stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Dacia Jogger TCe 110 Extreme: Nielen pre siedmich statočných...

Dacia Jogger sa v ostatnej verzii najviac odlíšila prednou časťou. Na maske chladiča pribudlo nové biele logo, ktoré je spojením písmen D a C. Biele a veľmi dobre viditeľné označenie DACIA sa dostali aj na piate dvere vzadu. To sú však menej podstatné úpravy. Najdôležitejšími pre nás bolo to, že toto auto ponúka miesto pre siedmich pasažierov. Zmestia sa pohodlne? Na to sme hľadali odpoveď...

Jogger, už na prvý pohľad veľké auto, je prekvapujúco postavený na rovnakej podvozkovej platforme ako Logan a Renault Clio. No predsa len tu je rozdiel, túto osvedčenú platformu „natiahli“ do dĺžky pre to, aby sa do kabíny mohlo posadiť až sedem pasažierov.

Na predných sedadlách o veľkorysom priestore azda ani netreba písať. Dostatočný je aj priestor na druhom rade sedadiel, kde sú tri miesta určené aj pre dospelých pasažierov, no z hľadiska komfortu pri dlhších cestách sú pohodlné iba pre dvoch. Nakoniec, tak ako v každom zo súčasných „5 miestnych“ vozidiel...

Tretí rad tvoria iba dve sedadlá. Prístup k nim je štandardne riešený poza druhý rad sklopených sedadiel. To čo nás prekvapilo bolo, že na rozdiel od iných značiek, ktoré deklarujú, že ponúkajú plnohodnotný priestor, tak tu naozaj je. Sedadlá sú umiestnené vyššie, no stále zostáva dostatok priestoru v oblasti hlavy a ramien. Ten je dokonca komfortnejší ako keď v druhom rade sedia traja. No to, čo sme neočakávali bol bohatý priestor pred kolenami. Konštruktérom musíme vysloviť veľkú pochvalu.

Manipulácia s tretím radom sedadiel je veľmi jednoduchá. Pri ich demontáži poteší nielen to, že získate veľký batožinový priestor (708 litrov), ale hlavne to, že sú neuveriteľne ľahké a manipuláciu s nimi zvládnu aj fyzicky menej zdatní pasažieri. Bonusom pri treťom rade sedadiel je, že pasažieri majú k dispozícii aj vyklápacie okienka. Trocha zamrzelo, že v tomto priestore nie sú k dispozícii žiadne pripojenia USB.

Ak už píšeme o objeme batožinového priestoru, tak v prípade, že sú sedadlá tretieho radu používané zostáva na batožinu iba 212 litrov, čo pri plnom obsadení pre posádku stačiť nemusí.

Čo budete mať k dispozícii?

Vybavenie vozidiel a ich porovnávanie sa stalo v súčasnosti už najdôležitejším argumentom pre kúpu. Jogger v tomto prevedení ponúka obrazovku multimediálneho systému s 8-palcovou uhlopriečkou. Grafikou veľmi nevyniká, no jej veľké ikony na dotyk reagujú okamžite a sú naozaj veľmi prehľadné.

Ak by vám náhodou jedna obrazovka nestačila, tak hneď vedľa nej je výborne umiestnený držiak na mobilný telefón, na ktorom môžete zobrazovať ďalšie potrebné informácie.

K pohodliu vodiča  prispeje nielen tempomat ale aj vyhrievané predné sedadlá, predné parkovacie senzory, asistent mŕtveho uhla, parkovacia kamera a elektricky ovládaná parkovacia brzda. Ďalšie príplatkové vybavenie ponúka bezkľúčový prístup a štartovanie, navigáciu, automatickú klimatizáciu, ďaždový a svetelný senzor.

Motor, jazda, spotreba...

Trojvalec s litrovým objemom sme si vyskúšali už vo viacerých modeloch Dacia. Je to celkom zaujímavý motor, pretože pri výkone 110 koní a krútiacom momente 200 Nm dokáže vodičovi navodiť pocit prijateľnej sily a agility. Tento pocit sa nestráca ani v Joggeri, no pri plnom obsadení a pri jazde po horských serpentínach sme pociťovali, že treba preraďovať častejšie a viac tlačiť na plynový pedál. Ešteže radiaca páka manuálnej prevodovky má príjemne presné dráhy.

Komfort jazdy je príjemný, pri vyšších rýchlostiach ho trocha narúša aerodynamický hluk karosérie.  Podvozok sa správa predvídavo, dobre filtruje nerovnosti, auto sa ani pri plnom naložení v zákrutách príliš nenakláňa.

Najdôležitejším benefitom vozidla je, že nie je príliš ťažké, v tejto verzii váži iba okolo 1,3 tony. Aj preto sa nám darilo v kombinovanom režime (mesto, okresky, diaľnice) dosiahnuť počas týždňového testu priemernú spotrebu 6,5 l/100 km!

Stojí za úvahu...

Cena testovaného vozidla s veľkým vybavením je tesne nad 21-tisíc eur. Za tie peniaze úplne nové 7-miestne MPV na súčasnom trhu určite nenájdete. Nevyzerá zle, nejazdí zle a „nežerie“ veľa. Ak vám nebudú prekážať nepodstatné tvrdé plasty a to, že pri plnom naložení nebude „trhať“ asfalt neváhajte.

Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk

PLUSY

+ príťažlivý exteriér
+ pohodlie v kabíne
+ priestor


MÍNUSY

- aerodynamický hluk karosérie

Technické údaje:
Motor
R3, prepĺňaný DOHC

Zdvihový objem (cm3)
999

Výkon (kW)
81

Max. krútiaci moment (Nm)
200

Pohon
prednej nápravy
 

Prevodovka
6-stupňová manuálna
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,5 – 11,2

Maximálna rýchlosť (km/h)
183

Rozmery (dxšxv mm)
4 547 x 1 784 x 1 632

Rázvor (mm)
2 897

Objem batožinového priestoru (l)
842/212

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 280 – 1 336

Cena vozidla od (€)
19 400