stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

HONDA: NOVÝ MODEL HR-V OSVEDČENÉ TECHNOLÓGIE e:HEV EFEKTÍVNY A POHOTOVÝ VÝKON

(Bratislava, apríl 2021) - Nový model HR-V e:HEV poháňa pokroková dvojmotorová hybridná technológia hnacieho ústrojenstva, ktorá poskytuje kombináciu účinnosti a pohotového výkonu. Subkompaktné SUV sa po prvý raz pripája k modelovému radu spoločnosti Honda e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) a predstavuje jeden z posledných krokov v záväzku značky k elektrifikácii všetkých svojich európskych hlavných modelov do roku 2022.

Pri zmene konceptu modelu HR-V sa Honda rozhodla vytvoriť automobil s požadovanou kombináciou výnimočného dizajnu, mimoriadnej efektívnosti a maximálnej praktickosti. Nový model, koncipovaný tak, aby vyhovoval náročným potrebám súčasných spotrebiteľov, dosahuje rovnováhu medzi prémiovým štýlom SUV a priestrannosťou, s kompaktnými rozmermi a ľahkým nastupovaním a vystupovaním pre cestujúcich.

Aerodynamické vylepšenia sú dosiahnuté bez potreby zbytočných dizajnových prvkov, ktoré často narúšajú štýl. Štrbina vo vzduchovej clone v prednom nárazníku, bočné obloženie prahov a elegantný tvar zadného svetla – to všetko pomáha znižovať turbulencie, k čomu prispieva aj zadný bočný spojler, ktorý znižuje turbulencie vzduchu za vozidlom. Výsledným efektom je vyššia stabilita a lepšia úspornosť paliva pri vysokých rýchlostiach, a to bez narušenia elegantného dizajnu.

Platforma a usporiadanie

Aj keď sú celkové rozmery vozidla podobné ako pri predchádzajúcom modeli, nový model HR-V ponúka väčší priestor pre nohy a ramená. Okrem zväčšenia priestoru pre zadné nohy o 35 mm, je tu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou HR-V ešte väčší rozsah sklonu sedadiel o dva stupne, vďaka centrálnemu umiestneniu nádrže Hondy a dômyselnému usporiadaniu rozloženia hybridných komponentov. Konfigurácia platformy tiež umožnila zachovať všestranné zadné sedadlo Magic Seat, ktoré ponúka flexibilitu sklopenia alebo vyklopenia podľa požadovaného nákladného priestoru.

Ľahký prístup k nákladu nezhoršila ani línia strechy inšpirovaná tvarom kupé. Do nákladného priestoru sa ľahko zmestí široká škála batožiny a vybavenia na voľný čas. Napríklad dva horské bicykle pre dospelých (s demontovanými prednými kolesami) možno ľahko naložiť a vyložiť vo vzpriamenej polohe. Pohodlie pri nakladaní zvyšuje funkcia otvárania a zatvárania dverí batožinového priestoru „Power Tailgate Walk Away Close“* so zvýšenou funkčnosťou oproti iným podobným systémom. Inteligentná funkcia vzdialenosti kľúča detekuje, keď sa kľúč vzdiaľuje od automobilu, aby automaticky začala zatvárať dvere batožinového priestoru.

Na základe princípu M/M spoločnosti Honda bola platforma modelu HR-V navrhnutá s hybridnými komponentmi hnacieho ústrojenstva, dômyselne zakomponovanými do podvozku a do motorového priestoru. To v kombinácii s inovatívnym centrálnym umiestnením palivovej nádrže Hondy a integráciou akumulátora pod priestorom kufra a nie podlahou vozidla umožňuje modelu HR-V poskytnúť maximálny komfort štyrom dospelým osobám aj napriek prítomnosti ďalších komponentov e:HEV.
 

Efektívne a citlivé hnacie ústrojenstvo

Osvedčená hybridná technológia Honda e:HEV poskytuje plynulý a príjemný zážitok z jazdy s pohotovým výkonom a úspornou spotrebou paliva. Skladá sa z dvoch kompaktných, výkonných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC so špičkovým výstupným výkonom z pohonného motora 96 kW (131 k) a maximálnym krútiacim momentom 253 Nm pri 4 500 ot./min.

