Testy áut: MERCEDES A200 7 DCT: Auto, ktoré neodvráva...
stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

MERCEDES A200 7 DCT: Auto, ktoré neodvráva...

Mercedes pustil do predaja už štvrtú generáciu modelového radu A, ktorý stojí najnižšie v hierarchii značky. Tá podriadenosť „áčka“ voči jej ďalším modelom je však práve pri tejto generácii viac ako diskutabilná. Prémiová značka totiž pripravila auto z nižšieho segmentu, v ktorom sa už - nielenže necítite stiesnene, ale ani navonok nedávate okoliu prvoplánovo na známosť, že máte ten najmenší Mercedes...

Interiér

Vo vnútri si – po prvom posadení sa – treba uvedomiť, že ani pri značke s dôstojne klasickou históriou nemôžu nerešpektovať aktuálne trendy. Prvé čo vodičovi (pozitívne) udrie do očí je panoramaticky široký displej pred volantom, ktorý je neviditeľne rozdelený na dve časti. Rozdelenie je však iba kvôli tomu, že malú časť displeja zakrýva veniec volantu, a tak by na tom mieste vodič aj tak nič nevidel. Variabilita nastavenia údajov, ktoré má zobrazovať je rozsiahla a dáva šancu nakonfigurovať si potrebné informácie podľa vlastného uváženia.

Ak sme už v úvode písali o tom, že toto „áčko“ je priestrannejšie, tak je to naozaj tak. Vodič a spolujazdec na prednom rade sedadiel nie sú nijako obmedzovaní ani v oblasti kolien, ramien a dokonca ani v priestore nad hlavou. Isto: po nastavení ideálnej pozície vodiča s výškou nad 175 centimetrov v športovom sedadle AMG, na zadnom rade sedadiel príliš veľa miesta nezostane, no pri bežnom cestovaní tam miesto pre spolujazdcov zostane zachované v akceptovateľnom rozsahu.

Jazdenie

„Áčko“ spĺňa to, čo od značky MB vodič očakáva. Podvozok je veľmi príjemný, pri športovej jazde dostatočne tuhý a výborne s ním komunikuje i nastavenie riadenia. Iba pri Mercedese sa nám vždy zapáči to, ako konštruktéri dokážu presne nastaviť deliacu čiaru medzi ľahkosťou ovládania volantu a nastaviť jeho strmosť, ktorú potrebuje vodič pri dynamickejšom spôsobe jazdenia.

 

Ku komfortu jazdy však najviac prispieva to, že rázvor kolies bol zväčšený o 30 mm, rozchod kolies zväčšený o 14 mm a konštruktéri zdokonalili podvozok s prednou nápravou McPherson s priečnym ramenom z hliníka a zadnou kľukovou nápravou s priečnou torznou tyčou. Už samozrejmosťou je aj aktívne nastaviteľné tlmenie (za príplatok) s elektronickou reguláciou.

Vodič má k dispozícii sériovo dodávaný systém DYNAMIC SELECT (štyri jazdné programy) v ktorom si možno vybrať medzi komfortnými alebo športovo orientovanými vlastnosťami tlmičov.

Príjemne ovládateľné auto si za komfortné služby nezapýta veľa benzínu – spotreba počas testu sa naozaj pohybovala v medziach, ktoré výrobca sľubuje. Hranicu 6 litrov sa nám darilo prekročiť iba občas a to iba vtedy, keď sme zámerne jazdili v športovom režime. Škoda len, že menší agregát s technológiou vypínania valcov si nie celkom dobre rozumie s inak výborným 7-stupňovým automatom. Pri razantnejším výjazdoch z križovatiek, alebo pri pohýnaní sa na spiatočku - prevodovka nepríjemne trhne a pri snahe o razantné zrýchľovanie vo vyšších rýchlostiach akoby „robotizovane“ o čosi neskôr preraďuje a motor akoby zbytočne nútila do vyšších otáčok, aby nahradila absenciu objemu...

Poslúcha „na slovo“?

Nová trieda A dostala do vienka systém Mercedes-Benz User Experience. Zjednodušene: je to systém, vďaka ktorému dokážete vozidlu zadávať hlasové príkazy. Dokážete tak vyslovením požiadavky napríklad nastaviť teplotu v interiéri, otvoriť a zatvoriť strešné okno, nastaviť si farbu ambientného osvetlenia...

Nemilo nás prekvapilo, že prémiová značka s úspešným predajom na Slovensku zatiaľ neumožňuje zadávanie príkazov v slovenčine. Vozidlo okrem svetových jazykov komunikuje iba v češtine. A tak komunikáciu treba vždy začínať (ak nie anglicky) po česky: „Múj Mercedesi“...

Záver

Nové „áčko“ vyzerá výborne, je pripravené na naozaj komfortnú jazdu a vďaka možnosti udeľovania hlasových pokynov je opätovne aj viac bezpečnejšie. V nami testovanom exemplári bol agregát s objemom 1332 cm3 (vyrobený v spolupráci s automobilkou Renault). Ten dával vozidlu síce slušnú agilitu, no ak by sme sa rozhodovali pre kúpu modelu s automatickou prevodovkou, zvolili by sme si radšej verziu s výkonnejším benzínovým dvojlitrom, alebo s naftovým štvorvalcom.  

Foto a text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ atraktívny exteriér

+ ovládanie hlasom

+ kvalita spracovania interiéru

+ naladenie a komfort podvozka

+ spotreba

 

MÍNUSY

- komunikácia motora s automatickou prevodovkou

 

Technické údaje:

Motor
benzínový 4/4

Zdvihový objem (cm3)
1332

Výkon (kW/k/ot/min)
120/163/5000

Krútiaci moment (Nm/ot/min)
250/1620

Pohon
predných kolies

Prevodovka
7-stupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
8,0

Maximálna rýchlosť (km/h)
225

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,2

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4419 x 1796 x 1440

Rázvor (mm)
2729

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Objem batožinového priestoru (l)
370

Celková hmotnosť (kg)
1885

Cena vozidla od (€)
25 155

Cena testovaného vozidla (€)
45 528