stellacentrum.sk logo
0904 75 75 75

Renault Kangoo Van E-TECH: Ekológia s pohodlím...

Francúzska automobilka prichádza s tretím pokračovaním príjemnej a naozaj veľmi dobre využiteľnej dodávky Kangoo Van. Novinkou pre nás bola jej „elektrická“ verzia. Počiatočnú nedôverčivosť po týždni testovania vystriedala dôvera v to, že mesto je preto túto verziu najvhodnejšou voľbou...

To, že dodávky do mesta sú najlepšie tie, ktoré neprekračujú rozmery väčšieho SUV azda netreba zdôrazňovať. Na prepletanie sa ulicami, plnými nedisciplinovane zaparkovanými vozidlami, kde sa s väčším nákladniakom jednoducho nemáte šancu pretlačiť sú ako stvorené. Ak majú dostatočný priestor pre množstvo tovaru, ktoré zvládne vyložiť aj sám vodič, je to fajn. Ak však majú navyše riešenia, ktoré toto vykladanie výrazne uľahčujú je to – výborné!

Sézam otvor sa!

Kangoo Van je v praktických riešeniach na prvých priečkach. Konštruktéri si totiž dovolili vynechať zo zatiaľ najostatnejšej verzie B-stĺpik! Takže do nákladového priestoru s objemom 3,3 m3 sa dostanete pohodlne zboka veľmi širokým otvorom, ktorého šírka je pár milimetrov jeden a pol metra! Stačí otvoriť posuvné dvere nákladového priestoru a súčasne otvoriť dvere spolujazdca. Bez stĺpika je manipulácia s nákladom aj na stiesnených parkoviskách jednoduchšia.

Ďalšou veľmi praktickou vlastnosťou je možnosť sklopenia sedačky spolujazdca do úplnej roviny, čím získate nielen pol metra kubického objemu pre náklad, ale spokojne môže to auta „nasúkať“ aj predmety s dĺžkou až tri metre. A pokojne môžete týmito dlhými vecami naplniť vozidlo až po strop, pretože vás ako vodiča bude chrániť pevná mreža, ktorá sa dá premiestniť pozdĺžne, v smere jazdy. A ak budete chcieť pravidelne prevážať vyššiu hmotnosť, pamätajte na to, že užitočné zaťaženie je do 600 kg.

Daňou za praktické riešenie priečky s prestaviteľnou mrežou však pre niekoho môže byť: prenikanie hluku zo zadnej časti do priestoru vodiča a v zime unikanie tepla z kabíny do nákladného priestoru.

Pohodlie pre vodiča

Ak sme už v titulku spomenuli slovo pohodlie, tak musíme priznať, že pracovisko vodiča je naozaj prívetivé a ergonomicky veľmi dobre prispôsobené.

Dotykový infotainment reaguje rýchlo, poteší aj množstvo odkladacích priestorov, ktoré sú na palubnej doske, v jej vnútri, v stredovej konzole ale aj pod stropom a vo dverách.

To, čo vo vozidle po prvom usadnutí prekvapí je digitálne spätné zrkadlo. Vo väčšine dodávok absentuje aj to obyčajné. Logicky, pri deliacich priečkach a plných zadných dverách je zbytočné. No pri Kangoo Van, hoci je tam aj čiastočne pevná priečka a plné zadné dvere dozadu vodič vidí. Je to vďaka kamere, ktorá je na streche vozidla. Vďaka nej má neustáli prehľad o dianí za vozidlom. A aby sme nezabudli: k dispozícii je aj parkovacia kamera, ktorej obraz sa premieta na displej multimediálneho systému.

Jazda

Vo vozidle je 45-kilowatthodinová batéria s hmotnosťou 320 kg. Podľa výrobcu by pri priemernej spotrebe 15 kWh/100 km mal byť dojazd 300 km. Nám sa počas chladnejších dní darilo jazdiť s priemernou spotrebou 21 kWh/100 km a dojazd sa pohyboval medzi 200 – 230 kilometrami. Nabíjanie na 22 kW AC nabíjačke nám trvalo približne dve hodiny. Pri 80 kW DC nabíjačke z 15 na 80% do 40 minút.

Jazda s vozidlom je dynamicky veľmi prívetivá, na podvozku však cítiť vyššiu hmotnosť vozidla, čo však pocitovo takmer vôbec nelimituje jeho jazdné vlastnosti. Predĺžiť dojazd a znížiť agilitu vozidla pri rozbiehaní možno využívaním Eco režimu, pri ktorom je výkon 55 kW a maximálna rýchlosť limitovaná na 110 km/h. K predĺženému dojazdu prispieva aj možnosť využívania trojstupňového rekuperačného dobíjania.

Pri elektrickom aute pri prvom kontakte prekvapí, že ho treba „štartovať“ zasunutím kľúča do spínacej skrinky a jeho otáčaním. Je pravdou, že je k dispozícii aj verzia s handsfree kartou, no tá je za príplatok.

 

Resumé

Kangoo konkurentov provokuje praktickým riešením nakladania tovaru zboku a možnosťou nakladania aj trojmetrových predmetov bez ohrozenia vodiča. Vďaka plne elektrickému pohonu ponúka výbornú dynamiku, ktorú nestráca ani ani pri plnom naložení. Zaujme aj digitálnym zrkadielkom, ktoré je pri každodennom využívaní vozidla najmä v hustej premávke naozaj skvelým bonusom.

Foto: Andrej Brtáň
Text: www.stellacentrum.sk

Technické údaje:

Motor
synchrónny elektromotor uložený vpredu

Pohon
predných kolies

Výkon (kW/k)
90/120

Krútiaci moment (Nm)
245

Dĺžka (mm)
4486

Šírka (mm)
1860

Výška (mm)
1808

Rázvor (mm)
2716
 

Objem nákladného priestoru (m3)
3,3/3,8

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1608

0 – 100 km/h (s)
11,6

Max. rýchlosť (km/h)
135

Spotreba 100 km/kWh
17 – 21 kWh

Dojazd deklarovaný/test
300/230

Cena od Eur
29 700

Cena testovaného vozidla
36 835