preto je lepšie integrovaný do automobilu, vďaka čomu môže mať športovejší a bezprostrednejší zážitok z jazdy. Veľká pozornosť bola venovaná aj ovládacím prvkom a rozhraniu systému infotainmentu. Nový  head up displej posilňuje digitálny charakter prístrojového vybavenia a dotykový monitor systému infotainmentu IntelliLink bez rámu vyžaruje sofistikovanosť a technický šarm. Mnohé funkcie vozidla sa pre zjednodušenie používateľského rozhrania ovládajú prostredníctvom dotykového monitora. Oblasť stredovej konzoly obsahuje tri funkčné zóny fyzických prvkov (zhora dole: Infotainment / klimatizácia / asistenčné systémy) umožňujúcich rýchle a intuitívne ovládanie hlavných funkcií.

Cestujúcí na zadných sedadlách profitujú z prepracovaných proporcií, vďaka ktorým majú viac priestoru do všetkých strán. Vnútorná výška nad hlavami vpredu narástla o 9 mm, vzadu potom dokonca o 31 mm. Vzadu je tiež o 25 mm viac priestoru do šírky vo výške ramien a o 27 mm viac v bokoch karosérie. Novinkou je elektrické vyhrievanie oboch krajných zadných sedadiel. A zaujímavý výhľad poskytuje príplatkové panoramatické strešné okno v rozmere 1400 x 860 milimetrov, ktoré siaha dozadu až nad hlavy pasažierov sediacich vzadu.

Technológie pohonu

Vyskúšali sme si, že Insignia Sports Tourer jazdí rovnako dynamicky ako vyzerá. Už pri uvedení na trh je k dispozícii so širokým portfóliom turbodúchadlom prepĺňaných benzínových a naftových motorov s priamym vstrekovaním paliva a s novými prevodovkami. Tieto motory boli konštruované tak, aby dosahovali prijateľnú spotrebu paliva v reálnej premávke. Testy uskutočnené podľa novej metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), ktorá je bližšia k podmienkam reálnej premávky ako aktuálna metodika NEDC, ukázali, že spotreba podľa očakávania najrozšírenejších motorov (benzínový 1.5 Turbo a naftový 1.6 CDTI) je nižšia o 3 až 10 % oproti ekvivalentným modelom predchádzajúcej generácie.

Ponuku benzínových motorov otvára novo konštruovaný benzínový štvorvalec 1.5 Turbo. Tento extrémne účinný motor je na výber v dvoch modifikáciách s výkonom 103 kW (140 k) a 121 kW (165 k). Spotreba paliva podľa NEDC Sports Tourer: v meste 7,5-7,7 l/100 km, mimo mesta 4,8-5,3 l/100 km, kombinovaná 5,8-6,2 l/100 km; 132-141 g/km CO2.

Ďalšou novinkou je benzínový motor pre modelový rad Insignia novej generácie. Štvorvalec 2.0 Turbo dosahuje výkon 191 kW (260 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Spotreba paliva podľa NEDC Sport Tourer: v meste 11,5 l/100 km, mimo mesta 7,0 l/100 km, kombinovaná 8,7 l/100 km; 199 g/km CO2. Pre motor je vyhradená nová  

8-stupňová automatická prevodovka a inteligentný systém pohonu všetkých kolies s funkciou torque vectoring – čo v strednej triede nebýva pravidlom.

Systém pohonu všetkých kolies high-tech využíva dve elektronicky ovládané multilamelové spojky namiesto klasického diferenciálu zadnej nápravy, vďaka čomu aktívne prispôsobuje rozdelenie krútiaceho momentu na kolesá v zlomku sekundy podľa momentálnej jazdnej situácie.

Ponuku pohonného ústrojenstva pre Sports Tourer dopĺňa nová 6-stupňová manuálna prevodovka pre vylepšený štvorvalcový turbodiesel 1.6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k). Spotreba paliva podľa NEDC Sports Tourer: V meste 5,0-5,4 l/100 km, mimo mesta 3,8-4,0 l/100 km, kombinovaná 4,3-4,5 l/100 km; 112-119 g/km CO2.

Okrem toho Opel ponúka optimalizovaný turbodiesel 2.0 CDTI s výkonom 125 kW (170 k). Spotreba paliva podľa NEDC Sports Tourer: V meste 6,9 l/100 km, mimo mesta 4,3 l/100 km, kombinovaná 5,3 l/100 km; 139 g/km CO2.

Špičkovým naftovým agregátom je nedávno uvedený turbodiesel 2.0 CDTI BiTurbo. Novokonštruovaný vznetový štvorvalec BiTurbo dává z objemu 2,0 l výkon 154 kW / 210 k pri otáčkách 4000 min-1 a vďaka sekvenčnému dvoustupňovému prepĺňaniu dvojicou turbodúchadel vyniká mohutným točivým momentem až 480 Nm už pri otáčkách 1500 min-1

Najmodernejšie asistenčné systémy

Nová Insignia neimponuje iba technológiou pohonu ale aj modernými asistenčnými systémami a komfortnými prvkami.

Svetlým príkladom v pravom zmysle slova sú inovatívne a viackrát ocenené adaptívne reflektory Opel IntelliLux LED®  majú 32 segmentov z LED – dvakrát toľko ako v modelovom rade Astra – ktoré sú všetky integrované v užších hlavných reflektoroch. Zväčšený počet prvkov LED umožňuje ešte presnejšiu adaptáciu rozloženia svetla podľa prevažujúcich podmienok v premávke a aj prepínanie medzi jednotlivými režimami je oveľa plynulejšie. Výsledkom je zlepšenie tak kvality rozdelenia svetla ako aj intenzity svetla. Na zlepšenie viditeľnosti pri jazde v zákrutách s diaľkovými svetlami konštruktéri pridali do nových reflektorov IntelliLux LED® modelu Insignia novú funkciu aktívnych zákrutových svetiel. Okrem toho každý reflektor obsahuje aj bodové diaľkové svetlo, umiestnené v module tlmených svetiel, ktoré zvyšuje dosah diaľkových svetiel až na 400 metrov.

K ďalším významným asistenčným systémom patria: Head up displej, ktorý vodiča informuje o rýchlosti vozidla, rozoznaných dopravných značkách, o nastavenej rýchlosti tempomatu alebo obmedzovača rýchlosti a smerové šípky navigácie sa premietajú na predné okno v bezprostrednom zornom poli vodiča, ktorý nemusí odpútať pohľad od cesty pred sebou.

Adaptive Cruise Control (ACC) pomocou radaru meria odstup od vozidla idúceho vpredu a podľa neho prispôsobuje rýchlosť vozidla v rámci nastavenej hodnoty. Adaptívny tempomat ACC iniciuje automatické núdzové brzdenie ak sa odstup náhle nebezpečne skráti.

Lane Keep Assist s automatickou korekciou riadenia. Asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu automaticky riadením koriguje smer jazdy, čím predchádza nehodám spôsobeným neúmyselným vybočením z jazdného pruhu.

Rear Cross Traffic Alert. Asistenčný systém pre vyparkovanie využíva radarové senzory v zadnom nárazníku s dosahom 20 metrov na monitorovanie iných vozidiel a objektov približujúcich sa v uhle 90 stupňov keď vozidlo cúva z parkovacieho miesta na cestu.

Komfort: Prvá trieda

Insignia novej generácie vytvára nové štandardy aj v oblasti komfortu. Najlepším príkladom sú ergonomické predné sedadlá premium s certifikátom AGR (“Aktion Gesunder Rücken” – Kampaň za zdravý chrbát). Poskytujú jedinečnú kombináciu všestranného elektrického nastavovania polohy, vrátane bočných častí sedáka a operadla, ako aj masážnej funkcie, ventilácie a pamäte nastavenia.

Aj pasažieri vzadu sa môžu tešiť na väčšie pohodlie, pretože dve vonkajšie miesta môžu byť vybavené vyhrievaním. A nakoniec vyhrievané predné okno po štarte za chladných zimných dní rýchlo zabezpečí optimálny výhľad vodiča, kým mu vyhrievaný volant príjemne zohrieva ruky.

Zábavu a konektivitu poskytujú systémy infotainmentu IntelliLink, kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto. A kým je smartfón vodiča optimálne integrovaný do systému infotainmentu, môže sa pohodlne nabíjať bez kábla.

Súčasťou sériového vybavenia je aj revolučný telematický systém Opel OnStar s mnohými bezpečnostnými a asistenčnými funkciami siahajúcimi od automatického volania záchranného dispečingu pri nehode až po lokalizáciu ukradnutého vozidla. Spolu s novým modelovým radom Insignia bude zavedená nová funkcia osobného asistenta, ktorá umožňuje posádke rezervovať si hotel alebo vyhľadať voľné parkovacie miesto prostredníctvom dispečingu OnStar. Súčasťou systému OnStar je aj hotspot 4G LTE Wi-Fi, umožňujúci súčasné pripojenie mobilných koncových zariadení všetkých členovo posádky na internet.

Cena novinky sa na slovenskom trhu bude pohybovat od 21 490.- Eur do 33 290.- Eur. Pozitívnym je, že už najnižšia z verzií má mimoriadne bohaté základné vybavenie, s ktorým sa dôkladne môžete zoznámiť na stránkach importéra.