stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Elektrizujúci Mustang...

(KOLÍN NAD RÝNOM, november 2019) – Ford po prvýkrát po 55 rokoch rozširuje rodinu modelov Mustang. "Motorový kôň" vstupuje do elektrického veku v podobe úplne nového, čisto elektrického SUV Mustang Mach-E, ktoré inšpirovali najpredávanejšie športové kupé na svete.

Mustang reprezentuje slobodu, pokrok, rýchly výkon a štipku rebélie. Mustang je teraz pripravený prehodnotiť tieto myšlienky a prináša výkonnú elektrickú budúcnosť, priestor pre rastúce potreby zákazníkov a pokročilé bezdrôtové aktualizácie, ktoré neustále vylepšujú vozidlo.

Mustang Mach-E príde na trh koncom roka 2020. K dispozícii bude s akumulátorom so štandardným a rozšíreným dojazdom, a to buď s pohonom zadných kolies alebo s pohonom všetkých kolies s motormi s permanentnými magnetmi. Mustang Mach-E vybavený akumulátorom s predĺženým dojazdom a pohonom zadných kolies bude mať čisto elektrický dojazd až 600 km, vypočítaný pomocou celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP).1 Vo verzii s pohonom všetkých kolies a predĺženým dojazdom bude mať Mustang Mach-E výkon 337 koní (248 kW) a krútiaci moment 565 Nm.2

Spoločnosť Ford tiež ponúkne špeciálnu výkonnú verziu. Mustang Mach-E GT zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd2, odhadovaný výkon bude 465 koní (342 kW) a krútiaci moment 830 Nm.2

Výkon dáva slovu „elektrifikácia“ nový význam

Mustang Mach-E ponúka tri režimy jazdy – Whisper, Engage a Unbridled. Každý ponúka prispôsobenú dynamiku jazdy so zreteľným zmyslovým zážitkom. Medzi vlastnosti patrí prispôsobená odozva vozidla, ako napríklad športovejšie ovládanie riadenia, náladové osvetlenie, zvuky pre autentický zážitok z jazdy v čisto elektrickom vozidle a dynamické animácie na prístrojovej doske, ktoré sú prepojené s jazdnými vlastnosťami.

Pri rozbiehaní vozidla systém pohonu všetkých kolies nového modelu Mach-E prenáša krútiaci moment nezávisle na prednú a zadnú nápravu, aby zaistil pôsobivé zrýchlenie a lepšiu ovládateľnosť oproti modelu s pohonom zadných kolies. Spoločnosť Ford vyladila tento systém tak, aby malo vozidlo vynikajúcu trakciu na ceste a dôsledne otestovala vozidlo na mokrých a zasnežených cestách, takže ani v klzkom prostredí vodič nestratí kontrolu nad vozidlom.

Okrem vražedného zrýchlenia bude Mustang Mach-E k dispozícii s úplne novými hliníkovými strmeňmi Brembo Flexira, ktoré si zachovávajú funkčnosť pevných strmeňov, pričom majú rozmery plávajúcich strmeňov. Mustang Mach-E GT je tiež vybavený tlmiacim systémom MagneRide®, čo je technológia adaptívneho zavesenia kolies, ktorá zdokonaľuje priľnavosť na ceste a súčasne zaisťuje vzrušujúcu a pohodlnú jazdu.

Nový spôsob, ako sa pozerať – a zažiť – Mustang

Konštruktéri a dizajnéri spoločnosti Ford využili novú architektúru pre čisté elektromobily, v ktorej sú akumulátory umiestnené v spodnej časti vozidla. Dokázali vytvoriť vozidlo, ktoré je nielen pravý Mustang, ale tiež maximalizuje priestor SUV pre päť cestujúcich a batožinu.

Mustang Mach-E je okamžite rozpoznateľný ako Mustang vďaka charakteristickým prvkom, ako je dlhá, mohutná kapota, dizajn zadnej časti, agresívne svetlomety a zadné svetlá vo forme troch pásikov. Dômyselný dizajn a konštrukcia umožňujú vytvoriť prekvapujúco veľký priestor na zadných sedadlách a dostatočný batožinový priestor.

