stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75
reklama na lavej strane, dá sa vypnúť reklama na pravej strane, dá sa vypnúť

Ford Focus 1,5 EcoBoost Active: Dynamicky a komfortne...

Názov Focus je v motoristickom žargóne tak známy, že nik ani na tisícinu sekundy nezapochybuje, že to je hlavne: Ford. Model Focus, to je už historicky overený úspech automobilky. A preto sa nemožno čudovať, že nedávno na trh dostala už jeho štvrtá generácia. Tentoraz si priniesla karosérie v podobe kombi a hatchback. Model v bielej farbe sa tváril príjemne, a tak sme sa rozhodli vyskúšať ako tento naleštený fešák jazdí. Tá nevinná biela nám ako chlapom neprekážala, vybrali sme si ho hlavne kvôli tomu, že pod bielou kapotou lákal na vyskúšanie zaujímavý 1,5-litrový benzínový agregát, s výkonom 150 koní, ktorý sľuboval veľa zábavy nielen na asfalte...

Exteriér

Focus ponúka, samozrejme aj slovenský importér, vo viacerých farbách. Dynamickými a zaujímavými sú aj červená a oranžová. Na bielej verzii sa nám páčila čierna strecha, tá hatchbacku pridávala na sebavedomí, ktoré na slovenských cestách nikdy nemôže byť na škodu. Verzia modelu Active má čierne aj plastové chrániče prahov a ochranné obruby blatníkov. Vzadu je (opäť hlavne kvôli sebavedomiu vodiča) pôsobivá dvojitá koncovka výfuku.


Foto: Andrej

Na prednej časti nás upútala robustná mriežka pred chladičom a spodný spojler, na ktorom musí aj laik uvidieť, že je skvelo aerodynamicky tvarovaný. V okolí hmloviek má zaujímavo riešené hrany. Pri pozornejšom skúmaní si všimnete, že sú vlastne prúdnicami, ktoré smerujú vzduch presne na brzdové kotúče prednej nápravy, a tak ich vlastne pomáhajú účinne ochladzovať.


Foto: Andrej

Na testovaných autách sme si už zvykli na veľkorozmerné kolesá. Pre jazdu po meste (hlavne na Slovensku, na ktorom máme kvalitných cestárov asi toľko ako je na Sibíri kvetov šafranu) nie sú ideálne. Kolesá s veľkými priemermi diskov sa výrobcovia snažia do podblatníkov vtesnať za každú cenu a robia to tak, že využívajú pneumatiky s nízkym bočným profilom. Napriek tomuto racionálnemu tvrdeniu všaj musíme uznať, že na Focuse 18-palcové kolesá vyzerajú naozaj dobre.

Nastupujeme...

Pri otváraní dverí v stiesnených priestoroch klientského parkoviska sme si všimli zaujímavú mechanickú pomôcku. Čiernu lištu, ktorá sa vysúva z dverí tak, že ochraňuje nielen hranu dverí Focusu, ale aj dvere nesprávne zaparkovaného auta, ktoré obmedzuje priestor potrebný pre pohodlné nastupovanie ostatných. Nenápadná plastová lišta funguje spoľahlivo a vďaka čisto mechanickému riešeniu je minimálna šanca, že sa pri pričastom otváraní pokazí...


Foto: Andrej

Vo vnútri nás privítali naozaj pohodlné sedadlá. Testovaný model bol vybavený automatickou prevodovkou, ktorá sa ovládala otočným voličom medzi sedadlami, ale aj malými tlačidlami na vonkajšej strane volantu. Tie musíme špeciálne pochváliť, pretože na rozdiel o veľkých radiacich „krídiel“ vodičovi ani pri razantnom krútení volantom absolútne nezavadzajú. 

Automat má k dispozícii i volič jazdných režimov: Normal, Sport, Eco, Slippery a Trail. Ostatné dva sú určené pre jazdu na klzkom a šotolinovom podklade. Nie, nie sú to zbytočne režimy – ako sme sa v praktickej prevádzke presvedčili, s autom sa dá slušne jazdiť i v miernom teréne, v ktorom je blato a zákruty posypané drobným kamením. Na každom povrchu elektronika pracovala naozaj príkladne.


Foto: Andrej

Pre komfort posádky sú určené: automatická dvojzónová klimatizácia, elektrické ovládanie a vyhrievanie sedadiel, odkladacie priestory na poháre a mobily. Vodič má k dispozícii aj Head-Up displej, parkovaciu kameru a tempomat. Pre audiofilov je k dispozícii špičková súprava reproduktorov Bang and Olufsen.

Priestor je na túto triedu veľkorysý, pre batožinu je určený objem 375 litrov, ktorý na bežné cestovanie pre štyroch pasažierov vyhovuje. Pre rodiny s malými deťmi by sme však skôr odporúčali verziu kombi.

Jazdíme...

Výkon 3-valcového benzínového agregátu je prekvapujúci. Informácia výrobcu o 150-tich koňoch pod kapotou naozaj nie je iba ambicióznym tvrdením. Motor si rozumie s 8-stupňovým automatom, dobre funguje i radenie tlačidlami. Charakteristika auta sa v športovom móde naozaj mení. Jediné čo nám pri jazdení v meste prekážalo boli oneskorené reakcie prevodovky po zaradení „spiatočky“. Vždy sme museli chvíľu počkať, a to pri parkovaní v rušnej premávke občas spôsobovalo nevôľu ostatných vodičov.


Foto: Andrej

S veľmi dobrým motorom spolupracuje dobre nielen prevodovka, ale aj podvozok. Ten vodičovi ponúka spoľahlivé vedenie vozidla nielen v priamom smere, ale aj pri ostrom prejazde zákrut s nie práve ideálnym povrchom. Napriek použitiu 18-palcových kolies podvozok výborne filtruje všetky priečne nerovnosti, do kabíny sa nedostávajú žiadne nepríjemne mechanické zvuky.

V spotrebe sme pri jazde po meste sme sa dokonca dostali pod hranicu sľubovanú výrobcom, a tak sme namiesto 7,6 l/100 km spotrebovali iba 7,2 l/100 km. Pri vyhodnocovaní kombinovanej spotreby sme sa dostali na hodnotu 6,3 l/100 km.

Verdikt

Dobre vyzerajúce, živé, komfortné auto s prijateľnou spotrebou. Pre viacčlennú rodinu by sme však odporúčali verziu kombi.

Foto: Andrej by Canon
Text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ exteriér s ochrannými prvkami
+ voľba jazdných režimov

+ pružnosť motora
+ odhlučnenie vo vnútri
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách

 

MÍNUSY

- menší objem batožinového priestoru
- reakcie na volič automatickej prevodovky

Technické údaje:

Motor
benzínový R3

Zdvihový objem (cm3)
1498

Výkon (kW/k)
110/150

Krútiaci moment (Nm)
240

Pohon
prednej nápravy

Prevodovka
8-stupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
8,9

Maximálna rýchlosť (km/h)
208

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,9 (v teste 6,3)

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4397 x 1844 x 1484

Rázvor (mm)
2700

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Objem batožinového priestoru (l)
375/1354

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1370

Celková hmotnosť (kg)
1980

Cena vozidla od (€)
17 990

Cena testovaného vozidla (€)
23 590