Testy áut: Kia Picanto GT Line: Naozaj pikantná zábava...
stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Kia Picanto GT Line: Naozaj pikantná zábava...

Prvá generácia malého auta s „pikantným“ názvom sa objavila v roku 2003, darilo sa jej zrejme veľmi dobre, pretože jej tvorcovia sa pre druhú generáciu rozhodli až v roku 2011. Aj tú považovali za vydarenú, pretože v roku 2015 ju upravili iba miernym faceliftom. S treťou – aktuálnou – generáciou však už tak dlho nevyčkávali a na trh ju poslali už v roku 2017.

Exteriér

Na prvý pohľad sa verzia GT Line od bežného modelu Picanto výrazne nelíši. Ale ak sa naň pozriete bližšie zistíte, že celý jej vzhľad sa výrazne hlási k aktuálnemu dizajnu veľkej rodiny Kia. Vpredu je to neodmysliteľný tigrí nos, výrazné LED svietidlá s ostrými líniami a s bohatšou nádielkou chrómu. Nechýba ani veľký perforovaný „gril“ v prednom nárazníku pre priamu distribúciu vzduchu do motorového priestoru, ale aj pre účinnejšie chladenie brzdových kotúčov na prednej náprave.

Pri bočnej siluete sme si všimli dobre zvládnutú prácu technických návrhárov, ktorí dokázali aktuálnu líniu karosérie prispôsobiť tak, že každé z kolies sa dostalo až do jej kútov. Pri tretej verzii modelu sa im navyše podarilo predĺžiť rázvor o ďalších 15 milimetrov a tým pre každého zo záujemcov už vopred sebavedomo prisľúbiť, že toto malé autíčko v zákrutách, z cesty len tak ľahko „neodlepí“.

Zadná časť je dizajnovo čistá, združené svietidlá sú umiestnené vyššie, čím zabezpečujú dobrú viditeľnosť vozidla, v kolíznych situáciách. Pri verzii GT line najviac zaujme dvojitá koncovka výfuku, ktorá prezrádza, že auto môže poskytnúť i hodný kus zábavy...

Interiér

Páčilo sa nám, že nové Picanto zapracovalo na vzhľade tvrdených plastov palubnej dosky, ktoré sú s prihliadnutím na udržanie nízkej ceny malého vozidla nevyhnutne použité aj v ostatných častiach interiéru. Ich povrch nepôsobí vôbec lacno a ak sa ich priamo nedotýkate, tak ich od mäkčených nerozoznáte.

Pre vodiča je dôležité, že volant má príjemne väčší priemer a sú na ňom umiestnené najdôležitejšie ovládacie prvky. Dobre umiestnené sú aj tlačidlá pre ovládanie okien. Na ovládanie klimatizácie a audia. Kaplnka s kruhovými prístrojmi je pre vodiča dobre čitateľná aj pri slnečnom počasí. Tomu možno vďačiť nielen dostatočnej hĺbke, ale aj výrazne vysunutému hornému „šiltu“.

Výhľad vodiča do všetkých strán je bez obmedzení. Napriek subjektívnemu pocitu menšiemu priestoru je dostatočný aj výhľad cez zadné okno.

Sedadlá sa dajú nastavovať aj výškovo, ich tvrdosť je optimálna a neunavujú ani pri dlhších cestách. Na zadný rad sedadiel sa zmestia maximálne dvaja dospelí, v prípade, že je vodič vyšší jeden z nich môže mať problém v oblasti kolien... Tento nedostatok sa však snažili konštruktéri odstrániť tenšou konštrukciou zadného radu sedadiel.

Menším nedostatkom však je, že pasažieri sediaci vzadu nemajú k dispozícii v dverách žiadny odkladací priestor. Telefón, alebo peňaženku si môžu dať maximálne do otvoru, ktorý slúži ako úchyt pri zatváraní dverí.

Batožinový priestor si v tretej generácii polepšil. Narástol o 55 litrov, a tak ho teraz reprezentuje hodnota 255 litrov. Tým sa stáva toto auto víťazom nad konkurentom v triede, vozidlom Škoda Citigo. Zaujímavé je, že sa môže smelo porovnávať aj s vozidlami s mierne väčšími rozmermi (Ignis, Smart...).

Jazdenie

Malé autá majú výhodu nielen v bezproblémovom zaparkovaní, ale aj v obratnosti. K tej modelu Picanto, okrem malého polomeru otáčania, výdatne pomáha atmosférický štvorvalec s objemom 1,2 litra s maximálnym výkonom 62 kW, čo je 84 koní, ktorý dosahuje pri 6000 otáčkach za minútu. Z nuly na stovku to zvláda za 12 sekúnd, čo určite nie je obdivuhodný údaj, no pri dosahovaní maximálnych rýchlostí povolených v meste je dynamika vozidla vyhovujúca. Samozrejme, aby bola dynamika dostatočná, treba atmosférický motor držať vo vysokých obrátkach. Vtedy sa spod kapoty ozýva príjemne dravý zvuk a vodič má pocit akoby sedel v „nasrdenej“ motokáre.

Jeho kompaktné rozmery umožňujú veľmi efektívnu jazdu najmä pri využívaní rozostupov v kolónach. Vďaka dobrým brzdám a citlivému riadeniu si s ním možno predsa len dovoliť oveľa viac ako je to možné s väčšími, hlavne dlhšími, modelmi.

Motor je spriahnutý s päťstupňovým manuálom. Ten v meste stačí, no na diaľnici by sa 6. stupeň určite zišiel, pretože jazda pri vyššej ustálenej rýchlosti prestáva byť akusticky komfortná a zbytočne sa zvyšuje aj spotreba. Ale ten, kto často jazdí dlhšie trasy sa pre tento model veľmi pravdepodobne nerozhodne, a tak dobrá správa pre mestských jazdcov od nás je: pri pravidelnom veľmi svižnom šantení v meste sme nemali problém dosahovať priemernú spotrebu okolo 6 – 6,5l/100 km.

Verdikt?

Ako auto do mesta  je Picanto aj vo verzii GT Line naozaj vhodnou alternatívou. Pri jeho šoférovaní budete mať isto dobrý pocit – najmä preto, že vďaka jeho dravému výzoru a dvojitej výfukovej koncovke vás v kolónach budú rešpektovať. A to je v preplnenom meste pri tak malom aute príjemným benefitom...

Foto a text: stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ náklady na prevádzku

+ exteriér

+ naladenie a komfort podvozka

+ spotreba

 

MÍNUSY

- miesto na sedenie vzadu

 

Technické údaje:


Motor
radový 4-valec, benzín

Zdvihový objem (cm3)
1248

Výkon (kW/k/ot/min)
62/84/6000

Krútiaci moment (Nm/ot/min)
124/4000

Pohon
prednej nápravy

Prevodovka
5-stupňová manuálna

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
12

Maximálna rýchlosť (km/h)
173

Spotreba podľa výrobcu (mesto/mimo/kombinovaná l/100 km)
5,8/3,7/4,5

Dĺžka x šírka x výška (mm)
3595 x 1595 x 1485

Rázvor (mm)
2400

Objem batožinového priestoru (l)
255

Objem palivovej nádrže (l)
35

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)
860-975

Celková hmotnosť (kg)
1400

Cena vozidla od (€)
8 640

Cena testovaného vozidla (€)
11 260