Testy áut: Renault CAPTUR 1,3 TCe: Príťažlivo v meste, pohodlne na výlete...
stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Renault CAPTUR 1,3 TCe: Príťažlivo v meste, pohodlne na výlete...

Model Captur má v portfóliu francúzskej automobilovej značky veľmi dôležité miesto. Menšie SUV je dlhodobo úspešné, a tak dostalo pod kapotu nové motory, s ktorými si dobre rozumie nielen koncepcia podvozka, ale aj vodič, ktorý si môže vyskúšať ich výbušný potenciál. My sme sa chopili príležitosti a naštartovali sme agregát so 150-timi konskými silami. Po týždňovom teste môžeme konštatovať: bolo to príjemné vozenie sa...

Exteriér

Captur prichádza so zaujímavými farbami, my sme dostali takú akú vidíte na fotografiách a azda s nami budete súhlasiť že – je naozaj príťažlivá. Ostatná verzia dostala do vienka prepracovanú masku chladiča s chrómovanou lištou, svetlomety s technológiou Full LED a denné svietenie pripomínajúce písmeno „C“. LED technológia sa samozrejme dostala aj do zadných združených svietidiel, a tak sa netreba obávať toho, že v tme, alebo v zlom počasí vás dobiehajúci vodiči neuvidia.


Foto: Andrej

Pri pohľade zboku vidno, že ani pri tomto aute, ktoré je určené najmä na bezproblémové brázdenie mestských komunikácií, nezabudli na aktuálne zväčšenie priemeru kolies. Na bokoch sa nám však páčili najmä odvážne „preliačiny“ ktoré sú dôkazom toho, že dizajnéri sa seriózne zaoberali aj aerodynamickou optimalizáciou karosérie.


Foto: Andrej

Na dolných hranách prednej a zadnej časti vozidla zaujmú „hliníkové“ ochranné prvky, ktoré naznačujú, že s autom sa dá jazdiť nielen cez mestské obrubníky, ale aj po nespevnených cestách. K tomu mu nakoniec napomáha aj vyššia svetlá výška podvozka.

Interiér

U značky Renault ako vždy vodiča privíta prívetivé francúzske pohodlie, ktoré je zhmotnené najmä do podoby sedadiel. Captur je pripravený na dlhé cesty, ponúka množstvo odkladacích priestorov, z ktorých zaujme najmä vysúvací „šuflík“ pred spolujazdcom (s využiteľným objemom 11 litrov!), do ktorého dajú dať aj naozaj veľké veci – v našom prípade veľká zrkadlovka aj s viacerými objektívmi. Ďalším dôležitým benefitom pred cestujúcich vpredu je, že do bočných dverných boxov sa zmestia aj 1,5-litrové fľaše s nápojmi. To pri dlhých cestách nie je vôbec zlé...


Foto: Andrej

Rovnako zaujímavým, no najmä vtipným riešením sú už vo viacerých modeloch použité elastické špagáty, ktoré nahrádzajú kapsy v operadlách predných sedadiel. Na menšie predmety je to síce menej praktické, no pri väčších je výhodou, že pasažieri vzadu majú prehľad o tom, čo si so sebou do vozidla zobrali – napríklad na čítanie...

Sedenie vpredu je priestranné a veľmi pohodlné, vzadu sú sedadlá delené v pomere 1/3 -2/3. Je pravdou, že dozadu by si mali sadať skôr menší pasažieri, no pocit voľnosti aj tým väčším môže poskytnúť možnosť horizontálneho posuvu druhého radu sedadiel. Za ním je slušný batožinový priestor (455 l), ktorý možno zväčšiť výškovo nastaviteľným dnom alebo sklopením operadiel zadných sedadiel, čím sa dostáva na hodnotu objemu 1235 litrov.


Foto: Andrej

Pred vodičom je prístrojový panel s analógovým vzhľadom, prístroje sú v dostatočne hlbokých tuneloch, a tak sú čitateľné aj na ostrom slnku. V strede nechýba multimediálny displej systému R-Link. Dôležité ovládacie prvky klimatizácie sú našťastie klasicky kruhové, a tak pri nastavovaní požadovanej teploty vodičovi nerobí problém ani veľmi rozbitá vozovka - nemusí prstom triafať na dotykový displej – stačí nimi jednoducho otáčať.

Jazdenie

Renault veľmi často zdôrazňuje nástup úplne novej generácie pohonných agregátov. V záľahe dlhoročných bombastických vyhlásení jeho konkurentov, že práve ich motory sú tie „naj“, sme boli spočiatku zdravo skeptickí. No po vyše tisícke kilometrov musíme priznať, že agregát s menším objemom je veľmi slušný. Nádielka 150-tich konských síl nepôsobí tak, že by bola podporovaná „iba softvérovo“. Motor navodí vo vodičovi pocit, že je to naozaj poctivo mechanická záležitosť, ktorá veľmi pravdepodobne dokáže najazdiť aj státisíce kilometrov.

Agregát sa zobúdza už pod hranicou 1900 otáčok a lineárne zrýchľuje do 5500 otáčok za minútu. Práca turba je prekvapujúco kontinuálna, nezaznamenávali sme žiadny prepad jeho účinku. Pri zaradení nižších prevodových stupňov, pri „nešetrivom dupaní“ na plynový pedál, motor prejavuje svoju silu jednoznačne, a to až tak, že adhéziu predných kolies často a úspešne krotí trakčná kontrola.  Z nuly na stovku sa do stanete za 9,2 sekundy, čo na SUV nie je zlé...


Foto: Andrej

Podvozok je naladený mäkšie, čo predsa len trocha obmedzuje pri športovejšej jazde, no pri „turistickom tempe“ je auto príjemne pohodlné a podvozok spoľahlivo filtruje aj vyššie priečne nerovnosti. Spotreba v teste sa pri vozidle obsadenom štvoricou dospelých a pri plne naloženom batožinovom priestore nedostala v kombinovanom režime  (mesto, mimo, diaľnica) výraznejšie nad 7 litrov.

Zhrnutie

Skvelá voľba pre dynamicky naladených vodičov. Pre rodiny s dvoma deťmi bezproblémové auto aj na dlhé cesty, priaznivá spotreba, široká a zaujímavá paleta doplnkového vybavenia, dobre zvládnutý multimediálny systém R-Link. A aby sme nezabudli ani na audiofilov: o kvalitnú reprodukciu hudby sa stará technika Bose...

Foto: Andrej by Canon
Text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ exteriér s ochrannými prvkami
+ variabilita odkladacích priestorov

+ pružnosť motora
+ odhlučnenie vo vnútri
+ komfort podvozka
+ predné a zadné osvetlenie vozidla


MÍNUSY

- menší priestor v druhom rade sedadiel

 

Technické údaje:

Motor
benzínový TCe 150 GPF

Zdvihový objem (cm3)
1332

Výkon (kW/k)
110/150

Krútiaci moment (Nm)
250

Pohon
prednej nápravy

Prevodovka
6-stupňová manuálna

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
9,2

Maximálna rýchlosť (km/h)
210

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,5 – 6,0 (v teste 5,9 - 6,9)

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4122 x 1778 x 1566

Rázvor (mm)
2606

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Objem batožinového priestoru (l)
455/1235

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1394

Celková hmotnosť (kg)
1744

Cena vozidla od (€)
17 440

Cena testovaného vozidla (€)
19 890