stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Ford Ecosport 1,5 TDCi: Dvojfarebná príležitosť...

Tento model má svoje opodstatnenie. Je to produkt, ktorým Ford „útočí“ na vyznávačov menej náročného terénu, ktorí netúžia parkovať pred domom s autom oblepeným hrubou vrstvou blata. Naopak: po prejdení ľahších prekážok mimo asfaltu, chcú stále zaujať tým, že sú majiteľmi sympaticky pôsobiaceho približovadla, ktoré upúta nielen dvojfarebnou karosériou, ale aj sebavedomým kompaktne-svalnatým výzorom.

Exteriér

Už na prvý pohľad zaujme kombináciou farieb, ktorá mu dodáva patričné sebavedomie. Na prednej časti sa nám páčila rozmerná mriežka pred chladičom a vkusne zakomponované doplnkové svietidlá, ktoré sú umiestnené prakticky vyššie a tým sú vlastne chránené pri jazde v teréne.

Bočná silueta sa javí opticky vyššia ako v skutočnosti je, a tak vodič pred nasadnutím stráca pocit, že v skutočnosti ide o menšie SUV. Pri prvom pohľade zboku si ihneď všimnete extravagantné disky kolies a kontrastné zafarbenie stĺpikov. V zadnej časti zaujme výrazný strešný spojler a off-roadovo vystužená spodná časť nárazníka.

Kam s batožinou?

Keď sme sa po prvýkrát chceli dostať do batožinového priestoru trochu sme tápali. Nad ešpézetkou tlačidlo nebolo, nenašli sme ho ani v znaku na zadnej časti a nepomáhalo nám ani kmitanie nohou pod strednou časťou nárazníka (veľa áut sa už otvára aj automaticky). Nakoniec sme tú kľučku predsa len objavili. Je zakomponovaná do pravého zadného svietidla. Chromovaná a označená zrozumiteľnou šípkou, v ktorom mieste ju treba potiahnuť...

Dvere batožinového priestoru sa otvárajú veľkoryso, takže pri parkovaní musíte vždy pamätať na to, že za sebou si musíte nechať aspoň 1,5 metrový priestor, aby ste ich mohli otvoriť úplne. Páčilo sa nám, že na rozdiel od japonských značiek, sa otvárajú doľava, a tak posádku psychologicky chránia pred vkročením do frekventovaného jazdného pruhu. Toto riešenie je praktické aj v prípade, keď zo zadnej časti vypúšťate svojho psieho miláčika. Je oveľa menej pravdepodobné, že vyskočí rovno pod kolesá okoloidúcich vozidiel.

Maximálny objem kufra je 356 litrov, po sklopení zadných operadiel je to 1 238 litrov. Šírka kufra je približne jeden meter, nosnosť jeho dna výrobca uvádza 300 kilogramov. To nie je zlý údaj! Po sklopení operadiel teda do auta môžete naložiť aj to, čo by ste v bežnom sedane neodviezli.

Ako jazdí?  

Pod kapotou sme mali vznetový motor označený ako TDCi EcoBlue so zdvihovým objemom 1,5 litra a s maximálnym výkonom 92 kW (125 k) a s hodnotou krútiaceho momentu 300 Nm. Agregát si dokáže s 1,5 tonovým vozidlom bez problémov poradiť. V prípade potreby sa s ním dá dokonca jazdiť naozaj svižne.

Akustický prejav motora je výborne utlmený, s manuálnou prevodovkou si rozumie veľmi dobre, a tak vodič, ktorý má s „naftou“ čo-to najazdené dokáže na aute jazdiť nielen dynamicky, ale aj dostatočne úsporne. Naša spotreba s „ťažkou nohou“ dosiahla počas testu v kombinácii hodnotu 7,1 litra. Pri decentných presunoch mimo mesta sme sa dostávali hravo pod 5,5 litra.

Ak sme sa teda už priznali, že sme nejazdili práve najšetrnejšie, tak musíme pre čiastočné ospravedlnenie zdôrazniť, že nám to umožňoval najmä dobrý podvozok. Ten má spoločný rodokmeň s modelom Fiesta predchádzajúcej generácie, a tak nečudo, že nadanie pre rýchlejšiu jazdu v sebe naozaj ukrýva...

Pre koho môže byť?

Ecosport sa netvári ako veľké auto. Vpredu poskytuje dostatok miesta aj pre „rozmernejších“ cestovateľov, v druhom rade sedadiel môžu s minimálnymi obmedzeniami sedieť ďalší dvaja dospelí. A podľa našich skúseností tam vydržia aj dlhšiu cestu (napríklad do Chorvátska).

Cestovanie v tomto aute je príjemné, hoci na menej kvalitných cestách sa prezrádza jeho kratší rázvor tým, že s pasažiermi dokáže rázne potriasať. Pri nájazdoch do zákrut sa o čosi viac nakláňa, no to je nutná daň za to, že v prípade potreby dokáže pasažierov bez problémov previezť aj cez terénnejšie úseky.

Ak by sme sa rozhodovali, ktorú verziu si vybrať, tak: rozhodli by sme sa pre vybavenie ST Line a s týmto motorom. Je to síce najdrahšia z verzií, no v doplnkovom vybavení sa vyrovná aj naozaj luxusným modelom. Napríklad taká audio súprava Bang and Olufsen pri dlhom cestovaní vôbec nie je od veci. A už vás azda nebudeme zdržiavať tým, ak v závere zdôrazníme, že radosť pri dlhých cestách vám bude okrem tempomatu, automatickej klimatizácie, parkovacieho asistenta a cúvacej kamery bude robiť aj multimediálny 8-palcový dotykový displej...

 

Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk

 

 

PLUSY

+ pružnosť motora
+ odhlučnenie vo vnútri
+ komfort v teréne
+ spotreba
+ doplnkové vybavenie

 

MÍNUSY

- menší kufor pri plnom obsadení

 

Technické údaje:

Motor
naftový, prepĺňaný 4-valec

Zdvihový objem (cm3)
1499

Výkon (kW/k)
92/125

Krútiaci moment (Nm)
300

Pohon
štyroch kolies

Prevodovka
6-stupňová manuálna

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,9

Maximálna rýchlosť (km/h)
181

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
7,0  (v teste 6,9)

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4096 x 2057 x 1713

Rázvor (mm)
2519

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Objem batožinového priestoru (l)
356/1238

Celková hmotnosť (kg)
1559

Cena vozidla od (€)
25 690

Cena testovaného vozidla (€)
30 405