V Juhoafrickej republike postavili Hot Rod založený na klasickom modeli FJ40, a tak vznikol azda najneobyčajnejší Land Cruiser, aký bol kedy vytvorený.
Land Cruiser, ktorého začiatky siahajú do začiatku 50-tych rokov, sa za svojej existencie dočkal mnohých generácií vrátane niekoľkých kultových verzií. Do panteónu klasikov, ktorí sa naveky zapísali do dejín motorizmu, patrí Land Cruiser J40 – model, ktorý sa vyrábal až 24 rokov.
Tuningová firma Allers Rods and Customs z Juhoafrickej republiky nedávno predstavila pravdepodobne najneuveriteľnejším spôsobom modifikovaný FJ40, aký kedy uzrel svetlo sveta. Firma si vzala do dielne bielo-béžový exemplár z roku 1976 a 1200 hodín práce mu venovali dvaja bratia: Andre a Arthur Allersovci. Vzniklo vozidlo, ktoré podľa nich vyzerá ako číhajúca levica.
„Chceli sme vytvoriť reprezentatívny príklad juhoafrickej scény Hot Rodov. Všetky súčasti tohto automobilu sú dostupné v JAR a mnohé z nich sú vyrábané lokálne. Záležalo nám na tom, aby auto bolo praktické, pre každodenný úžitok a také, ktoré sa vynikajúco osvedčí na cestách po krajine,” povedali Andre a Arthur. Bratom sa ich zámer podarilo splniť na 100 percent. V priebehu roka od ukončenia projektu prešiel ich automobil bezproblémovo už vyše 10-tisíc km.
Na špeciálne navrhnutý podvozok mechanici namontovali 4-litrový motor z Lexusu V8 VVT-i s výkonom 300 koní a päťstupňovú automatickú prevodovku. Nie všetky časti sú však iba z Toyoty – niektoré pochádzajú od lokálnych výrobcov alebo z modelov iných značiek.
Zadný diferenciál z Land Roveru Discovery bratia Allersovci zmodifikovali a systém zavesenia kolies vypracovali sami. Zobrali poloosy z dvoch Land Roverov Discovery a spojili ich, čím vytvorili dvojnásobne dlhé poloosy. Na ne prispôsobili kolesá z Land Roveru s pneumatikami BF Goodrich.
Ako vidno na snímkach spriaznenej firmy Chris Wall Media, výsledný efekt pripomína automobil zo začiatku storočia, čiže klasický Hot Rod. Sedadlá pochádzajú z Jeepu Wrangler, rádio z Lexusu, volant je značky Momo.
V JAR sú modely Land Cruiser a Hilux bestsellermi. Milujú ich farmári aj obyvatelia veľkomiest. V JAR má svoje sídlo aj tím Toyota Gazoo Racing, ktorý štartuje v Rely Dakar a každoročne sa umiestňuje na popredných miestach v najťažšej rely sveta. Nečudo teda, že práve tu vznikol tento impozantný kus auta...