Kia XCeed patrí podľa nášho názoru medzi naozaj príťažlivé autá strednej triedy. Jej tvorcovia sa rozhodli zatraktívniť osvedčený model Ceed tým, že zvýšili jeho svetlú výšku, a tak ho vlastne zaradili aj do triedy crossoverov...
Exteriér
Svetlá výška vozidla je premenlivá. Ak je vozidlo „obuté“ do 16-palcových pneumatík tak je 174 mm, ak si však na disky navlečie 18-palcové, tak je to už 184 mm. Preto sa nemožno čudovať tomu, že označenie crossover je naozaj namieste.
XCeed je oproti klasickému hatchbacku Ceed nielen dlhší, ale aj vyšší. A to bez dvoch milimetrov o 5 centimetrov!
Interiér z pohľadu vodiča
Vnútrajšok vozidla je vlastne stále rovnako kvalitným „ceedom“ aký sme už poznali. Palubnej doske dominuje 10,25 palcová dotyková obrazovka, ktorá dokáže prehľadne ukazovať aj podrobné mapové podklady navigácie. Ďalší displej je priamo pred vodičom a digitálne ukazuje dôležité prevádzkové údaje.
V aute je príjemne zvládnutá ergonómia. Všetko je na dosah vodiča. Pohodlie poskytuje i široká lakťová opierka a dobre tvarované sedadlá. Všetky materiály, ktorých sme sa počas jazdy dotýkali boli veľmi kvalitné a príjemné. Páčil sa nám priemer a hrúbka volantu, ktoré zdôrazňovali vodičovi, že auto môže mať v každej situácii plne pod kontrolou. Stále neobvyklým bonusom v jeho prípade bolo i to, že jeho veniec bol v prípade potreby vyhrievaný po celom obvode.
Pozitívom tejto verzie je, že jej batožinový priestor dokáže zhltnúť už v základe až 426 litrov nákladu a po sklopení operadiel zadného radu sedadiel je to až 1378 litrov. Priestor, do ktorého sa dostanete elegantne cez piate elektricky ovládané dvere narástol, oproti klasickému hatchbacku, o veľmi slušných 31 litrov.
Testovaný pohon
Na vyskúšanie sme dostali 1,4-litrový prepĺňaný benzínový štvorvalec, ktorý produkoval výkon 140 konských síl. Hodnota krútiaceho momentu dosahovala 242 Nm. Hoci vozidlo vyzerá na prvý pohľad ako „štvorkolka“, poháňaná je iba predná náprava. Tento model sa s pohonom oboch náprav zatiaľ nevyrába.
Motor je spriahnutý so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Táto kombinácia dokáže vozidlo rozhýbať z nuly na stovku za 9,5 sekundy. Pri jazde sme v kombinovanom režime dosahovali spotrebu v rozmedzí 6,6 – 7,2 l/100 km.
Resumé
Na modeloch Ceed opakovane chválime podvozok. Ani po jeho zvýšení sme nezaznamenali žiadne zhoršenie. Veľmi dobre zvláda dva voliteľné režimy – štandardný i športový. Ak hľadáte auto, ktoré priťahuje pohľady tým, že pôsobí ako malé športové „SUV“ neváhajte. Podľa nás sa pri jeho denno-dennom využívaní problémov netreba obávať – Kia stále ponúka nadštandardnú 7 ročnú záruku, z toho prvé 3 roky bez obmedzenia počtu kilometrov.
Foto: KIA
Text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ exteriér
+ pružnosť motora vo všetkých jazdných režimoch
+ prevodovka
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ svetlomety LED
MÍNUSY
- absencia pohonu 4x4
Technické údaje:
Motor
R4, prepĺňaný
Zdvihový objem (cm3)
1353
Výkon (kW/k/ot)
104/140/6000
Krútiaci moment (Nm)
242/1500 - 3200
Pohon
prednej nápravy
Prevodovka
7-stupňová automatická
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
9,5
Maximálna rýchlosť (km/h)
200
Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
6,4 – 7,1 (7.0 v teste)
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4 395 x 1 826 x 1 495
Rázvor (mm)
2 650
Objem batožinového priestoru (l)
426/1 378
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1436
Cena vozidla od (€)
17 690
Cena testovaného vozidla (€)
25 290