stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Sprinter 3. generácie: technickejší a pohodlnejší

(Bratislava) - Mercedes-Benz Sprinter tretej generácie prináša komplexné systémové riešenia budúcnosti (iniciatíva adVANce) a definuje nové poňatie veľkého transportéru.

Ako prvý konštrukčný rad využíva technické vybavenie pre internetové pripojenie integrované do infraštruktúry vozidla, spolu s ôsmimi balíkmi služieb Mercedes PRO connect, zavádzanými počiatočne v 19 krajinách EU, vrátane Slovenska. Nový Sprinter je zároveň ďalšie (po novej Triede A) vozidlo značky s hviezdou, umožňujúce komunikovanie a používanie služieb prostredníctvom úplne nového multimediálneho systému MBUX cez 10,25-palcový displej s vysokým rozlíšením, pomocou dotykovej obrazovky či intuitívne hlasom.

 

Nový Sprinter ponúka maximálnu hmotnosť do 5,5 tony, zaťaženie viac ako 3 tony, v závislosti od vyhotovenia dve až 20 sedadiel, ložný objem až 17 m3, ako skriňová dodávka miesto pre sedem a valník pre osem europaliet. Novinka poskytuje zaujímavú prispôsobivosť: prostredníctvom rôznych druhov nadstavieb, koncepcií pohonu, stvárnení kabíny, dĺžok nadstavby, nosností a výšok ložného priestoru umožňuje voľbu z vyše 1,7-tisíca variantov individualizácie.

 

Zároveň ponúkne riešenia pre rôzne oblasti použitia priamo z výroby - od jednoduchého stavebného vozidla so zaujímavou základnou cenou až po vozidlo kyvadlovej dopravy s hodnotnou výbavou, pribudne mu nehlučný elektrický pohon (eSprinter od roku 2019) ako aj samostatné hardvérové riešenia pre ložný priestor či kombinácia s ponukami zdieľania a prenájmu. Integrácia týchto inovácií prinesie úžitok pre zákazníkov v jednotlivých odvetviach použitia a citeľne uľahčí život vodičom, ako aj manažérom vozového parku.

Technika pod karosériou

Osvedčené koncepcie náhonov na zadné alebo na všetky kolesá doterajších dvoch generácií Sprinteru (s odbytom vyše 3,4-milióna vozidiel) sa v najnovšej tretej rozšírili o nový náhon na predné kolesá (umožňujúci zvýšiť užitočné zaťaženie o 50 kilogramov a zníženiť hrany ložnej plochy o 80 mm). Pre predný náhon zároveň nanovo vyvinuli dve prevodovky: 9-stupňovú automatickú s meničom (novinka v segmente veľkých transportérov) a 6-stupňovú s ručným radením.

 

Pohon novinky zabezpečujú: najsilnejší dieselový šesťvalec (jediný v segmente) 3,0-litra (140 kW/190 k; 440 Nm) a dieselové štvorvalce 2,1-litra (84 kW/114 k, ďalej 105 kW/143 k, alebo 120 kW/163 k). Najvýkonnejší (130 kW/177 k) je určený len pre zadný náhon v exkluzívnom segmente obytných automobilov.

Kombinovaná spotreba paliva nového Sprintera (v závislosti od vyhotovenia) s náhonom na predné kolesá s pohybuje od 7,5 do 8,5 litra na 100 km. Pri náhone na zadné kolesá od 6,9 do 9,7 litra. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6/VI.

Užívateľskú prívetivosť nového Sprinteru podporí nielen optimalizované a komfortné pracovisko vodiča (okrem iného ergonomicky tvarované sedadlá, bezkľúčové štartovanie alebo zlepšená klimatizácia) ale aj nižšia hrana ložnej plochy, elektrická parkovacia brzda či moderné asistenčné systémy ako napríklad cúvacia kamera s premietaním obrazu vo vnútornom zrkadle alebo moderný parkovací balík s 360-stupňovým výhľadom. Medzi novinkami vo vozidle je tiež dažďový snímač so systémom Wet Wiper umožňujúci vidieť cez sklo aj počas jeho čistenia stieračom s vlastným prívodom ostrekovacej kvapaliny.