Alfa Romeo je značkou, ktorá zhmotnila sny mnohých motoristických generácií. Vozidlá s južanským espritom a s talianskym nespútaným temperamentom stáli v mnohých garážach na celej zemeguli. Z čertovsky rýchlych a agilných sedanov sa teraz prevtelila do podoby SUV. Najskôr ako Stelvio, následne aj ako Tonale. Vyskúšali sme si verziu, ktorá ako prvá dostala pod kapotu hybridný pohon...
Alfa Romeo Tonale sa zaraďuje do segmentu C. Jej dĺžka vyše 4 a po metra predstavuje sebavedomú konkurenciu napríklad pre Lexus UX a Audi Q3. A to sú naozaj veľmi slušne vyzbrojení konkurenti. Tonale však predsa len viac očarí svojím exteriérom. Je to síce SUV, ale z nepopierateľným športovo-dravým výrazom.
Predná čas má nezameniteľnú mriežku so zvýrazneným logom, trojdielne svetlomety upútajú svojím „namosúreným“ pohľadom spoza privretých viečok. Bočná línia upúta 20-palcovými kolesami, v ktorých sebavedomo svietia červené brzdové strmene.
Interiér
Hneď ako si do vozidla sadnete viete, do akej značky ste si sadli. V strede volantu je klasicky elegantné logo automobilky, za radiacou pákou automatickej prevodovky zasa talianska trikolóra. Rovnako vodiča ihneď poteší zistenie, že skvelo skonštruované a veľkorysé výduchy klimatizácie, môže ovládať klasickými tlačidlami. Rovnako je to aj s voľbou jazdných režimov, pre výber ktorých je určený kruhový ovládač naľavo nad radiacou pákou.
Palubná doska má ambientné osvetlenie po celej šírke. Pred vodičom je 12,2-palcový prístrojový štít, na ktorom dostáva informácie, ktoré nevyhnutne potrebuje. Na „zábavu“ slúži 10,25-palcový displej, ktorý si rozumie s mobilnými telefónny oboch dostupných systémov a hudbu cez neho distribuuje do kvalitných reproduktorov Harman Kardon.
Sedenie na oboch radoch sedadiel je komfortné a priestorovo dobre zvládnuté. Posádka má k dispozícii USB C a aj klasické USB, samozrejmosťou je aj bezdrôtové nabíjanie. Priestor pre batožinu má objem veľmi slušných 500 litrov.
Pod kapotou
Emisie, emisie, emisie... Preto je pochopiteľné, že časy brutálnych objemov sú preč. Pod kapotou je 1,5-litorvý benzínový agregát, s výkonom 160 koní a maximálnym krútiacim momentom 240 Nm Ten dokáže vozidlo dostať na 100-kilometrovú rýchlosť za 8,8 sekundy. Maximálka je 212 km/h. Pri rozbehoch výrazne pomáha hybridný systém založený na 48-voltovej technológii. Vďaka nemu vozidlo dokonca dokáže v čisto elektrickom móde prejsť krátky úsek, alebo zaparkovať.
Jazda
Začnime spotrebou. V meste sa dá bez problémov jazdiť pod šiestimi litrami, na diaľnici je to okolo deviatich litrov.
Plynový pedál v prednastavenom režime Normal reaguje „ekologicky“, teda rozjazdy sú mierne pridusené. Toto sa však dá eliminovať zvolením režimu Dynamic.
Jazdenie s Tonale je naozajstným zážitkom. Riadenie je strmé a veľmi presné, brzdy sú jednoducho skvelé - ostré a účinné...
Resumé
Alfa Romeo Tonale je pekné a dobre pripravené auto. Image značky nijako neubližuje. Ak by pod kapotou bolo ostrejší agregát, tak podvozok a riadenie by si s ním bez problémov poradili. Je dobré, že tradícia pokračuje...
Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ exteriér a image
+ komfort vo vnútri
+ naladenie podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ brzdy
MÍNUSY
- veľké páčky na preraďovanie rýchlostí ukotvené pevne pred volantom
Technické údaje:
Motor
radový zážihový R4/16V + MHEV
Zdvihový objem (cm3)
1469
Výkon (kW/k/ot)
118/160/5750
Krútiaci moment (Nm/ot)
240/1500
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
8,8
Maximálna rýchlosť (km/h)
212
Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,7 – 6,2
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4528 x 1841 x 1601
Rázvor (mm)
2636
Objem batožinového priestoru (l)
500
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1600
Cena vozidla od (€)
35 500
Cena testovaného vozidla (€)
47 040