stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Honda CR-V 1.5 i-VTEC TURBO 4WD CVT: Spoľahlivo, pohodlne a úsporne kamkoľvek...

Na ostatnej generácii Hondy CR-V sa nám páči jej maskulínny vzhľad. A neboli sme jediní, počas testovacieho týždňa nás oslovilo viacero priaznivcov značky (ktorí sa domnievali, že sme jej šťastnými majiteľmi), aby nás pochválili, že sme si vybrali jeden z najkrajších súčasných modelov SUV spoľahlivej značky Honda.

O kvalite a najmä o obľúbenosti automobilových modelov svedčí najmä to, ak generačne pokračujú. U modelu CR-V to tak rozhodne je, pretože to dokazuje už piata generácia najpredávanejšieho SUV na svete. Tentoraz prichádza s maloobjemovým motorom a s tretím radom sedadiel.

Exteriér

Ak sme v úvode spomenuli maskulínny vzhľad, tak s nami, po prezretí fotografií, azda budete súhlasiť. V realite auto pôsobí naozaj mohutne a vzhľadovo sa zaraďuje medzi prémiu v segmente SUV. V prednej časti pokračuje v črtách predošlej generácie, Bočná silueta prezrádza nové zadné svietidlá, pretože ich ostrá hrana odvážne zasahuje do zadného blatníka.

Na zadnej časti sa nám páčilo, že zadné skupinové svetlá sú umiestnené vo výške, pri ktorej im nehrozí poškodenie v prípade nepozorného parkovania. Dizajnovo veľmi dobre vyzerá do strechy integrovaný spojler a dole „hliníková“ ochrana spodnej časti, z ktorej sebavedomo vyčnieva dvojica výfukových koncoviek.

Interiér

Honda patrí na americkom trhu medzi najžiadanejšie značky. Nečudo, že po posadení sa na predný rad sedadiel zbadáte masívnu páku voliča automatickej prevodovky, presne takú aká je vo väčšine amerických akčných filmov – aj preto je CR-V veľmi pohodlná... V interiéri sú všetky dotykové plochy potiahnuté mäkkými materiálmi, montáž všetkých dielov je presná a bez zbytočných medzier.

Nástup na predný rad sedadiel je príjemne vyšší, výhodou sú dverami prekryté celé prahy, a tak si posádka pri nasadaní nezašpiní dolné časti odevov. Medzi vodičom a spolujazdcom vpredu je veľkorysá lakťová opierka, ktorá poskytuje dostatok pohodlia obom cestujúcim. Ergonómia ovládacích prvkov patrí k tým najlepším.

Na druhom rade sedadiel nás zaujala jeho variabilita. Dá sa totiž nielen sklápať ale aj horizontálne posúvať. Pri jeho maximálnom posunutí dozadu majú aj veľmi vysokí cestujúci veľkorysý priestor pred kolenami. V testovanom vozidle bol i tretí rad sedadiel, dvojica sedadiel je  pozične umiestnená vyššie a preto je vhodná iba pre cestujúcich s menšou výškou, ideálne pre deti.

Jazda, dynamika, spotreba...

Keď sme sa dozvedeli, že pod kapotou „svalnatého“ SUV je iba jeden a pol litrový motor, boli sme v redakcii skeptickí. Na radosti nám nepridávalo ani zistenie, že bude spriahnutý s prevodovkou CVT, s ktorou sme u iných automobiliek nemali pozitívne skúsenosti. Očakávali sme lenivé a hlavne „žravé“ auto. Nebudeme napínať: mýlili sme sa.

Benzínový jeden a pol liter autu poskytuje prekvapujúcu dynamiku. A pomáha mu pritom i prevodovka, ktorá má prednastavených sedem prevodov. Vďaka tomu pôsobí ako bežná automatická prevodovka a úspešne eliminuje aj nepríjemne vysoké otáčky pri preraďovaní smerom hore.

Veľké auto má výborne naladený podvozok. Pri prejazde výrazných priečnych nerovností síce nepatrí medzi tie najtichšie, no pre bežnej premávke na slušnejších cestách je veľmi pohodlný. Dobre zvláda aj nájazdy do ostrejších zákrut, kde sa vyššia kabína nakláňa podľa očakávaní o čosi viac, no kolesá zvolenú stopu držia prekvapujúco spoľahlivo.

A spotreba? Výborná – aj pri veľmi svižnom tempe sme sa v priemere nedostali nad 8,4 l/100 km. V Eco režime sa nám darilo jazdiť takmer pollitra pod ňou.

Resumé

Honda CR-V je vynikajúcim spoločníkom, ktorý posádku rozmaznáva dostatočným priestorom a vodičovi spôsobuje potešenie dobre vyladenou komunikáciou prevodovky a motora. A robí to nielen pri dlhých trasách, ale aj v meste. Chválime ju aj za množstvo praktických odkladacích priestorov a za prekvapujúco nízku spotrebu.

Foto: Andrej by Canon

Text: www.stellacentrum.sk

PLUSY

+ spotreba
+  pružnosť motora vo všetkých jazdných režimoch
+ prevodovka
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ vnútorný komfort

 

MÍNUSY

- plastová imitácia dreveného obkladu v interiéri

Technické údaje:

Motor

R4/16, prepĺňaný benzín

Zdvihový objem (cm3)
1498

Výkon (kW/k/ot)
142/193/5600

Krútiaci moment (Nm)
243/2000 - 5000

Pohon
oboch náprav

Prevodovka
7-stupňová CVT

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
9,5

Maximálna rýchlosť (km/h)
200

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
8,9

Objem batožinového priestoru (l)
472

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1598 - 1705

Rozmery d x š x v (mm)
4600 x 1855 x 1689

Rázvor (mm)
2662

Cena vozidla od (€)
25 990

Cena testovaného vozidla (€)
35 590