Kia už niekoľko rokov produkuje autá, ktoré sa zbavili príznačného ázijského dizajnu, ktorý nie každému z Európanov vyhovoval. Vedenie pružne pochopilo tvrdé podmienky biznisu a začalo produkovať vozidlá, ktoré sú vzhľadovo absolútne konkurencieschopnými voči tradičným európskym produktom. A to vo všetkých cenovo-rozmerových segmentoch. Model Sportage nás teda absolútne neprekvapil svojím exteriérom, a tak nás skôr zaujímalo, ako sa mu darí s pohonom plug-in hybrid...
Exteriér
Predná časť je ukážkou nápaditého, technologicky zvládnutého dizajnu. Kia Tiger Nose je výrazne tvarovaná predná mriežka, ktorá „preteká“ do každého z kútov vozidla. A neprekážajú jej v tom ani bumerangové svetlá s LED technológiou. Tie ohraničujú hlavné svetlomety s technológiou Matrix LED. Spodnú časť „podopiera“ ochranný platový kryt motorovej časti a prieduchy vedúce k predným brzdám.
Interiér
Interiéru dominujú - zakrivený 12,3-palcový displej a množstvo klavírneho laku. Elegantná čierna má však nevýhodu, že na nej zostávajú odtlačky prstov. Sedadlá vodiča i spolujazdca sú komfortné, dostali sa do nich i porty USB pre rýchle nabíjanie a zaujmú výborne vymyslenými opierkami hláv, ktoré sú štíhle, no vtipne riešia aj zavesenie oblečenia, či tašiek.
Na batožinovom priestore sa nám páčilo, že batéria ho nijako neobmedzuje. Výrobca udáva objem 540 litrov, čo je v tomto segmente konkurencieschopná hodnota. Batéria je umiestnenia v strednej časti podvozkovej platformy, čím nielenže neobmedzuje vnútorný priestor vozidla, ale prispieva aj k jeho výnimočne dobrým jazdným vlastnostiam.
PHEV ako mestský ideál
Už viackrát sme v našich testoch písali o tom, že vozidlá PHEV sú najvhodnejšou alternatívou do mesta. Ak vám náhodou nevystačí obmedzený počet kilometrov na čisto elektrický pohon, nemusíte v strese zháňať voľnú nabíjaciu stanicu a jednoducho tých zopár kilometrov bez stresu dojazdíte na benzín. V prípade, že máte k dispozícii domáce parkovanie so „zásuvkou“ totiž elektrickú energiu doplníte za podstatne lacnejšiu sadzbu určenú pre domácnosti. A pokiaľ budete vozidlo nabíjať počas noci, nebude vám prekážať ani to, že vozidlá PHEV majú väčšinou niekoľkohodinový nabíjací cyklus.
Kia Sportage Plug-in Hybrid má zabudovanú technologicky vynikajúco zvládnutú jednotku manažmentu batérie. Tá monitoruje jej stav, napätie, izoláciu a spoľahlivo diagnostikuje prípadné poruchy. Dojazd vozidla v meste je 55 kilometrov.
Resumé
Kia Sportage PHEV je kvalitne urobené auto. Vo vnútri vás potešia kvalitné materiáli, zvonka zaujme zovňajškom neodškriepiteľne športového SUV. Ponúka všetko to, čo bude posádka potrebovať na cestách nielen v meste, ale aj mimo neho. Potešil nás aj výborne vyladený podvozok. Ak by sa v krátkom čase podarilo, nastupujúcimi technológiami, predĺžiť jej elektrický dojazd bez pridania ďalšej hmotnosti, určite by spôsobila konkurencii ešte hlbšie vrásky na čele ako im ich tvorí už teraz...
Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk
Fotogaléria a technické údaje:
Technické údaje:
Motor
R4 benzínový
Zdvihový objem (cm3)
1598
Výkon (kW/k/ot)
169/230
Krútiaci moment (Nm)
350
Pohon
všetkých kolies
Prevodovka
6-stupňová automatická
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
8,2
Spotreba podľa výrobcu (mesto/diaľnica/mimo mesta l/100 km)
8,1/7,7/6,9
Dojazd na elektrinu (km)
55
Max. nabíjací prúd
8 kW
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4515 x 1865 x 1650
Rázvor (mm)
2680
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové + rekuperácia
Objem batožinového priestoru (l)
540
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1830 - 1922
Cena vozidla od (€)
26 690
Cena testovaného vozidla (€)
35 290