stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Kia Niro PHEV: Úspešný seriál pokračuje...

Niro sa zaraďuje k modelom automobilky Kia, ktoré sú medzi motoristami veľmi obľúbené. Je to auto poctivej strednej triedy, ktoré poskytuje okrem dlhoročnej záruky aj veľmi príjemné vnútorné prostredie a hlavne veľmi slušné jazdné vlastnosti. Tentoraz sme sa dostali k modelu, ktorý jazdí na benzín a dokáže to aj na elektrinu (túto ostatnú vetu sme mohli pokojne nahradiť štvoricou písmen PHEV)...

Interiér vozidiel tohto výrobcu je vždy istotou. Použité sú trvácne a kvalitné materiály, ktoré sa veľmi ľahko udržiavajú. Sedenie na oboch radoch sedadiel vyhovuje takmer akejkoľvek postave aj pri dlhšom cestovaní. Vzadu je priestor, ktorý svojou veľkorysosťou dokonca až prekvapí... Škoda len, že na bočné čalúnenie dverí sa dostali iba tvrdé materiály... Ale zasa tí, ktorí sedia vzadu majú k dispozícii nielen USB-C, ale aj 220-voltovú zásuvku! Za zadnými operadlami je batožinový priestor s objemom 348 litrov, po sklopení zadných operadiel 1342 litrov, čo sú pri vozidle, ktoré má okrem spaľovacieho motora aj batérie slušné údaje.

Digitálne informácie sprostredkúva vodičovi široký digitálny kokpit, v ktorom sú okrem najdôležitejších prevádzkových informácií integrované aj komunikačné systémy Apple a Android. Príjemné je využitie prémiového audio-systému, ktorý ponúka mimoriadny akustický zážitok.

Ako pri každom zo súčasných modelov Kia musíme spomenúť, že takmer všetko sa ovláda dotykovo, až na okrúhle voliče teploty klimatizácie.

O elektrický pohon sa stará 11,1 kWh batéria, ktorá podľa výrobcu sľubuje kombinovaný dojazd 59 kilometrov a v meste až 76 kilometrov, pri 16-palcových kolesách by to malo byť 65 km v kombinácii a 84 km v meste. Maximálna rýchlosť pri prevádzke na elektrinu je 134 km/h. Absenciu dobíjania akumulátora motorom, nahrádza inteligentný systém intenzity rekuperácie, ktorý sa aktivuje samostatne po vyhodnotení dopravnej situácie, bez akéhokoľvek zásahu vodiča.

O pohon na benzín sa stará 4-valcová tisícšestovka s turbom a s priamym vstrekovaním, ktorá pri spriahnutí s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou ponúka výkon 105 konských síl. V spojení s elektrinou je to však úctyhodných 183 konských síl. Z 0 na 100 km/h vozidlo zrýchľuje za 9,6 sekundy. Zaujímavosťou je, že vozidlo pri cúvaní nepoužíva motor a prevodovka nemá stupeň R. Pri cúvaní využíva elektromotor, v prípade, že v batérii nie je dostatok energie, spaľovací motor ju dobíja natoľko, aby bolo cúvanie na elektrinu možné. Výhodou je, že prevodovka môže byť jednoduchšia a hlavne – ľahšia!

K ďalším mnohým benefitom vozidla patrí, že pre prevádzke na elektrinu je absolútne tiché. Vývojári na karosérii popracovali tak, ze neprodukuje takmer žiadny aerodynamický hluk a pri prejazdne veľkých priečnych nerovnosti, pri ktorých môže nastávať malé „krútenie“ karosérie, sa akusticky vôbec neprejavuje.

Niro v základe Silver stojí 36 590 Eur, najvyššie vybavenie Platinum vás bude stáť 45 190 Eur, za to dostanete audio systém Harman-Kardon, farebný head-up displej, automatické otváranie batožinového priestoru, 220-voltovú zásuvku a ďalšie nadštandardné prvky.

Na záver musíme férovo prezradiť, že výrobca v tomto prípade neklamal, deklarovaný dojazd v meste aj mimo neho sme neraz dokonca prekračovali. Ak teda bývate v okolí hlavných miest a máte parkovanie s nabíjacou zásuvkou môžete o tomto vozidle premýšľať. Dostanete sa k dobre vybavenému autu, s ktorým sa môžete pokojne vydať aj na dlhšie trasy, na ktorých je dostatok čerpacích staníc. Pocestujete zaručene v pohodlí a v pohode.

 

Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk