stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Mercedes-Benz C400e: Pod šesť sekúnd? Hravo!

Mercedes-Benz triedy C je akýmsi medzistupienkom na ceste k veľkému Mercedesu. Generačne však aj tento model rástol, a tak už nielen zvonka, ale ani vo vnútri nemáte pocit, že by ste sedeli v menšom aute. Tentoraz sme si na test vybrali kombináciu 4-valcového motora s elektromotorom. A pretože má k dispozícii aj masívne batérie a je ho možné nabíjať, pôjde o plug-in hybridnú verziu.

Mercedes-Benz C400e je model, ktorý by sme možno ani neočakávali. Laikom sa môže zdať, že dostať do „céčka“ plug-in hybridný systém nie je možné, skeptikom zasa, že je to zbytočné. Tiež sme neočakávali zázraky, ale po týždni jazdenia môžeme už v úvode napísať, že toto auto by sme brali všetkými desiatimi. Rýchle, komfortné s dobrým dojazdom na elektrinu....

Exteriér

Etalónom M-B elegancie bola a bude vždy čierna. V tomto prípade to vyriešili sofistikovane: zvolili tmavomodrú, ktorá sa v podvečer mení na takmer čiernu. A vtedy už si hravo môžete „céčko“ zameniť dokonca až s „eskom“. Nečudo, dizajnový jazyk značky sa rozhodol správne: na všetkých modeloch zachováva spoločné znaky, a tak už nie je spoločenským hendikepom aj na menších triedach A, B a C.

Ak by ste túžili zvýrazniť vzhľad tohto modelu nie je problém. K dispozícii je balík doplnkov AMG, v ktorom získate veľké zliatinové disky a špeciálnu prednú masku. K tomu, nielen v balíku AMG, aj skvelé LED svetlá, ktoré naozaj fungujú. No a v zadnej časti nesmú chýbať dva masívne otvory pre výfuky a viditeľné označenie 4Matic. Vtedy je každému za vami jasné, že pri súťažení v zrýchlení nepôjde iba o fazuľky.

Interiér

Posadíte sa a... ...fíha veď to je „esko“. Skutočne, aj vo vnútri okamžite zistíte, že sedíte v aute, ktoré má na kapote prémiovú značku. Displej v strede je obrovský a jednoznačne orientovaný tak, aby ho vodič čo najlepšie videl. Pred vodičom je ďalší plnohodnotný displej, z ktorého sa počas jazdy dozvedá všetky potrebné informácie o prevádzke vozidla. Palubná doska je podopretá plochou s decentným vertikálnym delením a dizajnovou absolútne čistá.

Dvojkombinácia farebnosti kože na sedadlách, na lakťovej opierke, ale aj na vnútornom obložení dverí je príjemne neradičná a pridáva na pocite luxusu. Sedadlá sú vyhrievané a samozrejme aj ventilované vďaka perforovaným plochám. No a veľmi pohodlné sedenie v oboch radoch sedadiel zážitkovo dopĺňa prémiový audiosystém.

Áno, odpovieme aj na vašu ešte nevyslovenú otázku: ako veľký je batožinový priestor? Nuž oproti klasickej motorovej verzii je o 140 litrov menší a ponúka iba 315 litrov objemu. Pozitívom je, že batérie ubrali z priestoru iba v batožinovom priestore. Na druhom rade sedadiel posádku nijako neobmedzujú.

Čo ho poháňa?

Hlavnou pohonnou jednotkou je benzínový štvorvalcový dvojlitrový agregát. Jeho výkon je 185 kW (252 koní). Ďalší výkon pridáva elektromotor v nádielke 95 kW (129 koní). Spočítané a podčiarknuté: celkový výkon je 280 kW (381 koní)! Po týchto faktoch sa určite nebude prieť o hodnotu zrýchlenia z 0 na 100 km/h: 5,4 sekundy.

Batéria má kapacitu 25,4 kWh a papierovo ponúka dojazd až 112 kilometrov. Z bežnej siete ju môžete nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 kW. Pozitívne je, že ju možno nabíjať aj jednosmerným prúdom, pri ktorom štandardnú hodnotu 20 kW môžete pred nabíjaním nastaviť na 55 kW, čo umožňuje nabitie pod 30 minút.

Jazdenie

Dynamika vozidla je neskutočná. Predbiehanie je v každej situácii bezpečné a komfortné. Pohon 4 kolies spoľahlivo prenáša celý výkon na vozovku bez akýchkoľvek strát. K sebavedomiu v zákrutách jednoznačne prispieva aj natáčanie zadnej nápravy. Pri prudších manévroch v ostrých zákrutách sa však predsa len hlási vyššia hmotnosť vozidla (2130 kg), no všetky hraničné situácie nám pomohli zvládnuť ostražité asistenčné systémy.

Spotreba

Na benzín je určená 50-litrová nádrž. Bez podpory elektriny sme v kombinovanom režime, mesto – diaľnica – mimo, jazdili s priemerom do 8 litrov/100 km. Pri jazde na elektrický pohon sme zaznamenávali spotrebu okolo 23 kWh/100 km. Oproti deklarovanému dojazdu 112 km sme sa dostávali k hodnotám 89 – 92 km na jedno nabitie.

Resumé

Mercedes-Benz C400e môže byť ideálnym vozidlom pre: mladú dynamickú dvojicu, ktorá denne dochádza do zamestnania z prímestského rodinného domu - s možnosťou nabíjania v garáži. Ak denne najazdí napríklad 25 kilometrov, tak môže pokojne nabíjať iba po štyroch dňoch a z nádrže jej ubudne niekoľko decilitrov benzínu. No môže byť alternatívou aj pre dynamický pár starších ľudí, ktorí sa už väčšinou vozia iba vo dvojici. Skúsenému vodičovi-seniorovi toto auto dokáže vykúzliť úsmev na tvári svojím zrýchlením a hlavne pocitom, že zo slovenskej penzie na benzín bude míňať menej peňazí. Áno, na začiatku je síce vysoká nákupná cena, ale za sny zhmotnené do kompaktného a technologicky nadčasového klonu „eska“ to určite nebudú bankovky, ktoré iba-tak vyhodí z okna.

Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk

PLUSY

+ exteriér a image
+ komfort vo vnútri
+ naladenie podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+

MÍNUSY

- kombi nie je k dispozícii

 Technické údaje:

Motor
4-valec benzín

Zdvihový objem (cm3)
1999

Výkon (kW/k/ot)
185+95 Max: 381

Krútiaci moment (Nm/ot)
400+440 Max: 650
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
5,4

Maximálna rýchlosť (km/h)
250

Prevodovka
9-stupňová automatická

Pohon
4 x 4

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,2 – 5,9

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4751 x 1820 x 1438

Rázvor (mm)
2 865

Objem batožinového priestoru (l)
360

Pohotovostná hmotnosť (kg)
2130

Cena vozidla od (€)
51 084

Cena testovaného vozidla (€)
83 000