stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
Hyundai i20 reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Vyskúšali sme: Nový Opel Insignia Country Tourer...

(Bratislava, 2018) – Nové modely Insignia Grand Sport a Insignia Sports Tourer mali svoju svetovú premiéru len nedávno – a aj tak, sa už toto duo noviniek zmenilo na triumfálne trio. Na autosalóne IAA mal svetovú premiéru Opel Insignia Sports Tourer. Dobrodružný model so vzhľadom off-road a voliteľným pohonom všetkých kolies je ideálnou voľbou najmä pre fanúšikov zimných športov, ľudí jazdiacich do prírody a zákazníkov, ktorí preferujú zvlášť individuálny vzhľad.

Nový Opel Insignia Country Tourer presviedča rovnakými prednosťami ako jeho súrodenci Grand Sport a Sports Tourer – veľkým vnútorným priestorom a výrazne nižšou hmotnosťou ako predchodca vďaka úplne novej architektúre karosérie. Je vybavený celou škálou inovatívnych technológií, ako sa patrí na vlajkovú loď. Okrem toho upúta osobitým šarmom v štýle country: čierne obklady lemov blatníkov a prahov karosérie, ako aj strieborné nájazdové štíty v nárazníkoch dodávajú novinke robustný vzhľad off-road. Zákazníci, ktorí favorizujú ešte individuálnejší vzhľad, môžu využiť program Opel Exclusive, ktorý poskytuje neobmedzený výber farieb laku karosérie.

Pripravené na dobrodružstvo

Pre nový Opel Insignia Country Tourer je k dispozícii široké portfólio turbodúchadlom prepĺňaných benzínových a naftových motorov. Špičkovým naftovým motorom je nový štvorvalec 2.0 BiTurbo diesel (spotreba paliva podľa NEDC: mesto 8,9 l/100 km, mimo mesta 6,0 l/100 km, kombinovaná 7,2 l/100 km, kombinované emisie CO2 191 g/km). Novo konštruovaný naftový štvorvalec s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 154 kW (210 k) pri otáčkach 4000 min-1 a poskytuje výrazný maximálny krútiaci moment 480 Nm už pri otáčkach 1500 min-1 vďaka sekvenčnému dvojstupňovému prepĺňaniu dvoma turbodúchadlami. Špičkovou benzínovou pohonnou jednotkou pre Insigniu Country Tourer je motor 2.0 Direct Injection Turbo s výkonom 191 kW (260 k) (spotreba paliva podľa NEDC: mesto 11,5 l/100 km, mimo mesta 7,3 l/100 km, kombinovaná 8,9 l/100 km, kombinované emisie CO2  203 g/km) Obidva motory prinášajú veľký pôžitok z jazdy a montujú sa štandardne s novou 8-stupňovou automatickou prevodovku a adaptívnym systémom pohonu všetkých kolies Twinster.

Jazdu mimo asfaltovaných ciest umožňuje o 25 milimetrov zväčšená svetlá výška, päťprvková zadná náprava a predovšetkým inovatívny pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring, najdokonalejší v tejto triede. Namiesto konvenčného diferenciálu zadnej nápravy má dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré aktívne individuálne rozdeľujú krútiaci moment na zadné kolesá – bez ohľadu na povrch cesty a poveternostné podmienky. Aby kompenzoval nedotáčavosť v prudkých zákrutách prechádzaných vysokou rýchlosťou, systém podľa polohy pedála akcelerátora a uhla natočenia volantu prenáša väčší krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. To sa deje bez ďalšieho pričinenia vodiča v zlomkoch sekundy. Tak sa vozidlo nielen stabilizuje v zákrute ale aj presnejšie zatáča a spontánnejšie reaguje na povely vodiča. Neutrálne, stabilné jazdné vlastnosti sa tým spájajú s príkladnou ovládateľnosťou v každej situácii.

Základ pre optimálne jazdné vlastnosti vytvára zdokonalený podvozok FlexRide. Adaptuje charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania (pri automatickej prevodovke) automaticky alebo podľa vodičom zvoleného režimu ‘Standard’, ‘Sport’ alebo ‘Tour’. Nový centrálny softvér ‘Drive Mode Control’ je srdcom a dušou adaptívneho podvozka. Kontinuálne analyzuje informácie senzorov a na ich základe rozoznáva individuálny štýl jazdy.

