stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Renault Clio TCe 90: Svižný drobec...

Renault Clio piatej generácie sme si mohli vyskúšať so základným agregátom, ktorým je trojvalec 1,0 TCe 90. Našu počiatočnú nedôveru tento model veľmi rýchlo doslova zneškodnil...

Hlavnou črtou novinky sú nové svietidlá. Denné svietenie v tvare šípu cieli priamo na nové stredové logo. V spodnej časti chýbajú hmlovky, ktoré LED osvetlenie plne nahradzuje.

Vo vnútri si nové Clio prináša minimum zmien. Dominantou palubnej dosky zostáva 7-palcový prístrojový štýt a vertikálna 7-palcová dotyková obrazovka, ktorá komunikuje s vodičom cez systém Easy Link.  Samozrejmosťou je konektivita so služba Android a Apple CarPlay.

Život vodiča uľahčujú zadné parkovacie senzory, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu, dažďový i svetelný senzor a predné i zadné parkovacie senzory. V testovanom vozidle bola i 360-stupňová parkovacia kamera, ktorej ostrý obraz premietala stredná dotyková obrazovka.

Súčasťou je i automatická klimatizácia a indukčná nabíjačka mobilných telefónov. Zaujímavosťou sú novo použité materiály na čalúnení dverí, palubnej dosky i dverí, ktoré sú na báze celulózy. Sú veľmi príjemné na dotyk a sľubujú dlhú životnosť.

Za zadným radom sedadiel, určenom pre dvoch dospelých je batožinový priestor s dvojitým dnom s objemom 391 litrov, v prípade uloženia rezervného kolesa 318 litrov.

Agregát a jazdné vlastnosti

Ako sme už v úvode spomenuli, v testovanom vozidle bol preplňovaný benzínový trojvalec s objemom 999 cm3. Ten produkuje výkon 67 kW (91 koní), pri 4500 až 5000 otáčkach za minútu. Jeho najvyšši krútiaci moment dosahuje 160 Nm v pásme 2000 až 3750 otáčok za minútu. Spriahnutý je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá distribuuje hnaciu silu na prednú nápravu.

Agregát sa v bežnej mestskej premávka prejavuje ako veľmi agilný. Je to aj vďaka hmotnosti vozidla, ktorá je iba 1178 kilogramov. Veľmi svižné rozjazdy z križovatiek pre tohto „drobca“ nie sú cudzie. Auto má výborné brzdy, a tak ho nie je problém využívať aj v hustej premávke naozaj dynamicky.

Pri jazde mimo mesta, pri rýchlostiach okolo 100 km/h sa však menší objem motora a možno aj absencia jedného valca prejavia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h patrí medzi menej zaujímavé hodnoty – 12,2 sekundy. Na pokojné cestovanie však výkon postačuje. Istou kompenzáciou pri dlhších cestách môže byť pohodlie, ktoré je na takéto malé auto až prekvapujúce.

Spotreba?

Automobilka sľubuje, že tento motor si v cykle WLTP „vypýta“ 5,2 až 5,3 l/100 km. Počas týždňového testu sme, pri zmiešanom režime mesto-diaľnice-okresky, dosiahli spotrebu 5,9 l/100 km. Pri veľmi ľahkej nohe sme sa dostávali do oblastí 5,4 – 5,6 l/100 km. Takže tentoraz musíme Renault pochváliť, so spotrebou naozaj neklame.

Resumé

Renault Clio zostáva vážnou voľbou pre hľadačov auta v tomto rozmerovom segmente. Zaujme veľmi kvalitným a trvácnym interiérom a dokonca aj viac ako očakávaným pohodlím (na predných sedadlách). Za jedinú nevýhodu považujeme jeho cenu. No ale: čo už, veď zdražujú všetky značky...

Foto: Andrej
Text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ prekvapujúca dynamika
+ zábavné auto
+ dobrá spotreba

 

MÍNUSY

- vyššia cena s príplatkovou výbavou

 

 

Technické údaje:

Motor

R3, prepĺňaný DOHC

 

Zdvihový objem (cm3)
999


Výkon (kW/k/ot)
67/91/4 500


Krútiaci moment (Nm)

160/2 000
 

Pohon

prednej nápravy
 

Prevodovka

6-stupňová manuálna
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
12,2

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
174

Objem batožinového priestoru (l)
391

 

Prevádzková hmotnosť (kg)

1 178 – 1 580

 

Cena testovaného