stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Peugeot 208 PureTech 100 GT line: Fešák z Trnavy!

Peugeot 208 v ostatnej verzii je mimoriadne dizajnovo vydarený kúsok. Po dlhšej dobe prichádza  dôstojný pokračovateľ až kultového hitu akým bol v minulosti Peugeot 205. Nemusíte nám veriť, no keď sme si sadali dovnútra tejto novinky, tak sme si spomenuli na adrenalínovo-euforické pocity aké nás ovládli z modelu 205 GTI. Nuž, vyskúšali sme si v týždňovom teste, či to bude vozenie, ktoré nás bude nadchýňať rovnako ako kedysi...

Fešák z Trnavy

Kompakt v najatraktívnejšom vybavení GT Line je naozaj sebavedomý a sympatické na ňom je to, že sa vyrába u nás – v Trnave.

Predné svietidlá sú osadené ostro zalomenými linkami diód. Vzadu sa svietidlá tvária rovnako agresívne. Kombinácia s čiernymi diskami kolies (ale aj s čiernymi zrkadlami a strechou) dáva vozidlu výzor ostrého hatchbacku. Predný „gril“ je naozaj veľký a rozmery prednej masky zväčšuje aj mriežka, ktorá sa dostala do spodnej časti predného nárazníka. Vzadu nechýba strešný spojler a hrubšia chromovaná koncovka výfuku.

Interiér

Priestor pre posádku patrí k štandardu triedy, do ktorej je vozidlo zaradené. Výborne tvarované sú predné sedadlá, ktoré sú pripravené vodiča i spolujazdca „podržať“ aj v ostrejších zákrutách. Ich trvácnosť zaručuje kombinácia kvalitnej látky a syntetickej kože.

To, čím „dvestoosmička“ zaujme najmä vodiča je nádielka moderných digitálnych technológií. V strede palubnej dosky je umiestnená 10-palcová obrazovka s vynikajúcim zobrazovaním a s mnohými dotykom ovládanými funkciami. Z tých všetkých by sme azda vynechali jedinú – dotykové ovládanie teploty a intenzity ventilátora. Na hrboľatých cestách nie je vždy jednoduché dotykom nastaviť požadovaný teplotný režim.

Páčili sa nám prvky imitujúce karbón a pedále s hliníkovými plôškami. Dobrú náladu vo vnútri nám, najmä v noci, navodzovalo príjemné ambientné osvetlenie.

Chválime aj výklopný držiak na telefón a indukčnú nabíjačku. Obe veci sa v súčasnosti stávajú nevyhnutným vybavením, no v tomto segmente vozidiel ešte stále nie sú samozrejmosťou.

Za zadným radom sedadiel, na ktorom je predsa len menej miesta na kolená, je priestor na batožinu, ktorý má 311 litrov. Zadné operadlá sa dajú sklopiť v pomere 2:3 a vtedy do auta už naložíte aj veľké predmety. Výborné je, že pod podlahu sa namiesto lepiacej sady dostala dojazdová rezerva.

Motor a prevodovka

Pod kapotu testovanej verzie sa dostal 3-valcový motor označený ako 1,2 PureTech 100. Agregát produkuje výkon 74 kW a krútiaci moment 205 Nm. Po prvom naštartovaní sme zvuk trojvalca okamžite identifikovali a pred prvým rozjazdom sme boli už vopred veľmi skeptickí. Ako sa však o chvíľu ukázalo – nespravodlivo.  Trojvalcu totiž dáva šancu najmä to, že na rozdiel od nemeckej alebo anglickej konkurencie jeho objem neklesol pod „liter“. Pri prudšej akcelerácii vydáva motor veľmi príjemný zvuk, ktorý by sme dokonca označili ako športový.

Konštruktéri dostali pod kapotu motor, ktorý si vďaka vyššiemu krútiacemu momentu dobre rozumie s 8-stupňovou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Jej práca je naozaj príkladná – rozbehy vpred i dozadu sú bez akýchkoľvek trhnutí.  Jazda je v akomkoľvek režime – komfortnom, alebo športovom – veľmi príjemná.

Jazda

GT Line by si zaslúžilo predsa len trocha väčšiu dynamiku. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne síce za 10,8 sekundy, no so športovým vzhľadom to nie je práve najočakávanejšie hodnota. Výrobca deklaruje spotrebu pod 6 litrov na 100 km. Nerátajte s ňou, pretože s takto dobre vyzerajúcim autom sa vám po cesta plaziť určite nebude chcieť. Motor, ktorý má najmä v meste dostatočne dynamický prejav sa so spotrebou pod 8 litrov často nedostanete.

Pri snahe o športovú jazdu výrazne pomáha navolenie športového módu a možnosť radenia „pádlami“ pod volantom. Auto sa v zákrutách správa vynikajúco (aj vďaka 17-palcovým kolesám). Vďaka nižšiemu ťažisku a širšiemu rozchodu môžete do zákrut vchádzať naozaj odvážne. Elektrický posilňovač riadenia je nastavený tak, aby vodičovi čo najväčšmi pomáhal. Auto má vo vybavení všetky aktuálne bezpečnostné systémy.

Resumé

GT Line v skúšanej verzii patrilo medzi vozidlá s mimoriadne bohatým doplnkovým vybavením. Spomeňme automatickú klimatizáciu, full-LED svetlá, virtuálny kokpit s 3D grafikou, cúvaciu kameru, predné parkovacie senzory, cúvaciu kameru, bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Priznáme sa, že hoci išlo prvky, ktoré cenu vozidla dokážu očakávane zvýšiť, veľmi rýchlo sme si na nich zvykli a v prípade kúpy by sme si za nich určite priplatili.

Nový Peugeot 208 je autom, za ktoré sa budúci majiteľ určite hanbiť nebude. Pri otázke praktického využitia by sme ho odporúčali pre rodinu s maximálne dvoma malými deťmi. V prípade, že netúžite po automatickej prevodovke pouvažujte na manuálom, pri ktorom bude spotreba určite nižšia.

Foto: Andrej and Canon

Text: www.stellacentrum.sk

PLUSY

+ exteriér
+ prevodovka
+ komfort podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ svetlomety LED


MÍNUSY

- sedenie v druhom rade sedadiel

Technické údaje:

Motor
trojvalec, 12 ventilov

Zdvihový objem (cm3)
1199

Výkon (kW/ot)
74/5500

Krútiaci moment (Nm)
205/1750

Pohon
prednej nápravy

Prevodovka
8-stupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,8

Maximálna rýchlosť (km/h)
188

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
5,9 (v teste 7,5 – 8,0)

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4055 x 1745x 1430

Rázvor (mm)
2873

Objem batožinového priestoru (l)
311

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1224

Cena vozidla od (€)
16 990

Cena testovaného vozidla (€)
20 740