stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Mercedes-Benz GLC 300d 4Matic SUV: Najväčšie „C“ poteší aj v teréne...

Na trh prichádza faceliftovaný model GLC, no nevynovili ho iba zvonka, pod kapotu sa totiž dostáva aj široká paleta benzínových a naftových pohonov – od štvorvalcov až po šesťvalce. Vyskúšali sme si úsporný a silný  naftový štvorvalec s nadaním pre terén...

Facelift na osvedčenom modeli sa celkom vydaril, predná časť pôsobí robustnejšie a na prvý pohľad sa zdá, že auto je väčšie. Prispieva k tomu nová maska pred chladičom a aj nový, členitejší, predný nárazník s bohatou nádielkou chrómu. Samozrejme nové sú aj plne „ledkové“ svietidlá, ktoré pôsobia sebavedomo a robustne. Zadná časť nezaprie črty veľmi podobné väčšiemu modelu GLE (najmä vďaka príbuznej grafike združených svetidiel), čo určite nepovažujeme za chybu.

Vo vnútri vozidla nájdeme nový systém MBUX, ktorý sa dá ovládať dotykovými plôškami na volante, dotykovou obrazovkou alebo cez touchpad, ktorý je umiestnený na stredovom tunely, alebo prostredníctvom hlasových povelov. Informačné prístroje určené pred vodiča sú plne digitálne, sympatické je, že sú umiestnené v klasických tubusoch, ktoré ich obrazovky chránia pred slnečným svitom.

Interiér je plný kvalitnej látky, kože a naozaj dreveného obkladu, všetky použité materiály dovedna navodzujú počas cestovania veľmi príjemnú vnútornú atmosféru. Sedenie posádky (najlepšie štvorčlennej) je priestranné a komfortné.

Vozidlo zaujme slušným objemom batožinového priestoru, ktorý reprezentuje údaj: 550 litrov. Jeho využitiu prospieva aj fakt, že zadné operadlá sa dajú sklopiť pomocou tlačidiel vzadu do takmer ideálnej roviny a aj to, že má navyše aj dvojité dno.

Pod kapotou testovaného vozidla bol 4-valcový naftový, dvojlitrový  agregát s výkonom 180 kW (245 koní) a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za príjemných 6,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 231 km/h.

Práca motora nám vyhovovala, jeho kontinuálny záťah sa začína už od najnižších otáčok a s 9-stupňovou automatickou prevodovkou si rozumie výborne. K skvelej spotrebe pomáha okrem iných aj tá skutočnosť, že pri diaľničnej 130-ke si vozidlo udržiava chod v oblasti 1600 otáčok, čo je naozaj skvelé. Preto sa nemožno čudovať diaľničnej spotrebe 6,5 l/100 km, mimo mesta 5,7 l/100 km a v meste sme sa pohybovali so spotrebou okolo 8 – 8,5 l/100 km.

Hoci vozidlo nebolo vybavené príplatkovým off-roadovým paketom v ľahšom teréne jazdilo spoľahlivo (do ťažšieho sme sa neodvážili, kvôli menšej svetlej výške, ktorá sa však v príplatkovej verzii dá zvyšovať).

Pri klzkom podklade posielalo vozidlo väčšiu časť výkonu na zadnú nápravu, čím nám pri výjazdoch zo šotolinových zákrut poskytovalo primeranú dávku zábavy. Preto primeranú, pretože nad všetkým čo sa s podvozkom deje, neustále bdie spoľahlivý stabilizačný systém. Pochváliť však musíme to, že vodičovi dáva určitú voľnosť a do riadenia nezasahuje neočakávane a radikálne.

Základná cena s touto motorizáciou sa začína od 45 950 Eur, testované vozidlo s príplatkovým vybavením je v ponuke za cenu 56 870 Eur. A to je za pocity, ktoré poskytuje nielen vodičovi, ale aj pasívne sa vezúcej posádke slušná cena.

V bezpečnostnom balíku nechýba nič dôležité nám sa však páčili reálny pohľad na dopravnú situáciu sprostredkovaný cez kamery, ktorý sa zobrazoval na displeji pred vodičom. Rovnako nám pomáhal aj strážca jazdných pruhov, aj keď nebol v najvyššom stupni, pri ktorom sa vozidlo dokáže v prípade potreby (po aktivovaní smerovky) samo preraďovať do iného jazdného pruhu. Samozrejme, že v aute nechýbal ani adaptívny tempomat, ktorý spoľahlivo dokáže vozidlo udržiavať nielen na zvolenej rýchlostnej úrovni, ale vie ho aj úplne zastaviť a následne aj rozbehnúť.

Na aute je výborne vyladený podvozok, ktorý dôkladne žehlí všetky nerovnosti. Pri jazde sa nám však nie celkom páčilo, že do kabíny prenikal zvuk motora. Ešteže tento problém dokáže eliminovať slušne naladená audio sústava. Tento model v jeho segmentu zaraďujeme medzi vozidlá, o ktorých hodno naozaj vážne rozmýšľať. Najmä preto, lebo konštruktéri dokázali zladiť dostatok priestoru a sily s prekvapujúcou spotrebou.

Foto: Andrej by Canon

Text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ spotreba
+  pružnosť motora vo všetkých jazdných režimoch
+ prevodovka
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ vnútorný komfort

MÍNUSY

- prenikanie zvuku motora do kabíny

Technické údaje:

Motor
R4, prepĺňaný

Zdvihový objem (cm3)
1950

Výkon (kW/k/ot)
180/245/4200

Krútiaci moment (Nm)
500/1800 - 4000

Pohon
oboch náprav

Prevodovka
9-stupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
6,5

Maximálna rýchlosť (km/h)
231

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,9

Objem batožinového priestoru (l)
550

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1845

Celková hmotnosť (kg)
2510

Cena vozidla od (€)
56 400

Cena testovaného vozidla (€)
68 244