stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Mercedes-Benz B250e: Úspornejšia verzia priestoru...

Mercedes-Benz je v oblasti plug-in hybridov v čase písania tohto testu jednoznačne medzi najlepšími. Jeho modely ponúkajú, po čoraz kratšom čase nabíjania, dojazdy od 50 do 120 kilometrov, čo sú hodnoty, ktoré už ponúkajú, pri dochádzaní do práce, aj niekoľkodňové ekologické jazdenie. Tentoraz sme sa pozreli na vynovené „Béčko“, v kombinácii elektromotor – benzínový agregát...

Model Tiedy B je vozidlom, ktoré vzniklo pre to, aby splnilo nároky tých, ktorí hľadajú čosi čo sa rozmerovo podobá SUV, no takúto koncepciu práve nepotrebujú. Je dobré, že „béčko“ vzniklo a hlavne: že existuje. Je totiž už jedným z veľmi mála vozidiel, ktoré možno označovať ako MPV.

Príjemne pôsobiaci exteriér dopĺňa praktický interiér, v ktorom je dostatok priestoru. V prednej časti na posádku čakajú dve veľmi pohodlné sedadlá, ktoré sa ani výmenou generácií modelu priveľmi nezmenili. V zadnej časti sú sedadlá, ktoré ponúkajú rôzne polohy nastavenia a dokonca aj ich horizontálne posúvanie. Za zadnými operadlami je 405 litrový batožinový priestor s dvojitou podlahou. Dá sa samozrejme zväčšiť sklopením zadných operadiel, ktoré sú v pomere 40:20:40.

Samozrejmosťou je skvelý systém MBUX, sledovanie a prístup do vozidla cez mobilnú aplikáciu Mercedes Me, bezdrôtové nabíjanie telefónov. V prípade tejto verzie nemôžme zabudnúť ani na samostatné elektrické vykurovanie a klimatizáciu – obe funkcie možno ovládať diaľkovo cez už spomenutú aplikáciu.

Ku komfortu vodiča prispievajú funkcie adaptívneho tempomatu DISTRONIC a automatický parkovací systém PARKTRONIC. Nám sa (ako vždy špeciálne pri Mercedesoch) páčili LED svetlomety so skvelo pracujúcou technológiou Multibeam.

Hybridný pohon? Ideálny!

Batéria s kapacitou 15,6 kWh ponúka po plnom dobití „papierovo-laboratórny“ dojazd 77 kilometrov. Pretože neexistuje značka, pri ktorej by tento údaj súhlasil s reálnym využívaním vozidla, zamerali sme sa na skutočný dojazd. Podarilo sa nám dosahovať hodnoty niekoľko kilometrov nad 60. No a to je pre plug-in hybrid veľmi slušná hodnota. Spotreba elektromotora sa pohybovala v rozmedzí 16,5 – 20 kWh na 100 km. Najvyššiu hodnotu spotreby sme dosahovali pri jazde po diaľnici, na ktorej možno ísť na čisto elektrický pohon do rýchlosti 135 km/h.

Nabíjací výkon 3,7 kW možno zvýšiť na 11 kW, jednosmerný prúd umožňuje až 22 kW. Nabíjanie z 10 na 80 percent je menej ako 30 minút.

Benzínový agregát má objem 1332 cm3 a výkon 120 kW (164 k), poháňa prednú nápravu, celkový výkon oboch agregátov dosahuje hodnotu 160 kW (218 k). Vo vozidle je inštalovaná 8-stupňová dvojspojková automatická prevodovka, ktorá umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Počas testovacieho týždňa sme samozrejme sledovali aj spotrebu benzínu. V prípade aktívneho využívania elektrického pohonu, s občasnou podporou spaľovacieho agregátu (pri predbiehaní a po prudšom zošliapnutí plynového pedála sa spaľovací motor pripája automaticky) sme dosahovali spotrebu do 1,5 l/100 km. Keď sme jazdi v hybridnom režime, v ktorom spaľovací agregát podporoval elektromotor to bolo 4,8  litra. Na diaľnici, bez využívania elektrickej energie sme dosahovali priemernú spotrebu v okolí 7 l/100 km.

Ako vodiči sme nezaznamenávali rozdiely v komforte jazdenia oproti klasicky poháňaným verziám. To, na čom by však mohol výrobca ešte trocha doladiť detaily je dosiahnutie plynulejšieho prechodu medzi brzdením rekuperáciou a mechanickým brzdením. Tu sú ešte isté rezervy, ktoré na komfort posádky pôsobia rušivo.

A resumé?

„Béčko“ je jednoznačne vhodným rodinným autom. Ponúka dostatok priestoru, ktorý sa oproti verzii bez batérií zmenšil minimálne. V prípade, že vlastníte vlastné nabíjacie miesto sprostredkuje majiteľovi veľmi ekonomické dojazdy na kratšie vzdialenosti, a to až na niekoľko dní. A čo je najdôležitejšie: vo vnútri ponúka tradičnú prémiovú kvalitu spracovania, akou sa Mercedes-Benz oprávnene chváli už desaťročia, do ktorej aplikoval všetky spoľahlivé asistenčné systémy...

Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk

PLUSY

+ elektrický dojazd
+ celková kombinovaná spotreba
+ vnútorný priestor
+ dynamika

 

MÍNUSY

- menšia palivová nádrž

 

Technické údaje:
Motor

Zdvihový objem (cm3)
R4 benzín + elektromotor

Výkon (kW/k)
160/218 celkovo
120/163 benzínový motor
80/109 elektromotor

Krútiaci moment (Nm/el/celkom)
270/300/450
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
7,6

Maximálna rýchlosť (km/h)
223/135

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
0,9 – 1,2

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4419 x 1796 x 1574

Rázvor (mm)
2729

Objem batožinového priestoru (l)
405

Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg)
1670/570

Cena vozidla od (€)
45 490

Cena testovaného vozidla (€)
59 844