Začneme takmer reklamne: Ceed je v portfóliu značky Kia preto, lebo je to jednoducho dobré auto, za veľmi slušné peniaze. Otestovali sme už všetky jeho predchádzajúce generácie, s rôznymi motorizáciami a vždy sme sa presvedčili o tom, že je to mimoriadne vydarený reprezentant nižšej strednej triedy. Tentoraz sme sa rozhodli zistiť, ako funguje nový agregát, ktorý sa pod jeho kapotu dostal ako ostatný...
Namiesto opisu faceliftových zásahov sa poďme radšej pozrieť rovno pod kapotu. Nový benzínový motor s označením 1,5 T-GDi má výkon 117,5 kW. Prenos jeho výkonu na prednú nápravu zabezpečuje 6-stupňová manuálna prevodovka, s presnými a krátkymi dráhami. Tento motor nahrádza predchádzajúci model 1,4 T-GDi a je viac ako iba kozmeticky upraveným agregátom.
Nová je technológia CVVD (Continual Variable Valve Duration), ktorá zabezpečuje variabilné otváranie ventilov podľa aktuálne záťaže motora. S touto technológiou je späté aj variabilné olejové čerpadlo, ktoré reguluje tlak oleja podľa zaťaženia agregátu. Použité technológie prispeli k zvýšeniu výkonu o 15 kW a zlepšili aj krútiaci moment, ktorý je teraz 253 Nm. Táto zmena priniesla vyššiu agilitu motora v rozmedzí jeho otáčok od 2 100 do 3 800.
Pocitovo musíme motor pochváliť za jeho ochotu šplhať sa do vyšších otáčok, pri ktorých posiela do výfuku príjemný akustický prejav. Pri razantne rýchlom jazdení treba však pamätať na to, že vodičovi radosť zo športovej jazdy poskytne za samozrejmú palivovú protihodnotu. Spotreba sa vtedy poľahky dokáže prehupnúť aj cez 8 – 8,7 l/100 km.
Pri bežnom jazdení po okreskách sme sa s prehľadom dostávali pod 6 l/100 km, veľakrát aj pod 5 l/100 km. V meste to bolo 7 litrov, na diaľnici v okolí 8 litrov.
Zaujímavá a praktická voľba
Ceed je reprezentantom jedného z najlepších podvozkov v triede. Podvozková platforma sa správa veľmi príjemne nielen na výtlkoch, ale aj pri prejazde cez vyššie priečne nerovnosti. K pohodliu posádky vo vnútri prispievajú pohodlné sedadlá. Dostatočné tvarovanie bočníc dvojice predných, trupom cestujúcich poskytuje v zákrutách vyhovujúcu podporu.
Na zadnom rade, ako u všetkých vozidiel v tejto triede, sa cítia najpohodlnejšie iba dvaja dospelí cestujúci. K ich pohodliu prispievajú aj samostatné výduchy klimatizácie, na ktorých so dokážu regulovať distribúciu vykurovania i chladenia.
K rodinnému charakteru vozidla prispieva aj 395-litrový batožinový priestor. Jeho veľkosť na prvý pohľad neprekvapí, no po jednoduchej úprave možno variovať jeho dvojité dno, pod ktorým sa navyše nachádza aj dojazdové koleso.
Kia Ceed je podľa nás slušným a veľmi dobre vyzerajúcim rodinným autom, ktoré je s cenou pod hranicou pod 25-tisíc eur férovou ponukou od automobilky. Overená technika, nekomplikovaná manuálna prevodovka a pružnosť modernizovaného motora budúcemu majiteľovi určite veľa vrások na čele nespôsobia. Navyše Kia ponúka stále dostatočne dlhú záručnú dobu, a tak sa pri voľbe tohto vozidla netreba ničoho nepredvídaného obávať...
Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ exteriér
+ pružnosť motora vo všetkých jazdných režimoch
+ prevodovka
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ svetlomety LED
MÍNUSY
- lesklé plochy vo vnútri
Technické údaje:
Motor
R4, prepĺňaný
Zdvihový objem (cm3)
1482
Výkon (kW/k/ot)
117,5/160/5500
Krútiaci moment (Nm)
253/1500 - 3500
Pohon
prednej nápravy
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
8,4
Maximálna rýchlosť (km/h)
210
Spotreba podľa výrobcu (WLTP l/100 km)
5,5 – 6,3
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4 315 x 1 800 x 1 447
Rázvor (mm)
2 650
Objem batožinového priestoru (l)
395/1291
Pohotovostná/celková hmotnosť (kg)
1255/1820
Cena vozidla od (€)
17290
Cena testovaného
23 740