stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Kia Ceed 1.0 T-GDi Gold: Ambiciózny trojvalec!

Model Kia Ceed sme mali možnosť „odjazdiť“ už vo viacerých výkonových verziách. Všetky boli v najvyššom vybavení, s agregátmi, ktoré sa uchádzali o našu priazeň relatívne vysokými výkonmi. Preto sme bol veľmi zvedaví na to, aké je toto auto vtedy, keď sa pod jeho kapotu dostane trojvalec, s objemom pod tisíc centimetrov kubických...

Komfort, primeraný cene

Kia Ceed nás vždy presvedčí svojím podvozkom. Na túto kategóriu vozidiel je naozaj nadštandardný. Mestské komunikácie, ktorým sa dostáva čoraz menšej starostlivosti, zvláda excelentne. Pri každom doteraz testovanom Ceed-e sme mali pocit, že sedíme vo vozidle, ktoré je nespravodlivo zaradené do nižšieho segmentu.

Model vo verzii Gold ponúka rovnaký komfort ako jeho drahšie alternatívy, no je podstatne skromnejšie vybavený bezpečnostnými asistenčnými systémami (chýba napríklad sledovanie mŕtveho uhla). My by sme si však určite priplatili LED svetlomety, ktoré si v tejto verzii možno prikúpiť. Neznamená to však, že v kabíne na vás bude čakať iba volant a pedále. Nechýba tu dvojzónová klimatizácia (automatická), vyhrievanie predných sedadiel a dokonca aj volantu a ovládanie informačného systému priamo z výborne tvarovaného volantu.

Objem batožinového priestoru za zadným radom sedadiel 395 litrov prezrádza, že Ceed patrí do vyššieho segmentu vozidiel, ako ho zaraďuje jeho priaznivá cena (16 780.- Eur).

Ako jazdí?

Vozidlo s menším agregátom má oproti silnejším modelom tú výhodu, že rovnakú karosériu zaťažuje podstatne ľahší motor. Výhody nižšej hmotnosti sme si uvedomili i pri šoférovaní. Tým, že je nad prednou nápravou menší motor dávajú výhodu v lepšom zrýchľovaní v zákrutách a zároveň to garantuje elimináciu nedotáčavosti.

Trojvalec podporovaný turbom produkuje výkon 73,6 KW. Jeho akustický prejav je prekvapujúco dobrý, agilitou absolútne nestráca na štvorvalec 1,4, ktorý bol doteraz najnižšou možnou motorizáciou. V meste vodič nepociťuje absolútne žiadny hendikep pri rozjazdoch z križovatiek a ani v prípade potreby rýchleho predbiehania súbežne idúcich vozidiel. Menší objem sa však prejaví v prudších stúpaniach a pri plne obsadenom vozidle. Nie je to však nič s čím by si vodič neporadil. Stačí iba ráznejšie prišliapnuť na plynový pedál a zvoliť režim častejšieho manuálneho podraďovania.

Po meste sme jazdili svižne so spotrebou 5,9 – 6,2 l, na okreskách sme dokázali „plachtiť s ľahkou nohou“ so spotrebou okolo 5 l a na diaľnici, pri predpisovej maximálke (130 km/h a 3000 ot/min) sme z nádrže odčerpávali každých sto kilometrov 6,2 – 6,3 l.

Resumé

Kia Ceed 1,0 T-GDi je koncepciou, ktorá je vhodná nielen do mesta. Je komfortnou voľbou aj pre dlhšie cestovanie maximálne štyroch dospelých (nakoniec ako všetky „vraj 5-miestne“ vozidlá v súčasnej ponuke). Ponúka vynikajúci podvozok a pružný motor s akceptovateľnou spotrebou. K dokonalosti nám u skúšanej verzie chýbalo iba jediné – automatická prevodovka.

Foto: KIA

Text: www.stellacentrum.sk

PLUSY
+ komfort vo vnútri
+ naladenie podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ pružnosť motora v mestskom režime

 

MÍNUSY
- iba manuálna prevodovka

Technické údaje:

Motor
vznetový R3 prepĺňaný

Zdvihový objem (cm3)
998

Výkon (kW/k/ot)
73/99/6000

Krútiaci moment (Nm)
172/1500 - 4000
 

Pohon
prednej nápravy
 

Prevodovka
6-stupňová manuálna
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,8

Maximálna rýchlosť (km/h)
183

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,6 – 6,1 (v teste 5,3 – 6,3)

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4310 x 1800x 1447

Rázvor (mm)
2650

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Objem batožinového priestoru (l)
395/1291

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1427

Celková hmotnosť (kg)
1800

Cena vozidla od (€)
13 990

Cena testovaného vozidla (€)
16 780