Dacia Sandero Stepway zaujme bielo lakovanými lištami na maske a logom, ktoré evokuje spojené písmená D a C. Vyššie postavené vozidlo ponúka možnosť bezproblémového prejazdu cez mestské obrubníky, no aj po nespevnených cestách a vo vnútri dostatok priestoru. A poteší aj prijateľnou spotrebou...
Už bočná silueta vozidla prezradí, že je vyššie ako štandardné Sandero. V skutočnosti sú to iba 4 centimetre, no vizuálne vozidlo pôsobí ako menšie SUV pripravené aj do ľahšieho terénu. Pozitívnym zistením pre nás bolo, že napriek zvýšeniu podvozkovej platformy zostala jazda komfortná, s dostatočným filtrovaním aj priečnych nerovností. Na ľahší výlet mimo asfaltu láka aj čierne ochranné plasty dverí, blatníkov a nárazníkov.
Ak sme už písali o podvozkovej platforme, tak musíme spomenúť, že je označená ako CMF-B. Používa ju napríklad aj súčasné Clio. Vďaka jej najmodernejšej koncepcii sa vozidlo ani pri zvýšení v zákrutách nenakláňa a v zákrutách sa správa stále neutrálne.
Vďaka tomu, že sa Sandero v ostatnej verzii rozšírilo o 115 mm a jeho rázvor sa „natiahol“ o 25 mm, tak je aj v jeho interiéri viac miesta. Jeho súčasná dĺžka je 4 099 milimetrov a rázvoj reprezentuje údaj: 2604 milimetrov. Objem pre batožinu sa tiež zväčšil a v súčasnosti má 410 litrov. Výborné je, že pod podlahou batožinového priestoru je dojazdové koleso!
Ku komfortu prispieva dobre tvarovaný volant, ktorý má výškové aj pozdĺžne nastavenie. Úplne nová je nielen palubná doska ale aj infotainment.
K dispozícii je 8-palcový dotykový displej, projektujúci navigáciu a všetky dôležité údaje. Samozrejmosťou je aj rozhranie Apple CarPlay a Android Auto.
Testované Sandero bolo vo vybavení Expression. To ponúkalo modulárne strešné lišty, pri ktorých netreba zvláštne priečniky, 16-palcové kolesá, zadné parkovacie senzory, príplatkovú kameru, dažďový senzor a automatickú klimatizáciu.
Ako jazdí s trojvalcom?
Pod kapotou bol 110-koňový, turbom prepĺňaný trojvalec, spriahnutý s manuálnom 6-stupňovou prevodovkou. Deklarované zrýchlenie 10 sekúnd na stovku je pocitovo oveľa kratšie. Stepway prekvapil výnimočnou agilitou, ktorá je príjemným bonusom hlavne pri kľučkovaní po meste. Napriek tomu, že to bol iba trovalec vydával veľmi príjemný, až športovo-dravý zvuk. Ožíval od hranice 2500 otáčok a výkonnostne nevädol až po hranicu 3500 otáčok. Jeho jediným negatívom bolo, že vďaka absencii vyvažovacieho hriadeľa sa do vozidla pri voľnobehu prenášali jeho vibrácie.
So spotrebou to nebolo najhoršie, pretože pri zmiešanom a naozaj veľmi svižnom režime (mesto, okresky, diaľnica) sme sa zastavili na maximálnej priemernej spotrebe 5,9 l/100 km.
Resumé
Hoci je v tejto kategórii vozidiel množstvo konkurentov môžeme vám odporučiť, aby ste si ho vyskúšali. Stepway ponúka zaujímavý pohonný agregát, s ktorým si môžete zajazdiť aj svižnejšie, veľmi dobrý podvozok, vyššiu svetlú výšku. Dobrá je i jeho spotreba. No čo je najdôležitejšie: pretože trocha narástol, ponúka aj pre dvojicu dospelých, ktorá sa posadí dozadu dostatok miesta. Takže môže byť dobrou alternatívou aj pre menej náročnú 4-člennú rodinu.
Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ prekvapujúca dynamika
+ zábavné auto
+ dobrá spotreba
+ priestor pre cestujúcich vzadu
MÍNUSY
- vibrácie pri voľnobehu
Technické údaje:
Motor
R3, prepĺňaný DOHC
Zdvihový objem (cm3)
999
Výkon (kW/k/ot)
81/110/5000 - 5250
Krútiaci moment (Nm)
200/2900 - 3500
Pohon
prednej nápravy
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,0
Maximálna rýchlosť (km/h)
183
Spotreba (WLTP l/100 km)
5,5
Rozmery (dxšxv mm)
4 099 x 1 848 x 1 535
Rázvor (mm)
2 604
Objem batožinového priestoru (l)
328/1 108
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 098
Cena testovaného vozidla (€)
17 100