Mustang Mach-E skrýva pod kapotou ďalšie prekvapenie: predný batožinový priestor s odtokom. Má objem 100 litrov a je dostatočne veľký na to, aby sa doň pohodlne zmestila príručná batožina. A pretože obsahuje odtok, ide o praktický priestor na uskladnenie mokrého alebo zablateného športového oblečenia, turistických topánok alebo plážového výstroja po dobrodružstve.

 

V interiéri modelu Mustang Mach-E: Plávajúci svet vám dáva pocit ľahkosti a ovládania

Aby ste mohli skutočne využiť priestor navyše, ktorý vznikol vďaka elektrifikácii, dizajnéri spoločnosti Ford intenzívne spolupracovali so zákazníkmi, aby pochopili, ako by najradšej používali interiér svojich vozidiel. V Mustangu Mach-E s rozmermi SUV sa pohodlne odvezie päť dospelých s dostatkom priestoru pre priateľov, deti a batožinu.

Okrem predného batožinového priestoru je k dispozícii aj zadný s objemom 402 litrov. Po sklopení zadných sedadiel vznikne batožinový priestor s objemom 1 420 litrov – čo je viac ako dostatok pre batožinu, kempingové vybavenie alebo čokoľvek, čo budete chcieť previezť.3

V celom interiéri Mustangu Mach-E vidno spojenie elegantného, moderného dizajnu a inteligentných funkcií. Voliteľný prémiový audiosystém B&O obsahuje reproduktory, ktoré sú hladko integrované v prednej časti a ktoré sú umiestnené nad vetracími otvormi ako zvuková lišta. Plávajúca, vyklápateľná lakťová opierka slúži aj ako miesto na uloženie kabeliek alebo tašiek. V interiéri možno nájsť aj tradičné dizajnové prvky Mustangu, ako napríklad dvojitý kryt prístrojovej dosky.

Aj voliteľná panoramatická strecha s pevným sklom skrýva tajomstvo: špeciálna sklenená vrstva s infračervenou ochranou pomáha v lete ochladiť interiér a v zime ho udržať v teple. Okrem toho vnútorná vrstva medzi vrstvami skla pomáha chrániť pred ultrafialovým žiarením.

Modely z limitovanej edície First Edition budú k dispozícii v konfigurácii s pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom, s exkluzívnou metalickou modrou farbou Grabber Blue, s panoramatickou strechou po celej dĺžke, s kontrastným prešívaním sedadiel a s panelmi prahov s označením „First Edition“.

A napokon, nastupovanie a naštartovanie modelu Mustang Mach-E je ľahké a bezproblémové vďaka technológii „Telefón ako kľúč“4, ktorá sa po prvýkrát predstavuje v modelovom rade Ford. Vozidlo dokáže zaznamenať smartfón zákazníka cez Bluetooth. Po priblížení sa Mustang Mach-E odomkne a umožní jazdiť bez toho, aby vodič musel vytiahnuť telefón z vrecka alebo použiť diaľkový ovládač. Ak sa vám telefón vybije, vozidlo možno odomknúť zadaním záložného kódu na klávesnici na strednom stĺpiku. Samostatný kód zadaný na stredovom dotykovom displeji následne slúži na naštartovanie a riadenie vozidla.

Technológia akumulátora zaistí bezproblémovú jazdu aj nabíjanie

Mustang Mach-E bude k dispozícii vo verzii so štandardným dojazdom (lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 75,7 kWh) aj s predĺženým dojazdom (akumulátor s kapacitou 98,8 kWh). Cieľový dojazd podľa WLTP bude až 600 km pre verziu s pohonom zadných kolies.1

Tieto pokročilé akumulátory obsahujú 288 lítiovo-iónových článkov v prípade vozidla so štandardným dojazdom, prípadne 376 lítiovo-iónových článkov pre verziu s predĺženým dojazdom. Akumulátor je navrhnutý tak, aby bolo možné maximalizovať priestor v interiéri a optimalizovať dynamiku jazdy s nízko položeným ťažiskom. Nachádza sa v podlahe medzi nápravami vozidla – a testuje sa pri extrémnych teplotách až do –40 stupňov Celzia. Akumulátor je zaistený vo vodotesnom puzdre a obložený ochrannou vrstvou proti nárazu. Akumulátor využíva moderný systém aktívneho ohrievania a chladenia kvapalinou, ktorý slúži na reguláciu teploty, zaistenie optimalizovaného výkonu v nepriaznivom počasí a na skrátenie času nabíjania.

