stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Mercedes-Benz C 220d: Hit, ktorý nesklame...

Mercedes triedy C je príťažlivým vozidlom pre tých, ktorí hľadajú model z prémiového segmentu, no nechcú ním prvoplánovo provokovať. „Céčko“ je autom, ktoré svojho majiteľa už celkom solídne reprezentuje a poskytuje mu (najmä vo vnútri) pocit jazdného komfortu. Ostatná verzia, ktorú sme si vyskúšali, navyše vo vnútri navodzuje pocit, že si sadáte do zmenšeného „Eska“. A to je iba jeden z viacerých príjemných zážitkov z nášho testovania, ktoré sa vám v nasledujúcich riadkoch pokúsime sprostredkovať...

Mercedes-Benz triedy C vznikol v roku 1982. Automobilka ho vtedy predstavila ako najmenší z modelov. Jeho tvorcovia netušili, že práve model C sa stane najpredávanejším modelom značky. Z kedysi „malého“ auta sa stalo vozidlo, ktoré narástlo v aktuálnej verzii na dĺžku 4,75 m, rozšírilo sa na 1,82 m a získalo rázvor náprav 2,86 m. Nečudo, že už v predchádzajúcich generáciách sa začala trieda C neoficiálne označovať aj ako malé S. Nebolo to však úplne od veci. Mnohé z verzií totiž postupne preberali technológie určené najskôr práve pre najluxusnejšiu triedu automobilky.

Interiér

Vo vnútri budete mať pocit, že ste si sadli do zmenšeného „eska“, najmä preto, lebo céčko dostalo druhú generáciu infotainmentu MBUX s kvalitnou grafikou. Palubovke dominuje 12,3-palcový prístrojový štít a 11,9-palcový vertikálny displej natočený smerom k vodičovi. S vozidlom môžete komunikovať hlasovými povelmi, headup displej ponúka rozšírenú realitu pri navigácii. Veľmi sa nám páčilo zobrazovanie križovatky a semaforov na displeji, v zornom poli vodiča, pomáhalo nám to výrazne najmä pri čakaní v pozícii, keď sme mali oproti slnko a museli sme mať sklopené slnečné clony. Nemuseli sme sa zbytočne hrbiť a striehnuť na okamih, keď sa budeme môcť pohnúť.

 

Sedenie v prednom rade je výborné, sedadlá sú tvarované tak, aby poskytli viac komfortu aj spolujazdcom, ktorí sedia na zadnom rade sedadiel, no stále ponúkajú skvelé držanie trupu. Jediné, čím sa céčko prezradí, že predsa len nie je eskom, je horšie nastupovanie zadný rad sedadiel, otvory pre nastupovanie sú predsa len menšie... Veľkosť batožinového priestoru je pre bežné cestovanie dostatočná, reprezentuje ju objem 455 litrov.

O špičkovej kvalite použitých materiálov, vynikajúcej ergonómii a prekvapujúcom vnútornom priestore sa pri značke MB zoširoka azda už netreba rozpisovať...

Technológie a jazda

Nové motory využívajú mild-hybridnú architektúru so 48-voltovou technikou a integrovaným štartér-generátorom, v nami testovanej verzii C 220d, bol naftový dvojliter s výkonom 147 + 15 kW. Spriahnutý bol s 9-stupňovým automatom. Synchronizácia agregátu s prevodovkou patrí k najlepším voľbám na súčasnom trhu. Radenie je hladké, bez akýchkoľvek náznakov trhnutia, dokonca ani pri športovej jazde nevzniká pocit diskomfortu.

K istejšej jazde v športovom režime prispieva i prekvapujúco tuhšie naladený podvozok, ktorý pripomína skôr podvozky produktov bavorskej automobilky BMW. Je však vyladený dokonale, pretože jeho tuhosť nevyrušuje posádku pri prejazde priečnych nerovností ani v režime komfort. Koncepciu podvozka reprezentujú: vpredu lichobežníková a vzadu viacprvková náprava.

Spotreba vozidla sa počas testu pohybovala nasledovne: pri jazde na diaľnici pri 130 km/h okolo 5 l/100 km, okresky pod hranicou 5l/100 km a v meste do 8 l/100 km.

Resumé

Ostatná trieda C reprezentuje solídne vozidlá vyššej strednej triedy. Vo vybavení prekvapujúco priveľmi nezaostáva za špičkovými modelmi MB. Architektúra mild-hybrid pomáha dosahovať skvelé hodnoty spotreby, no najmä dlhý dojazd (66-litrová nádrž, dojazd cca 1100-1200 km). Auto vo verzii sedan je pohodlnou a komfortnou voľbou pre pohodových vodičov, ponúka však aj dynamickú jazdu s istotou výborne naladeného podvozka. A hlavne: vo vnútri naozaj sprostredkúva pocity akoby ste boli majiteľmi „zmenšeného eska“....

Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ exteriér
+  pružnosť motora vo všetkých jazdných režimoch
+ prevodovka
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách

 

MÍNUSY

- horšie nastupovanie na zadný rad sedadiel
- dotykové plôšky na volante

Technické údaje:
Motor
R4, prepĺňaný, diesel

Zdvihový objem (cm3)
1993

Výkon (kW/k/ot)
147/200/4200

Krútiaci moment (Nm)
440/1800 - 2800
 

Pohon
zadnej nápravy
 

Prevodovka
9-stupňová automatická
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
7,3

Maximálna rýchlosť (km/h)
245

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
4,9 – 5,6 (v teste 6,7)

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4751 x 1820x 1438

Rázvor (mm)
2865

Objem batožinového priestoru (l)
455

Pohotovostná/celková hmotnosť (kg)
1755/2155

Cena vozidla od (€)
47 052

Cena testovaného vozidla (€)
52 386