stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

KIA NIRO HEV: Ešte stále bez nabíjačky...

Pamätáme si, ako nás Niro výnimočne oslovilo už prvou generáciou. Prešiel krátky čas a už tu je jeho ďalšia generácia. Elegantná, s kvalitným interiérom a so zmeneným exteriérom. Pre testovanie sme si tentoraz vybrali hybridnú verziu. Kombináciu „baterky“ so „spaľovákom“, ktorá pri niektorých značkách vyvoláva aj otázniky a burcuje vášne viacerých jej odporcov...

Exteriér

Vyznačuje sa najmä prepracovanou prednou maskou, na ktorej si všimnete neprehliadnuteľné „poschodové“ LED svetlá. Na prednej časti sa nám páčilo, že pôsobí moderne a nie je dizajnérsky zbytočne preexponovaná. Na bočnej siluete nás zaujalo použitie plastov na zadných partiách, nejde však iba o prvoplánovú ozdobu, ale za plastom sa skrýva aerodynamický tunel, ktorý odvádza bočné prúdenie vzduchu za zadnú časť vozidla. Vozidlo tak deklaruje hodnotu aerodynamického odporu C 0,29. Pevne veríme, že plast, s vysokým leskom, bude dostatočne odolný voči mechanickým poškodeniam a nebudú na ňom vidno stopy po strojovom umývaní.

Interiér

Oproti predchádzajúcej generácii nájdeme vo vnútri crossoveru kvalitný a veľmi dôveryhodne pôsobiaci interiér. Pre vodiča je určená palubná doska s dvojicou širokouhlých displejov s vysokým rozlíšením. Ocenili sme, že mnohé zo zobrazovacích údajov možno ovládať priamo z volantu a nie iba dotykovo.

Posed vodiča i spolujazdca vo vyhrievaných predných sedadlách je pohodlný. V testovanej verzii boli obe sedadlá smerovo plne elektricky nastaviteľné. V chladných dňoch poteší vodiča vyhrievaný volant a ergonomicky správne zvládnuté rozmiestnenie všetkých ovládacích prvkov. Pre oddych pravej ruky vodiča je určená slušne široká lakťová opierka, s ktorou sa bez problémov môže podeliť aj so spolujazdcom.

Batožinový priestor ponúka objem 451 litrov, po skloopení sedadiel je to 1 455 litrov. Sedenie vzadu je komfortné, k dispozícii sú USB-C výstupy a prieduchy klimatizácie. Najviac nás však potešilo, že do vozidla sa vojde aj dojazdové koleso, čo je v dnešných časoch hybridov a plug-inov vec už takmer neuveriteľná!

Pohon

Pod prednou kapotou sa ukrýva klasický atmosféricky motor s Atkinsonovým cyklom spaľovania, s výkonom 77,2 kW, s objemom 1,6 litra. Agregát je spriahnutý so 6-stupňovou DCT prevodovkou, ktorá pracuje veľmi spoľahlivo a bez akýchkoľvek náznakov trhania. Maximálny krútiaci moment je 144 Nm. Spaľovaciemu motoru asistuje elektromotor s maximálnym výkonom 32 kW, ktorý má vyšší krútiaci moment ako spaľovací motor – až 170 Nm. Kombinovaný výkon tak dosahuje 104 kW a maximálny krútiaci moment 265 Nm.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 10,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 162 km/h. Toto sú údaje, ktoré výrobca udáva pri 18-palcových diskoch. Pri 16-palcových je zrýchlenie 10,6 sekundy a maximálna rýchlosť 165 km/h.

Jazda

Hybridné Niro papierovo nie je trhačom asfaltu. No subjektívny pocit zo zrýchľovania je slušný, samozrejme nesmiete sa báť rázneho dupnutia na plynový pedál. Oproti ostatným hybridom poteší už spomínaná DCT prevodovka, ktorá na rozdiel od CVT prevodovky dáva posádke neporovnateľne vyššiu úroveň akustického komfortu. Zaujalo nás, že krídelká pod volantom neslúžia na manuálne preraďovanie rýchlostných stupňov, ale sú určené pre úpravu úrovní rekuperácie...

Páči sa nám, že Niro má rovnako komfortný podvozok ako Ceed. Je pre vodiča absolútne čitateľný a neprekvapí ani pri ostrých nájazdoch do zákrut. Negatívne na neho nevplýva ani transplantácia hmotnostne náročnejšej elektrickej infraštruktúry.

Za koľko jazdí?

Určite chcete aby sme namiesto spotreby začali cenou... Takže: základná je 27 590 eur, nami testovaná verzia vo full vybavení stojí 36 970 eur.

 Ale poďme k tej spotrebe: 42-litrová nádrž sľubuje dojazd 800 kilometrov. Pri bežnej dynamickej jazde sme sa so spotrebou pohybovali na úrovni 5 – 5,5 l/100 km. Keď sme sa kochali okolím dostali sme sa na 4,5 l/100 km. A keď sme sa rozhodli šetriť planétu aj pre našich nasledovníkov, tak sme sa v ekologickom režime pohybovali v rozsahu 3,8 – 4,0 l/100 km.

Teší nás, že ešte stále vznikajú autá, pri ktorých zúfalo nesledujete navigáciu, kde je najbližšia nabíjačka, no predsa len šetríte prírodu a nielen svoju peňaženku...

 

 

Foto: Andrej by CANON
Text: www.stellacentrum.sk

Ďalšie fotografie a technické údaje:

Technické údaje:
Motor
R4/16V

Zdvihový objem (cm3)
1,6

Výkon (kW/k/ot)
104

Krútiaci moment (Nm)
265
 

Prevodovka
6-stupňová automatická
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,8

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
4,4 – 4,7

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4420 x 1825 x 1545

Rázvor (mm)
2720

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové + rekuperácia

Pohotovostná hmotnosť/ zaťaženie (kg)
1399/541

Cena vozidla od (€)
27 590

Cena testovaného vozidla (€)
36 970