Usporiadanie e:HEV obsahuje tri meniteľné režimy jazdy, ktoré sa vyberajú automaticky podľa prevažujúcich jazdných požiadaviek. Pre maximálnu efektivitu sa model HR-V rozbieha v elektrickom režime a plynule prechádza do hybridného režimu, keď je motor pod vysokým krútiacim momentom, zatiaľ čo benzínový motor sa používa na jazdu vo vyšších a konštantnejších otáčkach. Jazdnú dynamiku vylepšujú rôzne výkonové režimy - Sport, Normal a Econ, zatiaľ čo doplnkový jazdný režim B je možné zvoliť pomocou radiacej páky pre silnejšie regeneratívne brzdenie a zážitok podobný elektrickému vozidlu. Úroveň regenerácie energie a sila účinku spomalenia sa dajú nastaviť tak, aby vyhovovali preferenciám vodiča, pomocou voliča spomalenia za volantom, ktorý poskytuje rôzne jazdné zážitky.
 

Intuitívne pripojenie

Nová Honda HR-V poskytuje v interiéri bezproblémové pripojenie, ktoré majiteľom a pasažierom umožňuje ľahké spojenie s každodenným životom. Intuitívne 9-palcové dotykové rozhranie LCD je navrhnuté tak, aby vodiča čo najmenej rozptyľovalo, so zjednodušeným a plne prispôsobiteľným vetvením ponuky, ktorá umožňuje ľahký prístup k pohodlným funkciám a ovládacím prvkom. Prevádzkový čas HMI sa v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi HMI systémov výrazne zlepšil, čo umožňuje rýchle a ľahké prepínanie medzi aplikáciami a poskytuje rýchlu odozvu na vstupy a príkazy. Vodič si tiež môže zvoliť množstvo asistenčných systémov zobrazených na 7” TFT displeji, aby sa počas jazdy čo najmenej rozptyľoval.

Rozhranie, ktoré sa ovláda pomocou známych ovládacích prvkov v štýle smartfónu, umožňuje tiež zrkadlenie smartfónu cez Apple CarPlay (cez Bluetooth, WiFi alebo kábel) a Android Auto (kábel). Bezdrôtové aktualizácie softvéru umožňujú rozšírenie na najnovšie funkcie a aplikácie.

Zvýšená bezpečnosť

Model HR-V je prvýkrát vybavený technológiou Honda SENSING™, a obsahuje komplexný rad bezpečnostných technológií a pomôcok pre vodiča v tejto triede. Systém Honda SENSING™ dostáva vylepšenie, vrátane uplatnenia novej širšej monokulárnej prednej kamery s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostných čipov na spracovanie obrazu, ktoré vylepšujú predchádzajúcu kombináciu kamery a radarového snímača. Zahŕňa tiež vylepšenú nočnú prevádzku Systému riadenia zmiernenia kolízie s chodcami a systému pre zmiernenie následkov kolízie (CMBS) s autami, ktorý teraz detekuje prichádzajúce vozidlá križujúce trasu automobilu vrátane cyklistov a motocyklov a aktivuje brzdenie.

Nová technológia adaptívneho tempomatu (ACC) zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a pri obchádzaní vozidiel. Uhol riadenia a bočná sila G sa teraz hodnotia v spojení s vylepšenými obrazmi z kamier, aby vozidlo počas manévrov zrýchlilo skôr. Týmto sa zaistí bezpečnejší a plynulejší prechod pri predchádzaní. ACC sa tiež môže pochváliť funkciou súbežnej jazdy pri nízkej rýchlosti a ovládaním bŕzd, ktoré udržujú nastavenú rýchlosť pri zjazde z kopca.

Vozidlo samozrejme poskytuje aj informácie o mŕtvom uhle*. Využíva radarovú technológiu na automatickú detekciu vozidiel v mŕtvom uhle vodiča a varuje ho výstražným symbolom v spätnom zrkadle. Detekčná vzdialenosť sa zlepšila z 3 m na 25 m, takže vodič má vyššiu istotu.

Posilnený bol tiež systém Sledovania priečnej premávky pri cúvaní, ktorý využíva radarové snímače na zadnej strane, aby pri cúvaní vodiča varovali pred približujúcimi sa vozidlami zľava alebo sprava. Tu je k dispozícii zvukové aj vizuálne varovanie.

Systém kontroly zjazdu z kopca Hill Descent Control, ktorý je na modeli HR-V k dispozícii v Európe po prvýkrát, funguje už od minimálnej rýchlosti 3 km/h. Táto technológia umožňuje väčšiu a plynulejšiu kontrolu na povrchoch s nízkou priľnavosťou a dole strmým svahom, aby sa zvýšila istota riadenia v širšom rozsahu podmienok – od manévrovania na klzkých vonkajších parkovacích rampách až po jazdy po strmých zasnežených cestách.

Úplne nový model HR-V e:HEV bude v Európe dostupný koncom roku 2021. Zákazníci sa v prípade záujmu môžu zaregistrovať na webových stránkach spoločnosti Honda: https://apps.honda.sk/newsletter/honda-hr-v.php.

ZDROJ A FOTOGRAFIE: HONDA