stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

MG3: Prichádza pokročilý hybrid od MG!

(Ženeva/Londýn) -  Prichádza úplne nový MG3, ktorým je technologicky vyspelý hybridný hatchback segmentu B. Sľubuje skvelú kombináciu výkonu, účinnosti a kultivovanosti.

Po prvýkrát bude MG3 k dispozícii zákazníkom v celej Európe, keďže doteraz sa ponúkal len vo Veľkej Británii. Pri uvedení na trh budú v Európe k dispozícii tri špecifikácie, pričom všetky budú mať spoločnú úplne novú pohonnú jednotku Hybrid+. MG na tomto hybridnom systéme pracuje s väčšou batériou a výkonnejším elektromotorom, čím stanovuje nové štandardy v segmente B.

Hatchback segmentu B je priestrannejší ako odchádzajúci model, pričom si zachováva kompaktné rozmery, vďaka ktorým je MG3 v Spojenom kráľovstve takým obľúbeným modelom, najmä pre tých, ktorí jazdia najmä po mestských komunikáciách. MG3 Hybrid+ sa môže pochváliť vysokou úrovňou vnútornej výbavy a priestoru - zodpovedajúcou najlepším v triede - a ponúka zákazníkom praktickosť aj efektívnosť. Hodnotu vozidla ďalej zvyšuje štandardná sedemročná záruka MG/150 000 km.

Najmodernejšie pohonné ústrojenstvo Hybrid+

MG Hybrid+technológia hnacieho ústrojenstva debutuje v úplne novom modeli MG3 a je prvým konvenčným, non-plug-in hybrydným systémom použitým v MG modeloch. Jadrom úplne nového systému Hybrid+ je päť kľúčových prvkov - motor, prevodovka, batéria, elektromotor a generátor.

Napriek tomu, že sa elektrifikovaná technológia zameriava na účinnosť, prirodzene prináša vynikajúce výkonové výhody. Vďaka pohonnej sústave Hybrid+ je MG3 najrýchlejšie akcelerujúcim hybridným modelom segmentu B v triede s časom šprintu z 0-100 km/h za 8,0 sekundy. Zrýchlenie na diaľničnú rýchlosť - z 80 na 120 km/h - je rovnako pôsobivé, len 5,0 sekundy.

S kombinovaným výkonom 143 kW dosahuje MG3 Hybrid+ hodnoty spotreby 4,4 l/100 km a 100 g/km CO2*. K tomu prispieva batéria s kapacitou 1,83 kWh, ktorá umožňuje dlhý dojazd len na elektrický pohon, čo výrazne zvyšuje účinnosť.

Úplne nový MG3 je vybavený 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 75 kW a 100 kW elektromotorom, ako aj samostatným generátorovým motorom, ktorý umožňuje širokú škálu prevádzkových režimov pohonu. Vďaka tomu dosahuje nielen najlepšie hodnoty výkonu v triede pre hybridný hatchback segmentu B, ale umožňuje aj flexibilnú prevádzku bez ohľadu na jazdné prostredie.

MG3 tak môže jazdiť v nasledujúcich jazdných režimoch, pričom každý z nich automaticky zvolí systém Hybrid+:

EV - jazda len na elektrický pohon tak dlho, ako to umožňuje nabíjanie
Sériový - motor beží cez generátor, ktorý poháňa elektromotor na pohon
Series and Charge (Sériová jazda a nabíjanie ) - Sériová jazda plus dobíjanie batérie pri nízkom zaťažení
Pohon a nabíjanie - motor poháňa kolesá a zároveň nabíja batériu cez generátor
Paralelné - motor aj elektromotor poháňajú kolesá

Štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,5 litra s Atkinsonovým cyklom dosahuje výkon 75 kW (102 k) a ponúka výnimočne vysokú tepelnú účinnosť 41 %. V kombinácii s elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k) poskytuje systém Hybrid+ široký rozsah výkonu v celom rozsahu otáčok.

S inštalovaným výkonnejším motorom sa veľká časť jazdy pri vysokom zaťažení - napríklad zrýchľovanie - môže vykonávať na elektrický pohon, pričom benzínový motor ho pri vyšších rýchlostiach plynule podporuje alebo preberá jeho úlohu.

Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje efektívnu a zároveň príjemnú jazdu. Rozhodujúce je, že MG3 ponúka citlivú akceleráciu a zároveň hladké a kultivované radenie.

S použitým výkonnejším motorom sa môže veľká časť jazdy pri vysokom zaťažení - napríklad zrýchľovanie - vykonávať na elektrický pohon, pričom benzínový motor môže plynulo podporovať alebo preberať riadenie pri vyšších rýchlostiach.

Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje efektívnu a zároveň príjemnú jazdu. Rozhodujúce je, že MG3 ponúka citlivú akceleráciu a zároveň hladké a kultivované radenie.

