stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Audi A6 Avant e-tron concept - nabíjanie vás už nebude zdržiavať...

(Ingolstadt) – Audi A6 e-tron concept, druhé vydanie: v rámci výročnej tlačovej konferencie 2022 značka Audi predstavila ďalší model svojho budúceho radu vyššej strednej triedy A6 s elektrickým pohonom – ako kombi Avant. Pred necelým rokom, v apríli 2021, značka so štyrmi kruhmi predstavila na Shanghai Auto Show štúdiu Audi A6 Sportback e-tron s elektrickým pohonom. Štúdia A6 Avant e-tron, približujúca sa k sériovej verzii teraz ilustruje syntézu progresívnej techniky elektrického pohonu a klasickej dizajnovej domény Audi –  karosérie typu Avant.

Štúdia A6 Avant e-tron concept využíva výlučne elektrický pohon. Jeho základom je budúca platforma PPE, vyvíjaná pod vedením Audi. Súčasne štúdia predstavuje nový návrh dizajnu karosérie, ktorá má rovnaké rozmery ako A6 Sportback e-tron. Karoséria dlhá 4,96 metra, široká 1,96 metra a vysoká 1,44 metra má formát vyššej strednej triedy. Línie karosérie predstavujú dôslednú evolúciu súčasných výrazových prostriedkov dizajnu Audi. Charakteristické prvky ako uzavretá maska chladiča Singleframe a priebežný pás zadných svetiel signalizujú príbuznosť so sériovými modelmi radu Audi e-tron.

 Audi A6 Avant e-tron je viac ako iba štylistickým cvičením dizajnérov. Proporcie a línie karosérie odkazujú na budúce sériové modely Audi a jasne naznačujú, ako dynamicky a elegantne budú vyzerať elektrické modely značky so štyrmi kruhmi pre najvyššie segmenty trhu.

Označením A6 štúdia dokumentuje príslušnosť k vyššej strednej triede (Business Class) značky Audi. Karosériou typu Avant, ktorá kombinuje dynamické línie s vysokou mierou variability, sa podarilo Audi vytvoriť nový typ automobilu, často kopírovaný konkurenciou. Názov Avant je odvodený od slova Avantgarda a reklamný slogan Audi z roku 1995 sa stal okrídlenou vetou: „Pekné kombi sa volajú Avant“.

Technológia platformy PPE zabezpečuje, že dynamika, ktorú sľubuje dizajn karosérie, sa prejaví v praxi. Dopĺňa ju spôsobilosť na jazdy na dlhé trasy. To znamená, že podľa verzie pohonu bude Audi A6 e-tron v budúcnosti excelovať dojazdom do 700 kilometrov (podľa WLTP). A najvýkonnejšia verzia  dokáže vyšprintovať z 0 na 100 km/h za menej ako 4 sekundy. Hodnoty verzií Sportback a Avant sa tak líšia iba nepatrne.

Súčasne je Audi A6 Avant e-tron concept majstrom v nabíjaní. Vďaka 800-voltovému systému a maximálnemu nabíjaciemu výkonu do 270 kW sa na primerane výkonnej rýchlonabíjacej stanici dá za iba 10 minút natankovať elektrická energia na dojazd približne 300 kilometrov (podľa WLTP). 

Dizajnový jazyk e-tron 

Svojimi rozmermi kncept jednoznačne patrí do vyššej strednej triedy – dĺžka 4,96 metra, šírka 1,96 metra a výška 1,44 metra zodpovedajú aktuálnym sériovým modelovým radom Audi A6/A7.  Športové proporcie a elegantné línie s typickou splývajúcou zadnou časťou karosérie modelov Avant už na prvý pohľad prezrádzajú, že štúdia vznikla v aerodynamickom tuneli. Verzia Sportback má koeficient aerodynamického odporu iba 0,22, čo je vynikajúca hodnota pre elektrické vozidlo v segmente C. Verzia Avant s dlhšou líniou strechy má iba o 0,02 jednotiek horšiu hodnotu. Malý aerodynamický odpor znamená menšiu spotrebu elektrickej energie a tým dlhší dojazd.

Veľké 22-palcové kolesá a krátke previsy karosérie, nízka kabína posádky a dynamický oblúk strechy definujú výrazne športové proporcie.

Vplyv aerodynamického tunela je neprehliadnuteľný aj na zadnej časti karosérie. Horné zakončenie je vytvorené ako aerodynamicky funkčná odtrhová hrana. Farebne odlíšený zadný spojler vizuálne zvýrazňuje pretiahnutú, horizontálne orientovanú siluetu Audi A6 Avant e-tron concept. Aerodynamiku optimalizuje vzduch prúdiaci cez štrbinu spojlera.

V spodnej časti zadného nárazníka sú integrované dva veľkoformátové výduchy zadného difúzora. Tento farebne odlíšený prvok kanalizuje vzduch prúdiaci pod vozidlom bez vírenia, čím prispieva k zníženiu aerodynamického odporu a zvýšeniu prítlaku zadnej nápravy.

Technika

Dva elektromotory štúdie Audi A6 Avant e-tron spolu poskytujú maximálny systémový výkon 350 kW (v prepočte 476 k) a maximálny systémový krútiaci moment 800 Nm.

Predné kolesá Audi A6 e-tron concept sú zavesené na päťprvkových závesoch, optimalizovaných špeciálne pre vozidlá s elektrickým pohonom. Vzadu je klasická viacprvková náprava. Odpruženie zabezpečuje pneumatické pruženie  Audi air suspension s adaptívnymi tlmičmi pruženia.

Srdcom techniky pohonu Audi A6 Avant e-tron concept a všetkých budúcich modelov na báze PPE je 800-voltová technika batérie. Rovnako ako pri Audi e-tron GT quattro* umožňuje neobyčajne rýchle nabíjanie batérie jednosmerným prúdom výkonom až do 270 kW. S PPE bude táto revolučná technika po prvý raz k dispozícii aj v strednej a vyššej strednej triede.

Technológia PPE umožňuje doby nabíjania, ktoré sa približujú k bežným prestávkam na tankovanie pri automobiloch so spaľovacím motorom. Stačí iba 10 minút na dobitie elektrickej energie na vyše 300 kilometrov jazdy. A za menej ako 25 minút sa dá 100 kWh batéria Audi A6 Avant e-tron concept dobiť z 5 na 80 percent.

Spolu s dojazdom až do 700 kilometrov – podľa verzie pohonu a výkonu – sú modely radu Audi A6 e-tron vhodné na jazdy na dlhé trasy. Dojazdom a rýchlosťou nabíjania držia krok s rovnako výkonnými automobilmi  so spaľovacím motorom, čím sa kvalifikujú ako  univerzálne vozidlá, vhodné rovnako na každodenné jazdenie v meste, ako aj na cestovanie na dlhé vzdialenosti.

V oblasti dynamických vlastností Audi A6 Avant e-tron concept dokonca prekonáva konkurentov so spaľovacími motormi. Pretože maximálny krútiaci moment elektromotora je k dispozícii prakticky okamžite po rozjazde, aj ekonomické základné verzie budú zrýchľovať z 0 na 100 km/h za menej ako 7 sekúnd. Pri športových špičkových verziách s pohonom všetkých kolies bude tento šprint trvať menej ako 4 sekundy.

ZDROJ a FOTO: TÍM AUDI SLOVENSKO