 

Robustný exteriér, priestranný interiér

Už nové kombi Insignia Sports Tourer vyzerá veľmi dobre: so športovo elegantným dizajnom a výraznými líniami pozdvihuje filozofiu dizajnu Opel na vyššiu úroveň. K jeho temperamentnému, agilnému vzhľadu prispieva v neposlednom rade aj nová architektúra karosérie, znižujúca hmotnosť. Všetky tieto kvality a ešte ďalšie navyše má Country Tourer. So svojim osobitým, drsným šarmom predstavuje jednu z rozličných špičkových verzií modelového radu Insignia.

Maska chladiča a úzke predné reflektory vizuálne rozširujú prednú časť karosérie. Strieborný lesklý nájazdový štít v nárazníku na pohľad priťahuje automobil k zemi a dodáva mu pevný postoj. Na celej spodnej časti karosérie a lemoch blatníkoch sú čierne ochranné plastové obklady, zvýrazňujúce robustný vzhľad. Dobrodružný vzhľad sa opakuje aj na zadnej časti karosérie, kde strieborný ochranný štít a dve koncovky výfuku na bokoch vizuálne rozširujú vozidlo.

Okrem charakteru robustného univerzálneho vozidla má nový Opel Insignia Country Tourer ale ešte jednu výraznú vlastnosť: je neobyčajne praktický. V kombinácii so systémom na odomykanie a štartovania bez kľúča „Keyless Open“ sa elektricky ovládané dvere batožinového priestoru dajú otvárať pohybom nohy pod nárazníkom, čo výrazne uľahčuje manipuláciu s nákladom (silueta vozidla premietaná pod nárazníkom ukazuje, kde treba pohyb nohou urobiť). Ďalším pohybom nohy pod zadným nárazníkom sa dvere batožinového priestoru zatvoria. Na zväčšenie objemu batožinového priestoru sa dajú operadlá zadného sedadla, delené v pomere 40/20/40 percent, sklopiť stlačením tlačidla v batožinovom priestore. Tak sa dá dosiahnuť maximálny objem až 1665 litrov. A sériové lišty strešného nosiča nielen podčiarkujú dobrodružný vzhľad ale so svojou nosnosťou až 100 kilogramov aj rozširujú spektrum nasadenia nového modelu Insignia Country Tourer.

Vďaka o 92 milimetrov predĺženému rázvoru oproti predchádzajúcej generácii majú vodič a najmä pasažieri na zadných sedadlách aj vo verzii Country Tourer citeľne viac miesta. K pohode v kabíne okrem jasne členeného kokpitu, orientovaného na vodiča, prispievajú aj ergonomické predné sedadlá premium s certifikátom AGR (“Aktion Gesunder Rücken” – kampaň za zdravý chrbát) a vyhrievané vonkajšie sedadlá vzadu. Za chladných dní vyhrievané predné okno rýchlo zabezpečí optimálny výhľad vodiča a vyhrievaný volant mu príjemne zohreje ruky.

Najmodernejšie technológie

Rovnako ako jeho súrodenci Grand Sport a Sports Tourer aj Insignia Country Tourer prichádza s množstvom najmodernejších technológií a asistenčných systémov, zabezpečujúcich novú úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetlým príkladom v pravom zmysle slova sú inovatívne a ocenené adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix. Majú celkovo 32 segmentov LED integrovaných do veľmi úzkych reflektorov (16 na každej strane) pre rozličné osvetľovacie funkcie, vrátane aktívnych zákrutových svetiel a integrovaných bodových diaľkových svetiel z LED s dosahom do 400 metrov. K ďalším novinkám patria systémy ako head-up displej, kamerový systém so záberom 360°, adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s funkciou automatického núdzového brzdenia, aktívny asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu Lane Keep Assist a asistenčný systém pre vyparkovanie Rear Cross Traffic Alert.

Najlepšiu zábavu a konektivitu zabezpečujú najnovšie systémy infotainmentu IntelliLink, kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou sériového vybavenia je aj revolučný telematický systém Opel OnStar s mnohými bezpečnostnými a asistenčnými funkciami siahajúcimi od automatického volania záchranného dispečingu pri nehode až po lokalizáciu ukradnutého vozidla. Novinkou v portfóliu služieb OnStar je možnosť rezervácie hotelovej izby a vyhľadania parkoviska. Pri obidvoch týchto službách vodičovi pomôže pracovník dispečingu OnStar.

Jazdné vlastnosti a spotrebu v reálnej premávke vám predstavíme v najbližších dňoch v teste. No po prvých dvoch stovkách kilometrov vám môžeme zodpovedne prezradiť, že toto auto by sme smelo mohli odporučiť tým, ktorí hľadajú luxusnú „štvorkolku“ ktorá sa nezľakne ani ľahšieho terénu. Ale viac už čoskoro v pripravovanom teste...