Vodič si môže prispôsobiť reakcie MG3 výberom z troch jazdných režimov - Eco, Standard a Sport. Režim Eco je kalibrovaný na optimálnu úsporu paliva a poskytuje vodičom jemnú odozvu na plyn, zatiaľ čo režim Standard poskytuje kombináciu medzi hospodárnosťou a výkonom a dobre sa hodí na väčšinu typov ciest. V režime Sport je kalibrácia citlivejšia a kombinovaný výkon sa využíva čo najlepšie, čím sa dosahujú jedny z najlepších výkonových hodnôt v triede hybridných hatchbackov segmentu B.

Dynamické ovládanie a kultivovanosť

Úplne nový MG3 ponúka dynamické jazdné vlastnosti, ako aj vysokú úroveň komfortu vďaka spolupráci inžinierov MG v Európe aj Číne, ktorí vyladili podvozok a odpruženie pre rôzne trhy.

Vďaka kompaktným proporciám a agilnému nastaveniu ponúka MG3 kultivovanú jazdu, ale v jadre si zachováva étos "zábavy z jazdy" značky MG. Ťaží z použitia nových komponentov podvozku s veľmi vysokou tuhosťou, zatiaľ čo prvky odpruženia boli navrhnuté tak, aby znížili hmotnosť a zlepšili priľnavosť pre dynamické ovládanie a pohodlnú jazdu.

Okrem toho, že úplne nový MG3 ponúka ideálne vyvážené nastavenie medzi komfortom a dynamikou, a to aj vďaka novému hybridnému pohonu so schopnosťou krátkodobej prevádzky na elektrický pohon, prináša aj nové vrcholy v oblasti kultivovanosti a potlačenia hluku. Inžinieri sa zamerali na uloženie motora a odpruženia, materiály pohlcujúce zvuk a konštrukciu prevodovky s cieľom znížiť hluk, vibrácie a hlučnosť a poskytnúť tak prvotriedny zážitok z jazdy.

Technológie a výbava

Úplne nový MG3 prichádza s tromi derivátmi pre európskych zákazníkov - Standard, Comfort a Luxury. Každá z nich je nastavená tak, aby vyzvala na súboj ostatné modely segmentu B, pokiaľ ide o technológie a štandardne ponúkanú výbavu.

Výrazným prvkom pre zákazníkov je kokpit s dvoma obrazovkami. Vodiči majú k dispozícii 7" digitálnu obrazovku prístrojov, ako aj 10,25" centrálny informačno-zábavný systém. Inžinieri MG vylepšili grafiku a odozvu dvoch plávajúcich obrazoviek a na stredovej konzole zostala zachovaná banka prepínačov s "piano" tlačidlami, aby sa maximalizovala bezpečnosť a pohodlie počas jazdy.

Satelitná navigácia je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako integrácia smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay/Android Auto. MG iSMART poskytuje zákazníkom MG3 také úrovne konektivity a funkcií, ktoré by sa bežne spájali skôr s prémiovými modelmi.

Medzi ďalšie prvky výbavy patrí klimatizácia, audio systém s pripojením Bluetooth, štyri porty USB a zadné parkovacie senzory a kamera. Vyššie stupne výbavy pridávajú kožené čalúnenie, bezkľúčový vstup, vyhrievané predné sedadlá , volant a 360-stupňovú kameru.

MG3 využíva aj najnovšie pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS). Zvýšenú bezpečnosť zabezpečuje technológia MG Pilot, ktorá zahŕňa asistent udržiavania v jazdnom pruhu so systémom varovania pred vybočením z jazdného pruhu, adaptívny tempomat, varovanie pred čelnou zrážkou a asistent pre jazdu v dopravnej zápche.

Technické údaje

Typ

MG3 Hybrid+

Pohon

Conventional Hybrid

Motor

1.5-litre Atkinson-cyklus 4 ventily benzín

Výkon motora (kW)

75 (max)

Max. krútiaci moment (Nm)

128 (max)

Elektrický motor výkon (kW)

100 (max)

Elektrický motor krút.mom. (Nm)

250 (max)

Kombinovaný výkon(kW)

143 (max)

Prevodovka

3-stupňová automatická

Kapacita batérie

1.83kWh – 350V

Pohon

Predná náprava

Prevádzka

 

Max rýchlosť (km/h)

170

0-100km/h (sekúnd)

8.0

80-120km/h (sekúnd)

5.0

CO2 (g/km)          

100*

Spotreba (l/100km)

4.4*

Rozmery

 

Výška (mm)

1,502

Dĺžka (mm)

4,113

Šírka (mm)

1,797

Rázvor (mm)

2,570

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1,285

Batožinový priestor (litre)

293

Počet sedadiel

5

* Podľa WLTP homologizácie

ZDROJ/FOTO: MG Motor Slovensko