stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Prvá jazda: Mini COOPER S - A ani uragán vo vlasoch neprekáža...

(Viedeň) - Propagačná brožúra nám pred prvým stretnutím tvrdila: Je rýchlejšie, ostrejšie a zábavnejšie ako kedykoľvek predtým – ikonické 3-dverové MINI vo verzii hatch stelesňuje podstatu vysokej rýchlosti, nízko uloženého ťažiska, ovládateľnosti a radostného pocitu z jazdy v motokáre. Je inteligentné, charizmatické a má bezchybný štýl. Má viac hodnotných štandardných prvkov výbavy než kedykoľvek predtým. Čaká len na to, kým si ho osvojíte. Po prvých kilometroch, v rámci, ktorých nás importér kreatívne pozval do Viedne na obed k Jamie Olivierovi, musíme priznať, že brožúra to vo svojich tvrdeniach nepreháňa. MINI je tu a je opäť zábavnejšie. Verte nám, že to nepíšeme iba ako odplatu za to, že sme sa dobre najedli...

Ostatná verzia MINI prichádza s niekoľkými dizajnovými úpravami. Neprehliadnuteľné sú najmä: upravené logo a optika zadných združených svetiel. Okrem predných LED svetlometov a adaptívnych LED svetlometov totiž dostali nový vzhľad aj zadné svetlomety. Jasným odkazom na britský pôvod značky sú zadné kolmé svetelné jednotky so vzhľadom v duchu britskej vlajky Union Jack.

Nápadný motív vlajky vytvárajú jednotlivé funkcie svetiel. Smerovky sú umiestnené horizontálne a brzdové svetlá vertikálne, koncové svetlá zase tvoria diagonálne lí­nie britskej vlajky. LED technológia prispela k vytvoreniu harmonického efektu všetkých svetelných zdrojov, ktoré formujú vlajku Union Jack.

Prvé pocity spoza volantu...

Do Viedne sme sa na kulinársky zážitok vybrali s verziou, ktorá pod kapotou skrývala motor s výkonom 141 kW/192 k. S ním sa dokázal Cooper S dostať na stovku za 6,7 sekundy a vďaka nekompromisným rakúskym policajtom nám iba papierovo sľuboval "maximálku" 235 km/h. A hoci sme rešpektovali dopravné predpisy, užívali sme si dynamické zrýchľovanie najmä v oblasti vyšších otáčok motora, v rozmedzí 50 - 110 km/h. Samozrejme, že k "eskovému" modelu patrilo i dunenie výfukov a strieľanie pri preraďovaní rýchlostných stupňov.

Na cestu "tam" sme si vybrali verziu s pevnou strechou, a už v nej bol akustický prejav agregátu príjemne adrenalínový.

To sme ešte netušili, že pri spiatočnej ceste nás verzia s otváracou strechou vyprovokuje k ešte dynamickejšej jazde, pri ktorej nám uragán vo vlasoch vonkoncom neprekážal.

Jazdné vlastnosti vozidla sú predvídateľné, koncepcia kolies v každom z rohov je dlhoročnou garanciou stability i pri ostrejších nájazdoch do zákrut. Pri veľmi dobre fungujúcej automatickej prevodovke nám trocha chýbali pádla na preraďovanie pod volantom. Páčilo sa nám ako je naladený podvozok. Konštruktérom sa podarilo nájsť obdivuhodný kompromis medzi športovou tvrdosťou a komfortom potrebným najmä pri dlhých cestách. 

Aj napriek tomu, že u "Oliviera" sa (samozrejme vďaka značke MINI) o nás veľmi príjemne starali, neposedeli sme dlho, a vieme, že sa nám ani nečudujete: veď zašantiť si na "eskovom" MINI s otvorenou strechou sa dá iba niekoľko dní v roku...