Ford Kuga patrí k overeným modelom automobilky, ktoré si dokázali získať mnohých spokojných majiteľov. Auto so siluetou SUV patrí do kategórie rodinných vozidiel, s ktorými sa bez problémov možno vydať aj na tie najdlhšie z ciest. Tentoraz sme si vyskúšali manuál s trojvalcom. A hneď musíme prezradiť, že to dopadlo nad naše očakávania...
Exteriér
Zvonka pôsobí Kuga príjemne dynamicky a svojou veľkosťou aj sebavedomo. Páči sa nám veľký „gril“ pred chladičom, ktorý je osadený do monolitu prísne aerodynamického nárazníka, v ktorom sú hmlové svetlá podčiarknuté strieborným spojlerovým akcentom. Svetlá sú umiestnené nad hornou hranou prednej časti a vozidlu dodávajú prémiový vzhľad.
Bočná línia má prefíkané prelisy, decentnú porciu chrómu a dynamiku zvýraznenú dopredu naklonenými oknami, ktoré dopĺňa strešný spojler s už klasickou žraločou plutvou integrovanej antény.
Zadná časť je v znamení súčasného automobilového dizajnu. Na zaujímavosti jej pridáva štvorica svietidiel umiestnená v každom z rohov a opäť strieborný spojler, v ktorom sú dve hrubé koncovky výfukov. Všetkému dominuje dobre viditeľné označenie modelu KUGA.
Interiér
Vo vnútri na nás čakali veľmi kvalitné a hlavne mäkčené materiály. Ergonómia pracoviska vodiča je zvládnutá veľmi dobre. Poteší manuálne ovládanie klimatizácie a rovnako aj rádia. K dispozícii je 12,3-palcový displej, ktorý sprostredkúva údaje navigácie, ale aj všetky ďalšie dôležité údaje o prevádzke vozidla. Nechceme pôsobiť rozmaznane (po skúšaní iných modelov), no mohol by byť o čosi väčší...
Volant zaujme hrubším vencom, ktorý sa veľmi dobre drží, sedadlá solídnym držaním trupu. Zadný rad sedadiel je posuvný, dá sa meniť aj sklon operadiel, a tak ponúka dostatok komfortu aj pre ostatných pasažierov (avšak ideálne iba dvom, hoci sedenie je určené pre troch). K pocitu priestoru jednoznačne prispelo to, že Kuga medzigeneračne podrástla. Batožinový priestor ponúka viariabilné dno, objem 612 alebo až 1 534 l.
Pocity vodiča
Skeptickí sme boli najmä pre iba trojvalcový agregát, ktorý je v tejto verzii k dispozícii. Ecoboost však má objem 1,5-litra a ponúka výkon 150 konských síl. Je vybavený technológiou, ktorá si dovolí, v rámci dosiahnutia čo najmenšej spotreby, dokonca vypínať jeden z valcov. Nečudo, že sme očakávali, že budeme s pohonným agregátom skôr nespokojný. Nestalo sa...
Trojvalec je zvukovo najpríjemnejším s akým sme sa doteraz vozili. Možno k tomu prispieva aj veľmi kvalitná zvuková izolácia, vďaka ktorej sa do kabíny dostáva jeho zvuk iba pri mimoriadne dynamickej jazde. Prekvapuje však tým, že je veľmi príjemný a až športový. Na pokyny plynového pedála reaguje okamžite a ochotne zrýchľuje. Agilita agregátu sa prekvapujúco nestráca ani pri zaraďovaní vyšších prevodových stupňov. Dynamické zrýchľovanie pri predbiehaní nie je problémom ani pri rýchlostiach 80 – 130 km/h. Manuálna prevodovka je presná a má výborné sprevodovanie, ktoré podporuje dynamiku vozidla.
S autom sa naozaj dá jazdiť športovo, pretože Ford jednoducho vie robiť dobré podvozky. Ani v tomto sa Kuga neodlišuje. Vyššie a väčšie auto sa v zákrutách pocitovo nenakláňa, priečne nerovnosti zvláda bez výraznejších akustických prejavov. Brzdy reagujú ostro a razantne. Motor, ktorý chválime dostal vylepšené riešenie rozvodového mechanizmu a kombinované vstrekovanie paliva, ktoré bývalo v minulosti problémom. Preto sa už netreba obávať technických problémov, ktoré ho v minulosti sprevádzali.
Spotreba a resumé
Na úvod odstavca od spotrebe treba napísať, že Kuga ponúka vo svojom vybavení aj vec, ktorá je bežnou u vozidiel vyššej cenovej kategórie. Ekologický mód je spriahnutý s údajmi z navigácie, a tak vás vozidlo cez displej už v predstihu upozorní na to, že sa blížite k úseku so zníženou rýchlosťou, a tak môžete dať nohu dole z plynu oveľa skôr. Nielenže si ušetríte palivo, ale aj brzdy, pretože už v predstihu budete iba plachtiť tam, kde budete musieť aj tak brzdiť...
Pri dlhodobom nájazde palubný počítač ukazoval spotrebu okolo 6,8 litra. V mestskom režime sme sa pohybovali okolo 7,5 litra, na diaľnici pri predpisovej maximálke sme dosiahli dlhodobú spotrebu 8 litrov.
Kugu môžeme smelo odporučiť aj „trojvalcovým skeptikom“. Motor pracuje skvelo, má príjemný akustický prejav. Podvozok poskytuje pocit istoty a vnútorný priestor je pre 4-člennú rodinu dostatočný. Navyše: pohybuje sa v cenových reláciách, v ktorých konkurenti výrazne zaostávajú.
Foto: Andrej by CANON
Text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ komfort vo vnútri
+ naladenie podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ brzdy
MÍNUSY
- menší displej
- pevná lakťová opierka vpredu
Technické údaje:
Motor
trojvalcový - benzín
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Pohon
prednej nápravy
Zdvihový objem (cm3)
1497
Výkon (kW/k/ot)
110/150/6000
Krútiaci moment (Nm/ot)
240/1600-4000
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
9,7
Maximálna rýchlosť (km/h)
195
Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
6,6 – 7,2
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4614 x 1882 x 1690
Rázvor (mm)
2710
Objem batožinového priestoru (l)
612
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1489
Užitočná hmotnosť (kg)
586
Cena vozidla od (€)
27 190