Všetky modely kupé, ktoré sú v portfóliu hviezdnej automobilky majú šmrnc. Na rozdiel od karosársky podobnej konkurencie, si však všetky modely Mercedes-Benz zachovávajú aristokratické črty a neodškriepiteľnú dávku elegancie. Modely GLC a GLE kupé patria vo svojom segmente medzi najpredávanejšie verzie. Svojím robustno-športovým vzhľadom vzbudzujú dojem, že v ich nádržiach vznikajú víry a palivo sa míňa veľmi rýchlo. Pri verzii 220d sme však získali dojem, že paliva máme oveľa viac ako ukazuje palivomer...
Model GLC kupé je príjemne väčšie kupé, ktoré je podľa nás rozmerovo tak akurát. Na aute sa nám páči najmä bočná silueta, ktorá prezrádza dobrú aerodynamiku a pôsobí veľmi elegantne. Predná časť je opticky predĺžená, na prednej kapote navodzujú pocit „svalnatosti“ prelisy a robustná „diamantová“ maska chladiča. Auto je pekné aj zozadu, aj napriek tomu, že tu zvíťazil minimalistický dizajn. Potešiteľným zistením je fakt, že model mierne narástol a v kufri sa nájde priestor s objemom 545 litrov, po sklopení zadného radu sedadiel s objemom až 1500 litrov.
Interiér: kvalita a priestor
Vo vnútri nás nadchli: nový 12,3-palcový digitálny prístrojový štít a head-up displej. K nášmu nadšeniu prispel i vertikálny displej infotaimentu (11,9 palcový) nasmerovaný na vodiča. Skvelým pomocníkom bolo, že na jeho obrazovke sa pri zastavení na križovatke ukazovali svetlá semaforov, a tak sme nemuseli zakláňať alebo vytáčať hlavu počas čakania na zelenú. Oba displeje majú špičkové zobrazenie a prvotriednu dotykovú odozvu.
Veľmi vkusne je vyriešená palubná doska, ktorá je ozdobená decentnými vertikálnymi linkami a v prípade testovaného vozidla pocit exkluzivity zvyšovalo i čalúnenie. V oranžovo-tehlovej farbe vyzeralo výborne.
Pracovisko vodiča by sme hodnotili na jednotku s hviezdičkou. Tú hviezdičku však neudelíme pre veľmi citlivé dotykové tlačidlá na volante, vďaka ktorým sme si počas jazdy nechtiac prepínali rôzne funkcie...
Veľkorysá plocha tvarovanej prednej kapoty ukrývala dvojlitrový naftový agregát s mild-hybridnou technológiou, výkonom 145 kW (197 koní). Motor bol spriahnutý so 17 kW štartér-generátorom a 9-stupňovou, zamatovo pracujúcou automatickou prevodovkou.
Výborný motor, nízka spotreba...
Mnohými rokmi - a v mnohých modeloch MB overený naftový agregát - je pre toto kupé s pohonom 4Matic výkonovo dostatočnou verziou. Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 440 Nm, ktorý je dostupný už od spektra 1800 otáčok dokáže toto nemalé vozidlo (pohotovostná hmotnosť 1945 kg) zrýchliť z 0 na 100km/h za 8,1 sekundy. To je, v čase zvyšujúcich sa pokút za nedodržiavanie rýchlosti, až pridobrá hodnota. Musíme ešte spomenúť, že auto sa v zákrutách správa neutrálne a napriek opticky vyššie karosérie sme nezaznamenali žiadne náznaky extrémnych náklonov.
To, čím GLC 220d 4Matic je spotreba. Počas testu sme sa po spevnených cestách pohybovali s priemernou spotrebou 5,3 – 5,4 litra. Pri pokojnej vyhliadkovej jazde po opustených okreskách sme sa dostávali bez problémov pod 5 litrov, v meste sme pri predpisových rýchlostiach jazdili za 6 litrov.
Foto: Andrej by CANON
Text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ exteriér a image
+ komfort vo vnútri
+ spotreba
+ stabilita v zákrutách
+ výborná automatická prevodovka
MÍNUSY
- dotykové plôšky na volante
Technické údaje:
Motor
radový zážihový R4/16V
Zdvihový objem (cm3)
1993
Výkon (kW/k/ot)
145/197/3600
Krútiaci moment (Nm/ot)
440/1800
Prevodovka
8-stupňový automat
Pohon
4x4
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
8,1
Maximálna rýchlosť (km/h)
225
Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,1 – 5,8
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4764 x 1890 x 1605
Rázvor (mm)
2888
Objem batožinového priestoru (l)
545/1500
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1945
Cena vozidla od (€)
62 460
Cena testovaného vozidla (€)
80 616