stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Kia Picanto 1.0 T-GDi X-Line: Po meste svižne a s radosťou!

Malé autá do mesta sú segmentom, ktorý nás pri testovaní vždy veľmi zaujíma. Nie vždy sa nám podarí zajazdiť si s vozidlom, ktoré je zábavné, má prekvapujúco dobrý podvozok a napriek tomu, že deklaruje nízkoobjemový trojvalec, dokáže bravúrne zvládať nekompromisný zrýchľovací súboj pri získavaní najlepších pozícií pred semaformi....

Skúšané Picanto, akoby už svojou výrazne žltou farbou prezrádzalo, že toto autíčko bude napĺňať ambície jeho majiteľa jazdiť svižne. Spočiatku sme sa obávali aké bude časté nastupovanie a vystupovanie, ktoré k pracovnému dňu v meste patrí. Nebolo to najhoršie, dokonca vzhľadom na rozmery auta, takmer komfortné.

Cena? Prijateľná. Vybavenie? Slušné.

Picanto je v ponuke v štyroch stupňoch vybavenia označenými ako Silver, Gold, GT-Line a X-Line. Ceny sa začínajú od 11 690 Eur a končia na úrovni 15 890 Eur (toľko stojí aj nami testovaný exemplár).

K dispozícii sú tri motorizácie: 1,0 Dpi 49 kw, 1,2 Dpi 62 kw a 1,0 T-GDi 74 kw. Agregáty môžu byť spojené s manuálnou no aj s automatickou prevodovkou.

Základná výbava Kia Picanto obsahuje manuálnu klimatizáciu, palubný počítač s 2,6" (manuál) alebo 4,2" (automat) LCD displej, výškovo nastaviteľný volant, denné svietenie so žiarovkami (nie LED), svetelný senzor (automatické prepínanie medzi dennými a stretávacími svetlometmi), 14-palcové oceľové disky kolies s okrasnými plastovými krytmi, rádio s Bluetooth, AM/FM/DAB s dvomi reproduktormi, asistent rozjazdu do kopca (hill holder) či diaľkové ovládanie centrálneho zamykania.

Testované Picanto X-Line je dobre vybaveným autom. K dispozícii sú: aktívny asistent udržiavania v strede jazdného pruhu, systém sledovania pozornosti vodiča, automatické núdzové brzdenie, ktoré rozpozná autá aj chodcov, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné kotúčové brzdy (nižšie verzie majú vzadu bubny), LED denné svietenie, LED zadné svetlá a LED zadné hmlové svetlá, 16-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, zadná parkovacia kamera s dynamickým navádzaním, zadné parkovacie senzory, automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla tlačidlom (Smart key), navigačný systém s 8” dotykovým LCD displejom, USB-A vstup, 6 reproduktorov, Apple CarPlay/Android Auto či bezdrôtovú nabíjačku mobilu.

Pocity zvnútra...

Po nasadnutí do vozidla prekvapia kvalitné a precízne namontované materiály. Priestor pre vodiča je ergonomicky zvládnutý výborne, prekvapí aj tým, že obmedzenia v oblasti kolien a lakťov sú, napriek tomu, že ide o malé vozidlo, minimálne. Slušný priestor má aj spolucestujúci vpredu. Vzadu je, logicky, miesto iba pre dvoch dospelých, chýbala nám tam iba stredová sklopná opierka s otvormi pre nápoje a vo dverách väčšie odkladacie kapsy.

Za druhým radom sedadiel je k dispozícii batožinový priestor s objemom 255 dm3 , čo naj bežné nákupy a drobnejšiu batožinu pre dvoch v pohode stačí. Po sklopení operadiel je k dispozícii 110 dm3 a to už dovnútra dostanete aj rozmernejšie predmety.

Jazdenie

Nebudeme zdržiavať: ak hľadáte malé auto, v ktorom sa nebudete cítiť utláčaný a vždy poľahky zaparkujete, neváhajte. Neváhajte ani preto, lebo vozidlo s motorom, ktoré sa prezentuje krútiacim momentom 172 Nm a 74 kW, je naozaj svižné a hravé. Odpichy z križovatiek sú aj vďaka nízkej hmotnosti excelentné. Pomáha pri nich aj dlhý prvý rýchlostný stupeň. Ak sa ponáhľate, no rešpektujete mestské rýchlostné limity, dokážete s autom v mestskej premávke jazdiť tak akoby malo automatickú prevodovku. Tretí prevodový stupeň je schopný bezproblémovo zrýchľovať od 30 do 70 km/h. A motor sa stále drží v akusticky prijateľných obrátkach.

Jazda mimo mesta je pre dvoch absolútne bezproblémová. Komfortnou cestovnou rýchlosťou okolo 100 km/h sa dostávate na 2100 otáčok za minútu. Pri športovejšom nájazde do zákrut treba však počítať s výraznou nedotáčavosťou, ktorú však rýchlo eliminujú elekltronické systémy a aj samotný vodič vďaka citlivej a presnej reakcii riadenia.

Spotreba vozidla sa pri naozaj dravej jazde po meste pohybovala okolo 6,1 l/100 km, pri „ľahkej nohe“ to bolo takmer o liter menej!

Benefity pre budúcich majiteľov

Na auto výrobca poskytuje 7-ročnú záruku, ktorá platí do limitu 150 000 kilometrov. Záruka na lak je 5-ročná, na prehrdzavenie 12-ročná a aktuálne mapy budete mať v navigácii 7 rokov. Spolu s dobrými jazdnými vlastnosťami a miernou spotrebou je to auto, nad ktorým hodno uvažovať...

Foto: Andrej

Text: www.stellacentrum.sk

 

Technické údaje:

Motor preplňaný benzínový R3, 998 cm3

Výkon 74 kW (100 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000ot./min.

Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.

Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.

Pneu. 195/45 R16

Batožinový priestor 255/1 010 dm³

Rozmery: 3 595 × 1 625 × 1 500 mm

Rázvor 2 400 mm

Pohotovostná/celková hmotnosť 1 057/1 450 kg

Objem nádrže 35 l.

Najvyššia rýchlosť 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,3 s

Spotreba (WLTP) 5,0 – 5,5 l/100 km

Emisie CO2 114 – 124 g/km