Stella magazín: Prvá jazda: BMW 320d xDrive Limousine
stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Prvá jazda: BMW 320d xDrive Limousine

(Bratislava, apríl 2019) - BMW 3 je zvláštnym modelom, je to autonómna a takmer kultová kategória, ktorá dokázala anadchnúť už viacero generácií. Stalo sa takmer pravidlom, že ten, kto v mladosti začal jazdiť na "trojkovom bavoráku" neskôr presadal na vyššie modely výlučne iba od tejto značky. Je zvláštne, že k "trojke" sa, ku koncu aktívneho motoristického života, opätovne vracajú chlapi aj z výkonnejších modelov BMW... Žeby si chceli obnoviť svoj mladícky elán? Férovo sa priznáme: hoci v redakcii nepatríme medzi vyznavačov jedinej značky, na modeloch BMW si vždy veľmi radi zajazdíme. Aj preto nás potešilo, že sme si mohli vyskúšať aktuálnu - siedmu - generáciu BMW 3 vo verzii sedan..

Vďaka dlhoročne korektným a nekomerčným vzťahom s komunikačným oddelením značky BMW na Slovensku, sme sa dostali medzi prvých motoristických novinárov, ktorí si mohli vyskúšať najnovšieho z pokračovateľov kultového radu BMW 3. Potešilo nás, že sa tak stalo na základe toho, že vás ako našich čitateľov ale hlavne ako dennodenne aktívne jazdiacich vodičov, v BMW považujú za zaujímavú cieľovú skupinu. A preto ešte predtým, ako vozidlo dostaneme aj na dlhšie testovanie, si vám dvolíme ponúknuť zopár prvých dojmov z jazdy a viacero pohľadov spoza šošovky nášho redakčného fotoaparátu. 

foto: Andrej

Exteriér

Ten si najlepšie pozriete na pripojených fotografiách. Nám sa páčil, je športovo-elegantný, prezrádza dynamické dispozície. Výrazné 18-palcové disky sľubujú, že auto na vozovke udržia v každej situácii. Na prednej časti zaujme vynovený tvar "obličiek". Svetlá v prednej časti sa hlásia jednoznačne k rodine LED. Výrobca pri nich garantuje dosvit až 600 metrov. Na zadnej skupine svietidiel zaujme ich grafika pripomínajúca písmeno L, vďaka ktorej si toto auto ani v tme nepomýlite s inou značkou. 

foto: Andrej

Maximálna asistencia

Kokpit jednoznačne možno nazvať interaktívnym. Vodič zadáva príkazy vozidlu nielen klasickými tlačidlami, ale aj gestami alebo dokonca iba hlasom. Vodič má o navolených funkciách i o stave dokonalý prehľad vďaka aplikácii BMW connected. 

Páči sa nám nekompromisný strážca jazdy v jazdnom pruhu, ktorý na nepozornosť vodiča upozorni výraznou korekciou nesprávneho smeru. V prípade, že sa vodič nevenuje riadeniu rozsvieti sa na volante dvojica svetelných pásikov, ktorá ho vyzve k tomu aby sa chopil volantu. Zaujímavosťou oproti iným značkám je, že netreba volantom mierne zakrútiť, ale stačí sa iba dotknúť jeho volantu v miestach, kde sú dotykové senzory. Výborným je i systém, ktorý si dokáže zapamätať posledné metre jazdy v stiesnených priestoroch. Ak sa vodič dostane do slepej uličky, alebo je pred ním neprekonateľná prekážka, vozidlo dokáže samo odcúvať posledné metre, ktoré si uložilo do pamäti. A tak sa aj v stiesnených podmienkach vodič vôbec nemusí vôbec dotýkať volantu, ba dokonca sa nemusí ani sústredene pozerať do spätného zrkadla. Stačí ak situáciu priebežne monitoruje na veľkoplošnom displeji.

foto: Andrej

Prvá jazda

Na vyskúšanie sme si zámerne vybrali "ľudovejšiu" motorizáciu: naftový motor s objemom 1995 cm3 s výkonom 140 kW (190 k). Niekoľko desiatok kilometrov nás presvedčilo, že je to agregát vyhovujúci pre dlhé trasy, no nebráni sa ani razatnejším zrýchleniam. Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies nám robila radosť najmä na okreskách Záhoria. O spoľahlivosti tuhšie naladenej "trojky" sa azda ani netreba rozpisovať. Veľmi pozitívne nás prekvapila spotreba: v naozaj ostrom režime sme sa stále pohybovali pod priemerom 5,8 l/100 km. Cena vozidla pre slovenský trh sa začína na cene 44 400 Eur. Verzia, ktorú vám predstavujeme na fotografiách bola v najvyššom vybavení a jej cena bola 657 686 Eur. Viac dojmov vám prinesieme - veríme, že čoskoro, v pripravovanom teste.

Foto: Andrej
Text: Stellacentrum