stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Mercedes-Benz GLC 300 4Matic Coupé: Sebavedomejšia verzia SUV...

V automobilke s obdivuhodnou tradíciou sa na vyskúšanie noviniek vždy tešíme. U drvivej väčšiny doterajších modelov  nás producent áut s trojcípou hviezdou nesklamal. Aj tentoraz nás potešil možnosťou vyskúšať si model, ktorý ponúka techniku SUV zaodetú do kabáta s fazónou Coupé...

Exteriér

Pri verzii coupé chválime, že oproti klasickému GLC už na prvý pohľad prezrádza, že vďaka zmenenému bočnému profilu karosérie ide o auto, ktoré dokáže spoľahlivo ukájať aj „pretekárskejšie“ ambície svojho majiteľa.

V prípade testovanej verzie prešla  neprehliadnuteľnou zmenou najmä jej predná časť. Predný nárazník je členitejší, maska pred motorom má „diamantový look“. Sebavedomú bočnú siluetu vozidla podčiarkujú 20-palcové kolesá AMG, ktoré nielenže dobre vyzerajú, ale prispievajú aj vynikajúcim jazdným vlastnostiam – najmä na kvalitnom asfaltovom podklade. Zadná časť rešpektuje koncepciu coupé, no jednoznačne a sebavedomo prezrádza svoju príslušnosť k písmenám MB.

Interiér

Kožené sedadlá sú vybavené nielen vyhrievaním ale aj odvetrávaním, a tak nespôsobujú vodičovi nepohodu v žiadnom z ročných období. Riešenie ich čalúnenia zabezpečuje výborné držanie celého tela, ale aj dostatočný komfort pri dlhých jazdách.

Na stredovom tuneli sme našli touchpad, s ktorým možno ovládať inteligentný systém MBUX. Všetky ostatné ovládacie prvky sú v pohodlnom dosahu a po niekoľkých dňoch sme si na ich logické rozmiestnenie bez problémov zvykli. V tejto časti vozidla je k dispozícii aj rozmerovo luxusná lakťová opierka, pod ktorou sa skrývajú odkladacie priestory.

Pred vodičom je multifunkčný volant s príjemne hrubším vencom a prístrojový panel, s variabilitou zobrazovania. Vodič si môže zvoliť prioritu otáčkomera, navigácie, alebo ukazovateľa priebehu výkonu. V strede prístrojovej dosky je displej s výbornou grafikou a spoľahlivým – až 360 stupňovým zobrazovaním okolia vozidla, ktorý sprostredkúvajú zabudované kamery.

Priestor vo vnútri je oproti očakávaniu (keďže ide o „kupé) prekvapujúco veľkýi. V prednom rade sedadiel sa vozíte tak, ako od luxusného segmentu očakávate. Na zadnom rade sedadiel je slušný priestor pre dvojicu cestujúcich, s výškou okolo 180 cm, v oblasti hlavy, ramien a aj kolien.  

Za zadnými operadlami je 500 litrový batožinový priestor, ktorý sa po sklopení operadiel rozšíri na 1 400 litrov. Nakladanie i vykladanie predmetov do neho je komfortné, uľahčuje ho najmú vysoké umiestnenie dna a absencia akejkoľvek hrany.

Jazda

Starší motoristi majú zafixované, že ak má Mercedes-Benz označenie 300 tak by mal mať pod kapotou určite „trojliter“ a pre istotu 6-valec. Sklameme ich hneď v úvode tohto odstavca. Nie – v testovanom vozidle takýto agregát nebol. Odľahčená kapota v tejto verzii ukrýva iba“ štvorvalcový motor s objemom 1 991 cm3! Nezúfajte však vopred a neprestávajte čítať. Vďaka prídavnému 48-voltovému elektromotoru dokáže tento „štvorvalček“ vyprodukovať výkon 190 kW (258 koní) a krútiaci moment s hodnotou 370 Nm. Z nuly na stovku dostane toto nemalé vozidlo aj s posádkou za 6,3 sekundy. A to je slušný údaj (veď stále ide o „bežnú cestnú“ verziu, s hmotnosťou pri plnom naložení tesne pod 2,5 tony).

Deväť stupňový automat si s pohonnou jednotkou rozumie absolútne. Preraďuje veľmi hladko, no pre „drsniakov“  má k dispozícii aj manuálne ovládanie krídelkami od volantom.

Softvér a mechanika vozidla umožňujú výber medzi piatimi režimami: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Pri každom z nich je odozva motora na plynový pedál rozdielna. Mení sa spotreba paliva, režim radenia rýchlostných stupňov, reakcie tlmičov a bŕzd. Rozpisovať sa o ich vlastnostiach azda netreba, pretože ich názvy ich vystihujú dokonale. Spomenie azda iba režim Sport+, ktorý sme využívali najradšej – v ňom sa komfortný a hojdajúci „koč“ zmení na športové vozidlo s tuhým podvozkom, ktorý vás podrží spoľahlivo v každej zákrute. Motor na plynový pedál reaguje bleskurýchlo a brzdy sa stávajú naozaj „pichľavé“.

Resumé

Mercedes-Benz GLC 300 4Matic Coupé je luxusným, no zároveň aj praktickým autom. Pohodlne odvezie štvoricu pasažierov aj s ich batožinou. V prípade dvoch pasažierov sa dokáže zmeniť aj na menšiu dodávku. Je to auto, ktoré dokáže vyhovieť aj dynamicky ladeným vodičom. Ak by sme sa pre neho rozhodoval, tak by sme si vybrali verziu s najvyšším vybavením, ktoré cestovaniu dodáva najvyššiu možnú dávku pohodlia.

A na úplný záver už iba: Niektorých z priaznivcov prémiovej značky môže zaujímať aj spotreba, a tak: na diaľnici pri maximálne povolenej rýchlosti je to približne 9,5 l/100 km, v meste sa budete hýbať medzi 11,4 – 11,9 l/100 km, no a na bežných „okreskách“ dokážete jazdiť za 6,9 – 9,1 l/100 km.

Foto: Andrej by Canon

Text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ exteriér
+  pružnosť motora vo všetkých jazdných režimoch
+ prevodovka
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ svetlomety LED High Performance
+ bezpečnostné systémy – udržiavanie v jazdných pruhoch

 

MÍNUSY

- rozprávajúci Mercedes neovláda slovenčinu

 

Technické údaje:

Motor
R4, prepĺňaný

Zdvihový objem (cm3)
1998

Výkon (kW/k/ot)
190/258/5800 - 6100

Krútiaci moment (Nm)
370/1800 - 4000

Pohon
oboch náprav

Prevodovka
9-stupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
6,3

Maximálna rýchlosť (km/h)
240

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
9,0 (v teste 9,5)

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4732 x 2096x 1602

Rázvor (mm)
2873

Objem batožinového priestoru (l)
500/1400

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1750

Cena vozidla od (€)
60 168

Cena testovaného vozidla (€)
87 390