Stella magazín: Prvá jazda: BMW 6 Gran Turismo a BMW X3
stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Prvá jazda: BMW 6 Gran Turismo a BMW X3

(Tomášov) – Keď výrobca pri propagácii svojich noviniek používa slovo „fascinujúce“ zaváňa to často zúfalým nedostatkom invencie jeho PR oddelenia. Už sme si zvykli, že toto slovo v textoch, ktoré automobilky zasielajú na našu adresu, netreba nikdy brať vážne a už automaticky ho pri čítaní preskakujeme. Musíme však férovo priznať, že tentoraz výrobca neklamal - v prípade šesťkového "gran turisma" sme fascinovaní naozaj boli...

BMW 6 Gran Turismo – prvá jazda.

Tentoraz sme nedostali iba obsiahlu správu o uvedení noviniek na slovenský trh. Do redakčnej pošty nám namiesto niekoľkostranovej správy prišlo pozvanie na reálne zoznámenie sa s modelmi, z ktorých najmä jeden nás naozaj fascinoval. Bol ním model BMW 6 Gran Turismo.

Hneď po usadení sa do interiéru sme skonštatovali, že tvrdenia výrobcu o pohodlí a kvalite sú skutočne pravdivé. Jediné čo nám pri jazde spôsobovalo vrásky na čele bola nutnosť sústavnej sebakontroly, pretože vozidlo nás akoby samé navádzalo na veľmi rýchlu jazdu. Bolo to kvôli veľmi dobre naladenému podvozku, vďaka ktorému sme nepociťovali žiadne obmedzenia ani na menej kvalitných cestách druhej a tretej triedy. Pocit suverenity nám dodávali i voliteľné jazdné režimy, výborné brzdy a aerodynamika, ktorú podporovalo automaticky vysúvané „krídlo“ na konci zadnej kapoty.

Priestor v kabíne nepôsobí stiesnene, o kvalite odhlučnenia trojlitrového dieselového agregátu sa u prémiového segmentu netreba vôbec rozpisovať. Vzhľadom na to, že sme s autom strávili iba niekoľko desiatok kilometrov a išlo o model s minimálnym nájazdom kilometrov k spotrebe sa zatiaľ vyjadrovať nebudeme. Urobíme tak až v riadnom teste. A tak zatiaľ iba stručné zhrnutie: ten kto hľadá pohodlie, prémiovú kvalitu a reprezentatívny vzhľad, tomu dôkladnejšie skúmanie tohto modelu môžeme smelo odporučiť.

Nové BMW X3

BMW X3 sme vždy považovali za rozumnú voľbu pre vyznávačov vozidiel z kategórie SUV.  Je menšie ako robustný model X5, no stále sa radí do prémiového segmentu. To čo môže byť argumentom proti jeho väčšiemu bratovi je, že: lepšie sa s ním pohybuje i parkuje v meste a ľahšie sa s ním dá pohybovať v labyrintoch podzemných garáží.

Pri novinke sme zaznamenali zmeny na prednej časti, ktorá teraz pôsobí robustnejšie, čo určite nie je chybou, pretože majiteľovi dodáva sebavedomie. Zadná časť má zmenenú optiku združených svietidiel a pôsobí širšie. Vo vnútri sme si všimli nové usporiadanie prístrojov pred vodičom, zaujalo nás netradičné oddelenie otáčkomera a rýchlomera nedokončenými kruhovými obrubami.

Pod kapotu skúšaného vozidla sme dostali trojlitrový dieselový agregát. Na ceste sa vozidlo správalo veľmi dobre, dynamika bola dostatočná, pri ostrejších zákrutách nás mierne limitovala vyššia hmotnosť vozidla, kvôli ktorej sme radšej razantnejšie spomaľovali. Možno aj kvôli vyššiemu posedu sme mali subjektívny pocit, že auto sa v zákrutách mierne nakláňa, to sa však dalo eliminovať voľbou športového režimu. Dynamický i zvukový prejav motora sa nám počas prvých kilometrov pozdával. Domnievame sa, že ani pri dlhšom testovaní nás nesklame.

S autom sme sa vydali i do zložitejšieho terénu. V testovací deň bola vytýčená trať blatistá, no X3-ka si s väčšinou úsekov poradila bez problémov, limitovalo ju v nich iba „civilnejšie obutie“.

Aj túto časť môžeme po našej prvej jazde uzavrieť zodpovedným odporúčaním: práve toto môže byť dobrá voľba pre priaznivcov tohto segmentu, ktorí hľadajú dobre jazdiace auto nielen na ceste ale aj v ľahšom teréne.