stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

KIA RIO 1.0 T-GDi Extra: Tentoraz s automatom...

V segmente menších a lacnejších vozidiel „loví“ čoraz viac slovenských motoristov. Stiesnené podmienky na hlavných mestských ťahoch, málo (neustále sa skracujúcich) parkovacích miest na uliciach, čoraz užšie parkovacie boxy v nákupných centrách... A k tomu všetkému pomaly sa posúvajúce kolóny, v ktorých sa ľavá noha na spojkovom pedáli rýchlo unaví. Nečudo, že ideálom mestských cestovateľov sa stávajú malé, dobre vybavené autá. Najideálnejšie s kvalitnou automatickou prevodovkou. Takým chce byť aj model Rio, ktorý sme skúšali – ako inak – práve v preplnených uliciach Bratislavy a jej blízkom okolí...

 Už prvé desiatky metrov v malom aute, s ľahkým benzínovým trojvalcom pod kapotou, nás presvedčili, že malé nemusí byť lenivé a ani stiesnené. Vo vnútri nás zaujala kvalita zostavenia jednotlivých dielov i ich príjemne pôsobiaci vzhľad.

Sedenie vpredu spĺňa atribúty cestovateľov aj na niekoľko stoviek kilometrov. Vzadu to tiež nie úplne beznádejne, pri miernom obmedzení vodiča dokážu za sebou sedieť dvaja ľudia s výškou aj mierne nad 180 centimetrov. Pasažier vzadu bude mať stále malú rezervu pred kolenami a chodidlá pohodlne dostane pod sedadlo vodiča. Príjemným zistením pre nás bolo, že pod 300-litrovým batožinovým priestorom sa našlo miesto aj na dojazdovú rezervu. Batožinový priestor boduje ešte aj tým, že jeho bočnice sú plastové a preto na ich údržbu netreba zapínať elektrický vysávač.

Pre uľahčenie práce vodiča slúžia parkovacie senzory a zadná kamera. Tá premieta dostatočne kvalitný obraz na osempalcový displej, s Android Auto/CarPlay. Celej posádke spríjemní cestovanie manuálne nastaviteľná klimatizácia a elektrické sťahovanie okien.

Skúsenosti z jazdenia...

Menšie rozmery podvozkovej platformy sa prejavujú najmä pri prejazde priečnych nerovností. Vtedy je jazda, s jednoduchou zadnou nápravou, menej príjemná. Kompenzáciou za tento nedostatok je však práca ľahkého trojvalcového agregátu a dobre vyladenej 7-stupňovej automatickej prevodovky. Zrýchlenie v meste, pri rešpektovaní maximálnej povolenej rýchlosti 50 km/h je príjemne svižné. Automat radí ochotne a bez zbytočných prestojov.

Priznáme sa, že v meste sme na spotrebu určite nejazdili. Dynamika motora nás priam provokovala k rýchlym štartom v križovatkách a aj k veľmi svižnému prepletaniu sa v mestských kolónach. Aj preto sme boli veľmi zvedaví na spotrebu. Po týždňovom spriemerovaní sme sa dostali na 6,5 l/100 km. S ľahšou nohou dokázal kolega jazdiť za 5,5 l/100 km.

Pri jazde po diaľnici sa pri rýchlostiach nad 100 km/h už vozidlo dynamikou neohuruje, najmä pri obsadení štvoricou dospelých cítiť, že 74 kW motor je predsa len menšou „náložou“. Pri pokojnej jazde sme však žiadnu absenciu výkonu nepociťovali, naopak Rio sa nám odmenilo jazdením so spotrebou tesne pod 5 l/100 km.

Komu by sme ho odporúčili?

Auto je vhodnou alternatívou pre tých, ktorí hľadajú vozidlo na denné cestovanie po meste. Motor je vybavený reťazovým, teda takmer večným, rozvodom. Je dostatočne agilný a spriahnutý s výborne pracujúcou automatickou prevodovkou. Na rozdiel od francúzskej a japonskej konkurencie to nie je „vysávačová“ CVT, ale skutočne fungujúca 7-stupňová verzia.

No a na úplný záver, bez rozsiahlejšieho komentára: záruka na toto auto je 7 rokov, alebo 150 000 kilometrov!

Text: www.stellacentrum.sk

PLUSY

+ záruka 7 rokov
+ kvalita zostavenia tvrdených plastov
+ priestor aj na zadných sedadlách
+ výborná automatická prevodovka
+ možnosť voľby doplnkového vybavenia

 

MÍNUSY

- menej komfortná zadná náprava

Technické údaje:

Motor
R3

Zdvihový objem (cm3)
998


Výkon (kW/k/ot)
74/100/4500-6000


Krútiaci moment (Nm)
172/1500-4000
 

Pohon
predných kolies


Prevodovka
7-stupňový automat
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,4

Maximálna rýchlosť (km/h)
185

Spotreba (kombinovaná l/100 km)
od 5,3 – 5,8

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4065 x 1725 x 1450

Rázvor (mm)
2580
 

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Objem batožinového priestoru (l)
300

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1125

Cena vozidla od (€)
11 990

Cena testovaného vozidla (€)
14 490