Keďže majitelia elektromobilov nabíjajú až z 80 % doma, spoločnosť Ford ponúka riešenie Ford Connected Wallbox, ktoré má v porovnaní s typickou domácou zásuvkou až päťnásobný nabíjací výkon – zákazníci môžu za hodinu nabíjania zvýšiť priemerný dojazd o 62 km – v prípade vozidla s predĺženým dojazdom a pohonom zadných kolies.5 Nabíjací kábel pre domácnosti Ford Home Charge Cable, ktorý sa dodáva s vozidlom, dokáže po pripojení do bežnej európskej domácej zásuvky zvýšiť odhadovaný priemerný dojazd o 14 km za hodinu nabíjania.5

Online navigačný systém identifikuje počas jazdy najaktuálnejšie miesta verejných nabíjačiek a vyzve majiteľa, aby využil možnosť nabíjania na najvýhodnejšom mieste počas jazdy – aby vodič nemal obavy z dojazdu.5

Ford tiež umožňuje bezproblémové nabíjanie doma alebo na cestách, pretože poskytuje viac riešení pre domáce nabíjanie a zákazníkom umožňuje prístup k nabíjacej sieti FordPass. V spolupráci so spoločnosťou NewMotion a využitím pripojenia cez zabudovaný modem FordPass Connect poskytne aplikácia FordPass zákazníkom prístup do najväčšej a rýchlo rastúcej európskej siete s viac ako 125 000 verejnými nabíjacími stanicami v 21 krajinách. Zákazníci budú môcť bez problémov využívať nabíjacie stanice v mnohých krajinách, iniciovať a platiť za služby nabíjania z jedného účtu, a zjednodušiť si tak používanie vozidla.4 S vozidlom sa dodáva aj kábel pre verejné nabíjačky Ford Public Charge Cable.

Spoločnosť Ford je aj zakladajúcim členom a akcionárom konzorcia IONITY, ktorého cieľom je do roku 2020 vybudovať 400 rýchlonabíjacích staníc v kľúčových európskych lokalitách. To umožní v porovnaní s existujúcimi systémami výrazne skrátiť časy nabíjania čisto elektrických vozidiel, čo je ideálne pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Vďaka špičkovému nabíjaciemu výkonu 150 kW dokáže Mustang Mach-E vo verzii s akumulátorom s dlhým dojazdom a s pohonom zadných kolies zvýšiť dojazd až o 93 km počas 10-minútového nabíjania na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom.5 Odhaduje sa, že pri nabíjaní na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom bude nabitie Mustangu Mach-E so štandardným dojazdom trvať približne 38 minút z úrovne 10 % na 80 %.6

ZDROJ: FORD

Vysvetlivky:

1Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.

 

Od 1. septembra 2017 sa niektoré nové vozidlá typovo schvaľujú podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 začal WLTP úplne nahradzovať nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je zastaraný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.

2Podľa počítačových simulácií a výpočtov výrobcu. Vaše výsledky môžu byť odlišné.

3Objem nákladu a batožinového priestoru je obmedzený výškou a rozložením hmotnosti.

4Vyžaduje sa aktivácia funkcie.

5Cieľový dojazd a čas nabíjania podľa počítačových simulácií a výpočtov výrobcu podľa jazdného cyklu WLTP. Oficiálne homologované údaje o energetickej účinnosti budú zverejnené pred začiatkom predaja. Keď akumulátor dosiahne plnú kapacitu, rýchlosť nabíjania klesá. Jednotlivé výsledky sa môžu líšiť v závislosti od času nabíjania a stavu nabitia akumulátora. Skutočný dojazd vozidla sa mení v závislosti od podmienok, ako je vonkajšie prostredie, spôsob jazdy, údržba vozidla a vek lítiovo-iónového akumulátora.

6Čas nabíjania podľa počítačových simulácií výrobcu. Keď akumulátor dosiahne plnú kapacitu, rýchlosť nabíjania klesá. Vami dosiahnuté výsledky sa môžu líšiť v závislosti od času nabíjania a stavu nabitia akumulátora.

BA BANG & OLUFSEN© 2019 a B&O© 2019. BANG & OLUFSEN™ a B&O™ sú registrované ochranné známky spoločnosti Bang & Olufsen Group. Licencované spoločnosťou Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Všetky práva vyhradené.